Speelgoed organiseren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cs1986, 18 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cs1986

    cs1986 Actief lid

    7 mrt 2013
    112
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Jullie hebben vast ook wel eens het volgende gedacht:
    Waar laat ik al die zooi?

    Zo na de feestdagen zijn er weer een hoop nieuwe dingen bijgekomen. De kasten waren al redelijk vol, maar puilen nu uit met al dat (mooie) speelgoed.
    Ik heb (helaas) kinderen met een niet al te lange spanningsboog en zij hebben dus veel verschillende soorten speelgoed. Bestuurbare auto’s, treinbaan, Lego, playmobil, spelletjes, knutselspullen, etc.
    Wat mij opvalt: als ik het in de kast (een open kast met doorzichtige bakken) zet, dan spelen ze er niet mee. Zet ik het op zolder en haal ik het na verloop van tijd beneden, dan zijn ze er toch een middag mee zoet. Ze spelen dus met alles erg kort. Maar doordat ik boven niet al teveel ruimte heb, zijn we ook veel dingen kwijt geraakt waardoor het incompleet is.
    Hoe hebben jullie dit georganiseerd? Staat er ook veel speelgoed in de slaapkamers, en zijn hoe bergen jullie dit op? Onze slaapkamers zijn nu nog niet echt speelkamers, dus ik kan wel wat inspiratie gebruiken. Wellicht hebben jullie foto’s?
    Mijn jongens zijn 2 en 5 jaar...
    bedankt voor het meedenken alvast!
     
  2. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Hoi!

    Hier geen speelgoed op de slaapkamer van ons zoontje. Misschien over een paar jaar ofzo. Beneden heeft hij ee werkbankje met kastje eronder, daar zit wat speelgoed in wat ik rouleer. Nu staat er duplo in, binnenkort wissel ik dit weer in voor wat toet toet.
    Juist bij niet zo'n lange spanningsboog is het denk ik goed beperkt speelgoed te hebben. Om te voorkomen dat ze alles uit de kast trekken en vervolgens nergens mee spelen. Met kerst krijgt hij een keukentje met wat keuken attributen.
    Ik heb ook nog best wat speelgoed in de kast staan wat hij nog nooit gezien heeft en wat tzt wel komt.
    Boven hebben we geen speelkamer of speelgoed. Als we even boven zijn voor de was bijv, vermaakt hij zich wel zonder speelgoed of soms neemt hij wat kleins mee van beneden.

    Wij hebben dus beneden al het speelgoed in het werkbankje en straks in het keukentje zodat het goed op te ruimen is:)
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.923
    113
    Wij hebben een trofast kast van de ikea in de woonkamer en 1 op de slaapkamer van zoon (2 jr). Het speelgoed zit verdeeld en gesorteerd over die bakken. En de bakken wissel ik eens in de zoveel tijd om. Sommige bakken blijven langer op hun plek en aommige wissel ik al na een week, afhankelijk van hoe veel hij er mee speelt.
     
  4. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst grote schoonmaak gehouden en gesorteerd. Veel losse dingetjes opgeruimd en in bakken in een kast op haar kamer. Beneden hebben we zo’n ikea trofast kast mer bakken. Die heb ik uitgezocht en gesorteerd, dus er is nu een bak met Duplo, een met haar spullen voor een treinbaan, een met ballen (ja het is echt een meisje meisje :p) en op dit moment nog wat lege bakken die nog gevuld worden met wat ze nog gaat krijgen in de komende weken.
    Verder hebben we een groot tv meubel met boven en onder kasten. De kasten bovenin zijn voor onze eigen spullen/boeken etc, beneden liggen de kinderboeken, een la met puzzels, een la met klei en een la met tekenspullen.

    Merk dat ze nu veel langer zoet is met waar ze mee bezig is en ook dat ze makkelijker is met opruimen en dingen terugzetten omdat het nu overzichtelijker is :)
     
  5. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    #5 a2cmieux, 19 dec 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2018
    Ik heb een Billy kast van de Ikea. Daar heb ik passende bakken voor gekocht en daar heb ik alles in gesorteerd autootjes, trein, duplo etc. Deze staat in de gang waardoor hij verder niet echt opvalt. In de woonkamer heeft hij ook nog de kastjes van het televisie meubel en nog een kast met knutselspullen. Als alles niet meer in die kasten past dan moeten er spullen weg en ik betrek mijn zoon daar ook bij. Alles staat uit het zicht als hij er niet mee speelt waardoor het makkelijker voor hem is om zijn aandacht erbij te houden en ons huis er niet uitziet als de Intertoys.
     
