Sparen voor je kleintjes toekomst-> wat voor regeling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angeltje24, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Wij willen graag een spaarrekening openen voor ons kleintje als ze geboren is. Hier willen we maandelijks een leuk bedrag op storten zodat ze op haar 18e of 21e dr studie kan betalen/huisje inrichten/rijbewijs/reizen etc.

    We hebben al een beetje rondgekeken op internet..maar er is zoveel keuze! :rolleyes:

    Heeft iemand tips welke vorm van sparen of evt beleggen wij kunnen afsluiten?

    Liefs Angeltje
     
  2. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi ook wij willen een spaarrekening openen voor de kleine.
    maar wij kiezen niet voor beleggen of wat dan ook.

    gewoon een simpele rekening waar iedere maand een vast bedrag op gestort word en wat dan een bepaald aantal jaar vastgezet word.
    dus geen gedoe met beleggen en dat soort fratsen.

    nu nog een bank uitzoeken!

    joyce
     
  3. xje

    xje Actief lid

    26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Wij doen nu spaarloon voor onze 1e (is heel gunstig, je spaart belastingvrij). Maar dat kan niet meer voor de 2e, dus wij zijn ook nog op zoek.
    Waar wij op letten: wanneer en hoeveel geld je moet / mag inleggen en wanneer je het mag / kan opnemen en voor hoeveel rente.
     
  4. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    ik lees stiekem mee wat dit zijn wij ook van plan!
     
  5. bieke24

    bieke24 Actief lid

    21 mrt 2007
    119
    0
    0
    werk op de schoenenafdeling
    zuid limburg
    Wel handig dit onderwerp
    Wij waren ons dat inderdaad ook aan het bedenken.
    Dus ik lees gewoon mee. :)
     
  6. kemeinen

    kemeinen Lid

    10 jul 2007
    16
    0
    0
    Hengelo
    Hoi hoi,

    wij hebben bij de SNS bank een 'studiespaarrekening' geopend. Staat voor 15 jaar vast en hebben dan een mooi bedrag voor de kleine tegen de tijd dat ie wil gaan studeren of zo.
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij doen geen belegging, we willen graag zeker weten wat we na 18 jaar hebben. wel willen we er in de tussentijd bij kunnen komen, wie weet waar je het voor nodig hebt of wat voor interessante spaarvorm en over 10 jaar is. en wat voor osn het allerbelangrijkste was: over 18 jaar komt het niet automatisch in handen van ons kind! ik heb bij meerdere mensen gezien hoe dat verkeerd kan gaan (op kamers, nooit naar college gaan en de zuur verdiende spaarcenten van paps en mams verspelen in de kroeg). Wij betalen uit dat potje dan de studie of iets anders als hij niet gaat studeren. het is wel echt voor ons kind bestemd, dus het mag op elke wenselijke manier ingevuld worden, maar dan wel even in overleg ;)
     
  8. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Die manier hebben wij ook in gedachten Claartje. Ook wij hebben gezien dat veel van onze vrienden het gespaarde geld van hun ouders op hun 21e er doorheen knalde met stappen en vakanties.

    We zijn nu aan het bedenken wat nou een leuk bedrag is om weg te sparen per maand. Wat zal een studie over 20 jaar kosten of een rijbewijs...
    Het leven wordt alsmaar duurder dus daar houden we ook rekening mee..
     
  9. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Bij ons precies hetzelfde!
     
  10. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij gaan ook niet sparen voor ons monstertje. Wij sparen zelf, en als meneer later iets nodig heeft voor studie o.i.d. dan willen wij dat graag betalen :)
     
  11. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Ik heb een spaarrekening voor kinderen bij de SNS bank en laat daar iedere 3 maanden de kinderbijslag op storten.
     
  12. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Wij gaan ook de kinderbijslag op een spaarrekening zetten. Ga voor een goed advies naar een bank die bij je in de woonplaats zit. Zij kunnen je alles vertellen over een spaarrekening en de haken en ogen die daar evt. aan vast zitten.
     
  13. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het zal allemaal vast genoeg kosten later. studeren wordt alleen maar duurder en de stufie gaat er denk ik nog wel helemaal af. mijn man betaald zijn studie zelf, schoonouders hebben het niet breed, en ook al geeft dat niks, het legt een hoop druk op zijn studie. een fulltime baan met fulltime studie is gewoon slopend. gelukkig is hij bijna klaar, maar voor onze kinderen zetten we wel graag alvast wat geld aan de kant.
     
  14. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Mike heeft een groeirekenig bij de postbank. Daar gaat maandelijks 25 euro naar toe.
    Hij heeft een 2e spaarekening bij Young life, daar gaat momenteel zn kinderbijslag naar toe, zolang ik dit nog kan missen.

    Postbank is tot zijn 18e jaar en de Y.L. tot zn 21e en die kan ik gewoon tussentijds aanpassen als ik dat wil. (ik spaar gewoon met rente hoor, geen belleging ofzo)
     
  15. Niet meer actief

    Wij zijn ook aan t orienteren voor een spaarrekening. Ik geloof dat ze mekaar nog niet zo heel veel ontlopen qua rente enzo ook. Ik wil elke maand zo'n 100 euro gaan storten en de kinderbijslag, dan wordt het uiteindelijk toch een lekker potje. Nu nog ff zoeken welke haken en ogen er aan zitten en dan over een paar maandjes gaan openen.

    Inderdaad denken wij er ook zo over, het geld moet wel een beetje nuttig besteed worden en niet in de kroeg hihi.

    Ik ben zelf bijvoorbeeld na mn Havo een jaar naar Amerika gegaan (high school) en dat is grotendeels uit zo'n potje betaald. Was toch wel erg fijn dat mn ouders voor me gespaard hadden, want met een krantenwijk red je het niet hoor hihi
     

Deel Deze Pagina