Spanje, te heet in de zomer?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sidmick, 29 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    We gaan dit jaar voor het eerst met de vouwwagen. Willen graag ipv ons geliefde italie een keertje naar de costa brava. Maar ik vraag me af of dat wel zo fijn is hoog zomer? Is het er niet vreselijk heet ( in een tent) in de zomer? Of is het prima te doen en koelen de avonddn en nachten best af?
     
  2. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.435
    1.607
    113
    Ik heb daar geen last van, maar het koelt snachts niet echt af. Kan best benauwd blijven in een tent/caravan. Wij nemen altijd een waaier mee. En een goede koelkast, want die van de caravan kan daar niet tegenop koelen:D
    Maar het wordt aan de Costa Brava niet perse warmer dan in Italië toch?
     
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Nee is echt niet heter dan bijv. Afgelopen jaar in nederland. En italie kan ook behoorlijk warm zijn. Vaak waait het wel aan de kust. Wij zorgen wel altijd voor een kampeerplek met schaduw waar we ook heen gaan. Dat scheelt wel.
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    bij de grotere campings kun je koelkasten huren.
     
  5. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Helaas zijn er op de camping waar ik heen wil geen schaduwplekken meer beschikbaar
     
  6. aapje79

    aapje79 Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Wij gaan al jaren naar spanje. Prima te doen. Ik denk dat het niet veel warmer is als in Italië.
    Naar welke camping wil je gaan?
    Wij hadden aan de costa brava een camping die eigenlijk alleen maar schaduwplekken heeft. We gaan nu naae de costa dorada voor de 2de keer. Stukje verder nog.
     
  7. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Ik wil naar valldaro
     
  8. aapje79

    aapje79 Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Oke daar zijn wij wezen kijken. Wij vonden het niks. Veel te veel hutje mutje op elkaar en erg groot. Alles ver uit elkaar.
    Wij zijn 6 x op mas san josep geweest. Die ligt daar vlakbij
     
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Kun je vanaf mas san josep lopen maar een stadje?
     
  10. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Spanje en italie maakt elkaar niks qua temperatuur!
    Prima te doen! wij zijn dit jaar naar sanguli salou geweest.
    Hele mooie zeer goed onderhouden camping
     
  11. aapje79

    aapje79 Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Nee dat is te ver. Met de auto naar platja d'aro is niet ver. Er zijn daar veel parkeerplaatsen waarvan er ook een paar gratis zijn. Je zou wel naar santa cristina d'aro kunnen lopen, maar daar is niet veel te beleven. Camping is wel een aanrader. Vorig jaar nieuw zwembad bijgekomen. Grote kampeerplekken met veel schaduw en goed sanitair.
     
  12. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.435
    1.607
    113
    Dat is dan een camping die ik niet zou kiezen. We hebben er een aantal jaren geleden gestaan toen het heel heet was. In een tent. Het was toen een kale bende, vrijwel geen schaduw en compleet sfeerloos. Ver weg ook van alles.
     
  13. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.435
    1.607
    113
    Als je wil kunnen lopen naar een stadje én je wil schaduw, dan is camping la siësta (calella de palafrugell) ook een optie. De kust daar is super, je kunt er mooi wandelen. Calella de palafrugell heeft veel meer sfeer dan playa d'aro (wat ik niet zo'n leuk stadje vind). Er zijn op loopafstand verschillende mooie baaitjes. Vanaf valldaro is het best een eindje naar het strand. Het enige nadeel is dat er veel hoogteverschillen zijn, maar dat maakt de omgeving ook weer heel mooi.
     
    sidmick vindt dit leuk.
  14. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Ga ik eens opzoeken. Ook nog een beetje leuk voor pubers?
     
  15. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Ik heb nog eens filmpjes bekeken, heb je de camping niet als enorm groot ervaren?
    Wanneer ik valldaro bekijkt vind ik het inderdaad enorm kaal en dor maar de recensies zijn geweldig daarom twijfel ik een beetje.
    San mast joseph ziet er wel gezelliger uit maar lijkt me zo enorm druk
     
  16. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.435
    1.607
    113
    Goh, ik had niet verwacht dat de recensies zo geweldig zouden zijn. We hebben veel campings gehad aan de Costa brava, en dit is de enige waar ik nooit meer naar toe zou gaan:D. Onze kinderen waren toen nog wel klein, dus misschien dat dat scheelt.

    Ik vind het lastig in te schatten of la siësta geschikt is voor pubers, onze meiden zijn nun8 en 11. Het zwembad is niet zo uitdagend als die van San mas josep. Tot 12 jaar is het sowieso leuk, maar aan animatie doen onze kinderen nooit mee.
     
  17. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    #17 sidmick, 30 dec 2020
    Laatst bewerkt: 30 dec 2020
    Grappige is dat de recensies bij la siesta dus helemaal niet lovend zijn. Het is ook heel persoonlijk natuurlijk wat je zoekt. Wij willen graag stadje en strand dichtbij, niet te massaal zodat de kinderen gemakkelijk zelf de hele dag op pad kunnen en dezelfde kinderen steeds tegen komen. Verder is een schuimparty oid wel leuk en er moet een voetbalveld zijn.
    Qua staanplaatsen weten we nog niet goed wat we belangrijk vinden, tot nu toe altijd mobil homes gehad, dit jaar eerste keer met eigen vouwwagen
    We twijfelen nu tussen eurocamping, valladaro en san mast joseph maar de laatste lijkt de kinderen te massaal. We overdenken nog maar even
     
  18. aapje79

    aapje79 Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Nee we hebben hem totaal niet als druk ervaren. De camping heeft ook nog nooit helemaal vol gestaan als wij er waren. Onze kinderen hebben zich er altijd prima vermaakt. Ze konden overal alleen naar toe. Als je toch overweegt om er heen te gaan dan zou ik voor een plek achter het sanitair gebouw kiezen vanaf laan d6. Daar zijn de plekken groter. Wij hebben altijd een hoekplek gehad en de laatste keer zijn we er maar 3 nachten geweest omdat we toen verder zijn gereisd naar la torre del sol. Daar willen we aankomende zomer weer heen.
     
  19. aapje79

    aapje79 Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Hoe oud zijn je kinderen? Die van ons zijn nu 10 en 14. Vooral voor onze oudste was mas san josep niet meer zo leuk. Vandaar dat we verder zijn gaan kijken. Voor jongere kinderen is het super.
    Wij hebben nu voor la torre del sol gekozen. Dat is voor zowel jonge kinderen als pubers leuk. En deze ligt meteen aan het strand, dat vind ik wel prettig.
     
  20. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.435
    1.607
    113
    Super camping inderdaad. Wel groot, maar dat vinden wij niet zo'n probleem. Het is alleen niet aan de Costa brava en geen stadje op loopafstand.
     

Deel Deze Pagina