soort smakken en tong uitsteken!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mir1984, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1984

    Mir1984 Fanatiek lid

    8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Goede dag dames,

    Mijn zoontje van 3 maanden (gecorrigeerd 2 mnd) maakt de laatste tijd veel smak geluidjes (doet dan z'n hand in z'n mondje) en hij steekt heel vaak z'n tongetje uit. Ook na de fles doet hij dit. Iemand enig idee wat dit betekend? Ik heb gehoord dat als baby's smakken dat ze dan toe zijn aan een hapje. Zou dat zo zijn? Lijkt me wel erg vroeg!

    Groetjes Miriam
     
  2. adi

    adi Niet meer actief

    Nee joh, dat laatste is een fabeltje, en totaal niet waar!

    Ruikt hij zuur uit zijn mond? Kijkt ie er 'zuur' bij als ie dat aan het doen is? Hoor je hem nog slikken ná de voeding?
    Dan kan het zijn dat ie last heeft vam maagzuur.

    Anders is het waarschijnlijk de ontwikkeling van speekselklieren
     
  3. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik denk dat het met de ontwikkeling te maken heeft. Mijn dochtertje doet dat ook steeds wat meer, in combinatie met heel veel bellen blazen.
    Ze heeft dan geen honger ofzo.
     
  4. fafje

    fafje Niet meer actief

    mss is ie wat misselijk...tongetje uitsteken hier was vooral door het maagzuur ( verborgen reflux, hij spuugde dus niet overmatig, maar had heel veel oprispingen en slikte het in voordat het uit zn mond kwam)....rook heel zuur uit zn mondje, vaak ook uren na de voeding...
     
  5. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Mij klinkt het ook erg naar verborgen reflux.
     
  6. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Ik denk dat zijn speksel klieren lekker aan het werken zijn en lekker met zijn vingertjes zijn mondje aan het ondekken is.

    smakken en zo ik dacht eerst ook dat ze dan toe waren aan wat anders dan melk maar na hier gelezen te hebben kwam ik er ook achter dat dat niet zo was.
     
  7. Bri

    Bri Niet meer actief

    Lijkt mij de gewone ontdekking van het eigen lijfje. Goh, ik kan een leuk geluidje maken. En hee, er komt nattigheid in (en uit) mijn mond. Hmmm, mijn hand past hierin.

    Alle baby's (nou ja, laat ik niet generaliseren, bijna alle baby's) doen dit op enig moment, vaak zo rond de 3-4 mnd.

    Het zegt echt helemaal niks over toe zijn aan vast eten. Dat wordt niet bepaald door gesmak, maar door de rijping van de darmen. En met 3 mnd zijn die bij de meeste baby's nog niet goed in staat om iets anders dan melk te verwerken.
     
  8. pinguin

    pinguin Bekend lid

    8 apr 2011
    974
    0
    0
    somewhere
    doet ons meisje ook hoor!
    soms zelfs al als we nog bezig zijn met voeden probeert ze vinger tussen de speen en mond te krijgen!
    en smakken idd en kwijlen....
    en dan in 1 keer proberen de hele hand in de mond te stoppen! :D
     
  9. Noek86

    Noek86 Actief lid

    9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Dit doet mijn dochtertje ook!
    Veel smakken met vuistje in de mond en belletjes aan het blazen ook de tong vaak uit steken.
    Lijkt het zelf erg leuk te vinden;)
    Dacht eerst dat ze honger had maar dat was niet zo.
    O ja en ook haar knuffeldoekje word regelmatig in haar mond gestopt dus denk dat het met ontdekken te maken heeft...
     
  10. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Onze zoon van bijna 3 maanden (4 wk te vroeg geboren) doet dit nu ook steeds.. Lekker kwijlen en "bellen blazen" en tongetje uitsteken :p Ik geloof idd dat het gewoon "het ontdekken van" is..
     
  11. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Tong uitsteken en smakken was hier door de reflux....dus klinkt mij als reflux.
    Spuugt hij veel? Ruikt hij zuur uit zijn mondje?
     

Deel Deze Pagina