Speelhuisje/speeltoestel 2e hands of zelf maken

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hoi Dames,

    Wij willen heel graag een speelhuisje/toestel in de tuin.

    Nu worden deze ook 2e hands aangeboden. Kan dit nog wel (mooi) een 2e keer in elkaar gezet worden?

    Wij zijn nu van plan om er een zelf te ontwerpen en te maken, maar een 2e hands is natuurlijk vele malen goedkoper, vandaar de vraag.

    Hebben jullie ervaring met 2e hands dan wel zelf een speelhuisje maken?
     
  2. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Een collega heeft er eentje gratis opgehaald via Mp nog mooi een echt ideaal met stalen glijbaan eraan, een schommel.

    Dus ik zou zeggen ga kijken voor kenners koopt en oordeel naar je gevoel of je het doet of niet.
     
  3. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Wij hebben ook via mp een leuk tostel gehaald. Mooie prijs. Van little tikes. Een schrobbeurtje en hij was als nieuw.
     
  4. QueenC

    QueenC Fanatiek lid

    16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan van de zomer zelf een houten huisje in elkaar timmeren ... Als je man handig is zou ik dat zeker doen!
     
  5. Vogelhuisje

    Vogelhuisje Bekend lid

    2 apr 2014
    879
    1
    18
    Wij hebben van gebruikt pallethout een buitenkeukentje en een schip gemaakt... Van het zomer gaan we ze nog schuren en beitsen maar is echt heel simpel... Als je net als ons van een rustieke look hout hoef je het niet eens helemaal tot de mm uit te meten :)...
     
  6. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Vogelhuisje, heb je misschien een voorbeeld foto? Pallets zijn natuurlijk echt goedkoop! Maar of het de winter overleeft?
     
  7. Vogelhuisje

    Vogelhuisje Bekend lid

    2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hier heeft het de winter overleeft haha :) in juli afgelopen jaar gemaakt... Maar is nu wel toe aan een schuurbeurt en we gaan het beitsen zodat het wat meer winterbestand is... Zal zo ff een foto maken, ze hebben er net mee gespeeld dus wel rommelig ;)

    Schip is nog niet helemaal af hoor :).
     
  8. Vogelhuisje

    Vogelhuisje Bekend lid

    2 apr 2014
    879
    1
    18
    Keukentje
     
  9. mizz

    mizz Actief lid

    15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook benieuwd of hier iemand is die een speelhuisje zelf gemaakt heeft!
     
  10. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier ook een Little tikes van Mp. Ideaal!
     
  11. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Little tikes is veel te klein. Mijn jongens zijn bijna 8 en bijna 6!

    Het moet dus binnen ongeveer 150cm worden.
     
  12. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Dat "probleem" hebben wij een jaar terug ook gehad.

    We hadden eerst een zelfgemaakte, vrij simpel hoor platform met glijbaan en aan de zijkant een schommel. Maar daar waren de vrouwen een beetje op uitgekeken.

    Ook deze keer getwijfeld om het zelf te maken, maar daar ging veel tijd en materiaal in zitten. En hoewel mijn man een heel eind zou komen was bij ons gewoon tijdgebrek de reden om het niet zelf te maken.
    We hebben op marktplaats gezocht, maar daar zit echt veel zooi tussen. Dus besloten om maar een lokale timmerman in te schakelen en dit is het geworden: ( maar dan staat ie recht overeind ) :D
     
  13. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Mag ik zo brutaal zijn te vragen naar wat dat ongeveer heeft gekost, moontje?
     
  14. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Rond de 700 euro.. Glijbaan hadden we al..
     
  15. Esmaralda

    Esmaralda Fanatiek lid

    8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wij hebben een pakket besteld bij Tarzan speeltoestellen en die heeft mijn man zelf in elkaar gezet samen met zijn vader.

    We waren daarvoor net geen 400 euro kwijt, alles zat erbij. Hout, schroeven etc. We hoefde hem alleen maar in elkaar te zetten en in cement te gieten in de grond.
    Op tegels is gevaarlijk inderdaad, ik zou er dan een paar uithalen en die vervangen door rubberen tegels. Of een stuk gras leggen. Bij ons staat hij ook in het gras.
    Wij hebben deze:
     
  16. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij hebben er een van marktplaats, mijn vader bedacht dat hij nog daksingels had, dus hij gaat het dak aanpassen, de onderkant verbouwd hij ook iets zodat het een speelhuisje word. Verder is er plek voor 2 schommels en zit er een glijbaan bij. Nu word hij schoongemaakt en opnieuw in de blanke beits gezet, ook zetten we hem op metalen grondpalen tegen het rotten.
     

Deel Deze Pagina