  6. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Ik heb op bv mijn dochter haar kamer alleen haar poppenhuis staan met accessoires
    En nog haar pop
    Verder alles opgeruimd ( hoog en zolder ) zodat ze het niet ziet en als ze iets wil pak ik het
    En speelt ze er veel beter mee dan allemaal speelgoed op haar kamer

    Ik heb voor sinterklaas heel veel opgeruimd waar ze niet meer mee spelen alles sorteren en kapotte dingen en prullaria weggooien etc
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Wij hebben beneden Besta kasten van de Ikea. Daar zit wat speelgoed in en puzzels en stiften, stickers, stempels ed. Verder nog een kast met spelletjes en in de trapkast de klei en knutselspullen. Op hun kamers hebben ze ook aardig wat staan. De oudste vooral Lego en boeken, verder wat teken- en schrijfspullen en wat losse spulletjes. De jongste Lego, Playmobil, poppenspul, boeken en veel tekenspullen.

    Ze spelen hier vooral met wat ze zien. Spullen in de kast spelen ze weinig mee, maar als het er eenmaal uit is, kunnen ze dagen met hetzelfde spelen.
     
  8. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    In de woonkamer ligt geen speelgoed opgeslagen, alleen als ze bijvoorbeeld iets hebben gemaakt met de houten trein. Ze hebben allebei bedlades, een plank in hun kledingkast en een viervaks kallax kastje (met die vierkante vakken van ikea). Dochter heeft daarnaast nog een laag kastje met trofast bakken voor knutselspullen, barbiespullen en zo, zoon heeft wat meer plankruimte.
     
  9. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier veel teveel zooi, dus ik ga deze vakantie sorteren en wegdoen.
    Op dr kamer een houten kist met al dr my little pony spul en een kist met knuffels.
    Een bak met verkleedkleren en eentje met babypoppen en toebehoren.
    Onder de kast ligt opgerold een autobaan-vloerkleed met auto's erbij.

    Beneden... Een ontplofte intertoys waar een weeshuis op los gegaan is.
    4vakken van de Expedit kast staan vol met spellen, boeken en knutselspullen. Onder die kast 4 plastic boxen:
    -barbies
    -Duplo
    -klei
    -overige meuk (beestjes, paarden van de barbies, stuiterballen, klein prul)

    En dan staat er nog een 'klimrek' met 2fingerlings op de kast, en een playmobil-setje op de eettafel. Dr poppenhuisje van Sylvanian families staat nu ook nog op tafel, maar verhuist binnenkort naar het bureautje op haar kamer.
    De Duplo gaat op zolder, want doet ze niet echt meer iets mee. Over n jaar of 2 halen weer dat wel weer tevoorschijn voor zoontje. Net als de zoefzoef-dierentuin die daar stof staat te vangen. En de HUGE bak met houten blokken. En. En. En.

    Het is zo veeeeel! :oops::|
     
  10. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Hier ook veel. En ga ook uitzoeken in de vakantie haha!
    Dochter en zoon hebben allebei een trofastkast op hun kamer staan. Bij dochter zit er in:
    1 middelgrote bak lego
    1 middelgrote bak barbies en mylittlepony
    1 middelgrote bak make Up, sieraden en andere meidenfrutsels
    1 kleine bak Tekenspullen,
    1 middelgrote bak met losse rommeltjes die nergens anders bij kunnen.
    Daar bovenop staat een kappop en wat legocreaties. Ernaast een disney prinsessenbarbiekasteel. Onder haar bed een bak vol verkleedkleren. En los nog een bak boeken

    Zoon heeft op zijn kamer:
    1 middelgrote bak autootjes
    1 middelgrote bak verkleedkleren
    1 middelgrote bak dino's
    1 middelgrote bak puzzels
    1 grote bak boeken
    1 kleine bak die leeg is (maar voor hoe lang??)
    Ernaast een mand hotwheels banen.
    In zijn kast een grote hoeveelheid toet toet (gaat sowieso weg)

    Beneden hebben we dan ook een trofast kast met:
    1 middelgrote bak klei
    1 middelgrote bak Tekenspullen
    1 middelgrote bak poppenspullen
    1 middelgrote bak losse rommeltjes
    We hebben een stuva bankje vol duplo en hubelino.
    Los beneden staat nog de tipi tent, een autogarage, het autokleed en de poppenwagen. In de trapkast nog spellen en puzzels.

    Ik geloof dat dat het wel was....

    Edit: ik vergeet de 2 tiptoispellen en 1 tiptoiboek bovenop de trofast kast beneden...en nog een stapel boeken in de la.
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Eentje van nu 2:
    Keukentje, poppenwagen, buggy, 2 planken in een boekenkast, nog 1 kast voor haar in t dressoir (staat niet veel in maar verzamelt ze zelf van alles in en uit). Grote rolbak (van kraampakket) met speelgoed, tafeltje en stoeltje met daarop nog een speelhuis.

    Ik heb van de week al een lading naar boven gegooid. Ik werd gek van de zooi en t ligt overal maar wordt niet werkelijk mee gespeeld.

    5 poppen waarvan 3 gekregen met de sint en verjaardag werken natuurlijk ook niet echt mee.

    Boven staat nog meer vracht en t knutselspul.
     

Deel Deze Pagina