Blijft om drinken vragen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendy1611, 12 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Mijn dochter van 18 mnd was nooit zo'n goede drinker, soms niet eens een beker sap/water op een dag. De laatste weken blijft ze echter steeds vragen om drinken, ze drinkt rustig 3 bekers weg en wil dan nog meer..

Hoeveel drinken jullie kinderen?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Zou het wel een beetje in de gaten houden.
    Ruikt haar urine ook anders, amonia of zoete geur?
    Want veel willen drinken kan ook duiden suikerziekte.

Groetjes Anita

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Dat is ook wat ik dacht, maar hoeveel is teveel? Haar urine ruikt niet anders..

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Tja hoeveel is teveel, dat is dus per persoon verschillend.
    Als het jou opvalt dat je kind in 1 keer veel meer wil drinken dan wat normaal voor haar/hem is dan is dat volgens mij toch een goede graat meter.
    Kijk een keer een dag of 2 meer willen drinken kan gewoon maar als het echt voor langere tijd aanhoudt.

Anders gewoon even contact opnemen met je huisarts, better safe than sorry.

Groetjes Anita

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik kan als ik wil Lars de hele dag laten drinken. Volgens mij is het een fase. Ik weet dat Lisa van Suus ook zo'n periode heeft gehad.

Lars drinkt 5 a 6 bekers leeg op een dag. Maar dat zijn dan kinderbekers dus een kleine plastic beker.

Als ik hem een tuitbeker geef dan blijft hij ook om drinken vragen en is het in 2 min. op. UIt die gewone beker drinkt ie af en toe wat en daar doet hij langer mee.

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja klopt!
    Die bleef ook om drinken vragen. dronk zo'n 1 1/2 tot 2 ltr per dag.
    Volgens ADDY is het geen probleem. Zolang je ze maar geen dranken geeft met teveel suiker erin. Sommige kinderen drinken nu eenmaal meer dan anderen.
    Lisa wilde dan ook altijd melk drinken, maar dat mocht niet meer. Ze mag nu maar 2 a 3 glazen melk en voor de rest alleen maar water, sap of thee.

Het zal een fase zijn , want ze drinkt nu weer een stuk minder dan voorheen. In de auto wil ze altijd thee drinken... die rare muts van me!

Deel Deze Pagina