Speciaal cadeau voor iemand met kanker

Discussie in 'De lounge' gestart door jewe, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn moeder heeft kanker en de komende tijd zal een moeilijke en spannende periode worden. Nu wil ik haar graag iets geven wat ze bij zich kan dragen wat een speciale betekenis heeft. Zat een beetje te denken aan een armband of kettinkje of iets.
    Heb al een beetje zitten googelen maar kom niet echt iets tegen. Weet eigelijk ook nniet goed op welke trefwoorden ik moet googlen.

    Wie weet een adresje of site waar ze dit soort dingen hebben. Iets anders als een sieraad mag ook.
     
  2. macy77

    macy77 Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik weet dat ze voor kinderen met kanker voor elke behandeling of bezoek aan ziekenhuis een gekleurde houten kraal aan een ketting rijgen.
    Helaas zijn dit soms heel veel kralen en wordt de ketting veel te lang.

    Misschien dat je dit ook voor je moeder kan maken.
    Met mooie "volwassen" kralen. Gewoon bij een kralen zaak.
    Bv roze voor chemobehandelingen, wit voor bestralingen, zilverkleurige voor ziekenhuisbezoek oid. En af en toe een gouden omdat je zoveel van haar houdt..
    Aan een mooie leren veter. Het hoeft niet echt als ketting om de hals maar mooi als koord om ergens op te hangen.
    Meer persoonlijker kun je het niet maken, alleen jullie weten waar die kralen voor staan en nog beter het komt van jou en niet zomaar van een site besteld!

    Voor mijn vriendin met borstkanker kocht ik mooi dagboek om haar gevoelens en belevenissen in op te schrijven.

    Sterkte en beterschap voor je moeder, en jou natuurlijk.
     
  3. mama c

    mama c Niet meer actief

    Hoi meid,

    Wat erg dat je moeder ziek is. Het zal inderdaad een behoorlijke spannende en emotionele tijd worden en ik hoop dat jullie goede uitslagen mogen krijgen, zodat je moeder weer beter wordt.
    Ik ben zelf helaas mijn lieve vader vorig jaar verloren aan deze k*tziekte, maar onthou wel bij iedereen is deze ziekte anders en kunnen ze steeds meer en overleven meer mensen deze ziekte.
    Toen mijn vader heel ziek was en in het ziekenhuis lag, was mijn dochter net een paar dagen daarvoor geboren. Ze was net 7 weken toen hij overleed. Wij hadden een groot prikbord met allemaal foto's, zo waren we toch met z'n allen dag en nacht bij hem.
    Ik heb zelf een ketting en armband met de naam van mijn dochter bij mamakado.nl besteld, voor mezelf dan. Daar heb je volop keus in familie sieraden.
    Misschien een idee om twee kettingen of een ander sieraad te kopen wat uit 2 delen bestaat, zoals je weleens ziet met een hanger van een ketting. De ene persoon heeft de ene helft van de hanger aan zijn ketting en de andere persoon de andere helft. Zo ben je altijd bij haar en met elkaar verbonden.

    Heel veel sterkte en blijf positief denken, hopelijk kijk je over een niet al te lange tijd alleen maar terug naar een nare/onzekere periode, en is je moeder weer helemaal opgeknapt.
     
  4. senna1979

    senna1979 Fanatiek lid

    3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Een mooie ketting met bijvoorbeeld een klavertje vier eraan, als geluksketting.
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.

    Groetjes Senna
     
  5. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
  6. Jel

    Jel Niet meer actief

    Wat afschuwelijk dat jouw moeder die rotziekte met de k heeft. Mijn moeder ook. :(

    Ik zelf heb mijn moeder toen de fleuropdoos gegeven.
    St. Kikkeropfleurdoos en ik heb dit aangevuld met allemaal leuke/ lekkere dingetjes, voor als ze in het ziekenhuis moest liggen voor chemo's. Zoals een wekkertje, douchegel, paar tijdschriften, een nepbloemetje voor op haar nachtkastje, wat lekkers, etc.... maar dat heeft natuurlijk niet echt een speciale betekenis. Maar ik wilde je wel even wijzen op de fleuropdoos.
     
  7. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wat een goede ideeen al. Fijn dat jullie mee denken
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  9. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jewe@ Lieverd hoe gaat het nu met je moeder?
    Ik ken je verhaal al van je moeder.
    Mis is een ketting met een hart daar een foto in van jullie of jou alleen .
    Dikke knuf voor jullie daar.
     
