Speelgoed/vermaak mee voor de kinderen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Baileyy, 14 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.372
    113
    Wat nemen jullie mee voor de kinderen qua speelgoed of vermaak? We hebben 3 kinderen (6,4 en 1). Ze willen zelf vanalles mee. Knutselspullen, pop, autootjes, step, bal, zwemspeelgoed opblaasbaar spul, fiets, loopfiets, ipad, nintendo switch, leesboekjes, veel knuffels. En dan hebben we her over de wensen van de oudste 2, mijn zoon van 1 moeten we ook iets voor meenemen. En zoveel ruimte hebben we niet in de auto. We gaan naar een caravan op een camping. Hebben de kinderwagen, campingbedje, kinderstoel ook al mee als extra.

    Hoe doen anderen dat toch vraag ik me dan af..
    Dus ik hoor het graag
     
  2. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.489
    858
    113
    Hier voor op de achterbank wat kleur/doe boeken. De tablet met filmpjes erop, de kijktijd vinden wij deze enige keer per jaar geen probleem. En vaak een quiz spelletje.

    Voor op de camping:
    Bal, stepje,wat opblaasspeelgoed voor in het water en emmertje/schep.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Wij nemen eigenlijk altijd alleen een bal mee en wat kleurspullen.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.409
    23.920
    113
    Geen grote spullen, want dat kan gewoon niet mee in een auto waar ook alles in moet wat echt mee moet.
    Hier gaan/gingen vooral kleur-, puzzel- en doeboeken mee, een paar reisspelletjes, voor zoon een kleine afsluitbare doos met autootjes. Ze mochten altijd 1 knuffeltje mee, maar alleen een kleintje. En 1 of 2 boeken. Het meeste aan speelgoed moet ook in hun rugzak passen, en anders mag het niet mee. En dat is ook weer handig voor onderweg.
    Op locatie kopen we vaak nog wel iets, zoals een strandsetje, opblaasbaar ding, oid, maar meer was ook nooit nodig. Veel buiten spelen en zwemmen is vaak genoeg.
     
  5. frums

    frums Bekend lid

    25 sep 2011
    629
    271
    63
    Hier krijgen de kinderen beiden 1 plastic bak tot hun beschikking. De bakken passen precies naast elkaar in de caravan. Deze mogen ze vullen. Wat er niet in past, gaat niet mee. Uitzonderingen zijn hun fietsen, voor zoon een voetbal en voor dochter één pop. Die mogen altijd mee .
     
  6. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.682
    567
    113
    Gelderland
    Zo min mogelijk hier, des te creatiever worden ze om zich daar te vermaken!
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  7. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.372
    113
    Kijk, dat is nog eens iets om over na te denken ja. En ik maar bang zijn dat ze zich vervelen en anders vervelend worden.
     
  8. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wij nemen voor 2 kinderen (2 en 3) de loopfietsjes mee (ook handig als je een stuk wil wandelen/fietsen/whatever), 1 bak teken/knutselspullen en 1 bak speelgoed (in ons geval duplo), een bal, wat emmertjes/schepjes en de tablet voor een filmpje. Dat blijkt elke vakantie weer prima.
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat boekjes en kleur spullen.
    En evt. haar loopfietsje, afhankelijk hoeveel ruimte we nog over hebben ivm de baby spullen. :|
     
  10. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Wij nemen een bak of een tas met speelgoed mee. Van alles wat: wat auto's, wat dieren, duplo of lego, pop en toebehoren, boeken, spelletjes, tekenspul.

    Wij nemen juist wel genoeg speelgoed mee zodat hij zich met z'n eigen spul kan vermaken.
    Ik heb namelijk ook vakantie en wil niet de hele tijd hem moeten vermaken of meedenken wat hij zou kunnen doen ;)
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Hier gaat normaal gesproken ook best veel mee: heel veel knutselspul, fietsen, een shitload aan buitenspeelgoed, autootjes en de verkeersmat, poppenspullen en bijbehoren, leesboeken, playmobil, lego, spelletjes etc.
    Maar dan staan we 2 weken op 1 camping.

    Nu gaat dat niet allemaal mee. Wel kleine spelletjes, smartgames, leesboeken en een beetje knutselspul. Want nu blijven we overal maar 3 of 4 dagen.
     