  10. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik gaf mijn moeder een mooi opschrijfboek, hierin kon ze alles opschrijven wat ze meemaakte. Dat deed ze altijd al, ze heeft echt boekenvol over ons geschreven.
    Verder hadden de kinderen een vaas beschilderd die ik in de oven heb gebakken en dan elke week een nieuw bosje bloemen erin, soms door de kids geplukt, soms gewoon gekocht. verf daarvoor kan je gewoon bij de speelgoedwinkel kopen (ses).
    En natuurlijk wekelijks knutsels van de kids.
    en allerlei geluksdingen, zoals een geluksballon (helaas nooit opgelaten :S) potje met klavertjes vier, gelukspoppetjes van de wereldwinkel. Dat soort dingen. Mijn moeder kon tijdens de chemo haar sieraden niet goed verdragen, behalve 1 ketting, die heb ik nu om...
     
  11. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    M'n moeder is niet zo van het schrijven. Dus daar zal ik haar niet zo'n plezier mee doen denk ik. Denk dat ik zowieso een klein fotoboekje ga maken met een aantal foto's van Tygo.
    En dan nog iets van een mooi sieraad denk ik.
     
  12. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Dat kralenidee vind ik ook leuk trouwens ;)
     
  13. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jewe@ Is het al gelukt meis iets moois te doen / vinden voor je moeder?
    En hoe gaat het met haar ?
    En jullie?
     
  14. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Had van iemand een link gehad van mamakado daar hebben ze hele mooie sieraden waar ik er 1 van ga bestellen.

    We hebben al te horen gekregen dat uit de biopsie is gebleken dat er in de lymfklieren actieve kankercellen zitten en dat het verder zit als dat ze gehoopt hadden. Donderdag moet ze naar de oncoloog en die gaat verder alles uitleggen hoe ze het gaan aanpakken. Maar de andere arts heeft al wel gezegd dat onze enigste hoop is dat de chemo gaat aanslaan.
    Dus na zoveel weken slecht nieuws hopen we straks eindelijk eens op goed nieuws.

    Lief dat je er naar vraagt.
    Hoe is het met je schoonmoeder? Weten ze al meer?
     
  15. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jewe@ Jeetje meis nou mijn duimen rollen voor goed nieuws dan maar.
    Al gaat daar de kanker niet van weg , maar lucht wel deels op denk ik.
    En hopen dat het aan slaat.
    Mijn schoonmoeder moet 19 sept [maandag dus ] heen voor de ct scan , dan hopen we meer te horen . en dan nog tig keer naar het zieken huis.
    Heb alles al op papier staan wanneer waar voor ze heen moet.
    Om gek van te worden.
    Zodra ik wat weet hoor je van me [ als je dat wil]

    Lief ook dat jij vraagt ondanks de spanning.

    En fijn dat je wat voor je moeder hebt gevonden , denk weet wel zeker dat ze er heel blij mee is.
     
  16. Vlinder1987

    Vlinder1987 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Wat fijn dat je iets moois voor je moeder hebt kunnen vinden!
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen! Vreselijke rotziekte! :(
     
  17. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Al die onderzoeken zijn idd om gek van te worden. Ze willen zoveel in kaart hebben voordat ze gaan behandelen en dat is soms zo frustrerend. Heel veel sterkte en laat maar wat weten als je meer weet. Mag ook via pb hoor.
     
  18. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik pbb je dan wel idd , ze willen het zekere van het onzekere .
    Valt ze twee keer flauw en zie nu wat daar mis uit komt baha moet er maar niet aan denken.

    Hou je in de gaten meis en denk aan jullie.
     
  19. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jewe@ Meis hoe gaat het met je moeder?
    Mijn schoonmoeder nog 1 onderzoek fietsen ,morgen.
    En dan afwachten wanneer ze op genomen word. en de uitslagen komen dan nog.
     
  20. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hey zat net toevallig aan je te denken.
    Ze moet Fietsen?
    Hoe is je schoonmoeder er verder onder kan ze het een beetje handelen?

    Hier is me moeder aan haar 2e week chemo bezig. De eerste chemo via infuus was best wel heftig en heft ze een paar dagen last van gehad. Op dit moment voelt ze zich eigelijk best wel goed en ze is ook echt vrolijk. Ze moet de chemo pillen tot dinsdag slikken en dan heeft ze 1 weekje rust en moet ze volgende week dinsdag weer chemo in het ziekenhuis.
     

Deel Deze Pagina