  12. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Wij nemen trouwens ook altijd een picknickkleed of grote handdoek mee. Maken we in de tent (bij slecht weer) een plek waar hij kan spelen en waar het spul ook zo ongeveer moet blijven liggen. Met goed weer ligt dat onder het speelgoed op het gras (er raakt in gras nogal wat kwijt...)
     
  13. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Er gaat heel weinig mee, 1 omdat we nauwelijks plek hebben ivm alle kampeerspullen en 2 omdat ze op vakantie veel te druk zijn met anderen dingen.
    Dit gaat er mee: allebei een knuffel, allebei 1 boek, doeboek + potloden, leeg gelopen bal + pompje, schepje/emmertje, smartgame of ander klein spelletje.
     
  14. 86Elise

    86Elise Actief lid

    19 nov 2011
    300
    41
    28
    Wij nemen kleurspullen mee,paar kleine spelletjes,boekjes,klei.
    Bal,wat opblaasdingen,wat auto's en diertjes,paar barbies en dan wat kleine dingen wat mijn dochter uitkiest zo'n glitter touw en elastiek enz.
     
  15. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Bij ons mochten ze een trofast bak vullen. Die kon op de achterbank tussen de stoeltjes precies staan. Er gingen autootjes, paar spelletjes, kleine leesboekjes en wat klein grut in wat ze zelf wilden. Daar bovenop kwam zo'n lage bak van trofast met knutselspullen.
    Verder een bal, emmertjes en schepjes en iets van jeu de boules of kubb oid.
    Afhankelijk van waar we heen gingen ging er wel of niet stepjes of fietsjes mee (met de caravan van mijn ouders wel omdat er ruimte voor was, naar Oostenrijk niet)

    Ik zou sowieso maar max 2 vervoersmiddelen meenemen ipv 3 (loopfiets, step, fiets). Tenminste als het alleen voor de oudste 2 is.
    Misschien buggy die plat kan ipv wandelwagen?
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Hier mag kind ook zelf een bak vullen :)
    Ik neem altijd nog wel knutselspullen mee, spel,bal en schepje en emmertje als extra. En loopfiets of step. Fiets blijft thuis, veel te log met die zijwieltjes

    En hij mag elk jaar op de vakantiebestemming zelf iets uitzoeken. Krijgt een budget van 15 euro :) deden mijn ouders ook altijd met mij, vond dat altijd zo leuk!
     
  17. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Onze jongens mogen altijd allebei zelf een rugzakje met speelgoed vullen, en wat ze mee willen nemen moet daarin passen, dus ze zijn altijd heel creatief met het uitzoeken van kleine spullen die ze goed in elkaar kunnen passen in die tas :).

    Daarnaast mogen ze voor ‘s nachts allebei 2 knuffels meenemen.

    Verder neem ik de ds’en mee en de tablets waar ze in de auto filmpjes op mogen kijken, wat reisspelletjes, wat kleurspullen, een paar boekjes en wat opblaaspeelgoed/waterpistolen. Emmertjes en schepjes koop ik altijd goedkoop ter plaatse wat van. Afhankelijk van waar we heen gaan nemen we meestal ook stepjes of fietsjes mee.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  18. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Bij ons mogen ze beide een rugzakje vullen met speelgoed en komt dan ook bij hun op de achterbank te staan.
    Verder kopen wij altijd nog wat cadeautjes die ze onderweg open maken. Meestal krijgen ze ook nog een cadeautje voor onderweg van de opa's en oma's. Natuurlijk gaan nog wel de tablets mee voor onderweg.

    Voor op de camping nemen we de (loop)fietsjes, een bal, en wat buiten speelgoed mee.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  19. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    duikt door dit topic nog even snel de schuur in op zoek naar een batminton set en tafeltennis setje. We gaan over een paar uur rijden, alles is al ingepakt, maar prop het er wel tussen.
    Ik had al ingepakt voor dochter van 3, ipad, kleurspullen, pop, setje emmertje/gieter/schepjes, plastic serviesje, opblaasspeelgoed (meerdere items en die geef ik onze laatste vakantie dag weg aan andere kinderen zodat het niet met ons mee terug hoeft).
    Voor zoon van 11, ipad, nintendo switch, bal, hengel, schepnet.
     
    NdNk vindt dit leuk.
  20. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Fijne vakantie! :D
     
    DQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina