hallo ik zou graag willen babyzwemmen met mijn dochtertje samen met mijn vriendin en haar zoontje maar ik vraag me af met hoeveel maand het beste is .. de ene doet het al met 3 maand de ander pas met 6 maand , ben benieuwd wat ze er van vindt , want als ik haar in bad doe , vindt ze het vaak niet leuk , ja voor een min. of 2 , dan krijs ze het uit .. gewoon een x proberen , dacht ik zo..
hier hielden ze de 1e vaccinaties aan. Dus na de 8/9 weken. Ik ben zelf met 10 weken toen gegaan, maar pas met 13 weken, kon ik met fae heel de les 'volgen' omdat ze de weken ervoor, het al na 15/20 minuten te koud had en we daardoor uit het water moesten. Wij waren overigens de enige hoor, die daar last van hadden. Maar ik zou denk ik 3 maanden aanhouden en kijken wat je kindje er van vind. Vind ze het niets, dan over een paar maandjes nog eens proberen.
Wij zijn voor het eerst wezen zwemmen rond de 12 weken. In ieder geval na de 1e vaccinatie. C heeft een kwartiertje ongeveer in het peuterbadje gedobberd, en toen begon hij toch wat koud te worden. Dus nog even lekker warm gedoucht, en weer weg. Hier in het zwembad is het officiele baby-zwemmen vanaf 6 maanden.
Wij zwommen toen hij 5,5 week was. En ging helemaal goed hoor. Eind december zijn 1e diploma gehaald. Hij had zijn prikjes ook nog niet gehad.
Ja meestal is het vanaf een maand of 3. Ik denk dat je ook een beetje naar je kindje moet kijken. Kun je inschatten hoe die het zal volhouden? Ik wil zelf ook graag babyzwemmen maar ik wacht er nog even mee omdat Yelena vrij snel afgeleid is en snel moe wordt door alle prikkels om haar heen. OVer een aantal weken gaan we naar Centerparcs en dan ga ik het daar eens testen in het peuterbadje. Is het niks, dan zijn we zo weer pleite !
Hier in t zwembad mag het na de 1e prikjes. Die heeft hij vandaag gehad, dus als hij 2 maanden geweest is ga ik eens bellen. Luca is gek op douchen en de tummytubb, dus ik denk dat hij zwemmen ook leuk vind. Aan- en uitkleden vind hij ook niet erg, dus dat komt vast goed.
wij willen ook graag een x gaan zwemmen met jamie. badderen vind hij heerlijk! en met mama en papa in het grote bad helemaal. zijn badje kan ik de laatste tijd maar half vol doen, anders kan ik gaan dweilen wat ik ooit is gehoord heb. baby's weten hoe ze hun adem moeten inhouden onder water. klopt dat? en vanaf welke leeftijd is dat? ik zou graag een onder water foto laten maken van jamie en deze dan op canvas laten "schilderen" iemand een idee?
het is niet vanaf wanneer maar TOT wanneer.. dit reflex verdwijnt zo rond de 6 maanden geloof ik. Fae gaat hier vanaf het begin af aan al onder water. En soms komt er toch wat water binnen hoor. Maar een beetje verslikken is geen probleem. Maar het gaat vaker goed dan niet goed. Erg mooi om te zien!
jamie heeft al vaak water binnengekregen.... dan lag hij wel op zijn rugje, en als ik dan met mijn een hand zijn voeten enzo aan het wassen ben gaat zijn koppie onder... ja das hoesten... als ik hem op zijn buik houd zal het dan wel lukken? en vinden ze dit niet vervelend?
dat komt dan omdat hij niet wist dat hij onder water ging, dat er wat stond te gebeuren. Ik doe het hier meestal op 2 manieren. Of ik zet ze met de billen op de kant en ga dan 'springen' . En dan de eerste keer gewoon met het hoofd boven water houden als je ze in het water pakt. En de 2e of 3e keer, eventjes goed onder water. En we tellen ook altijd, 1, 2... 3! Op diezelfde manier doen we het ook dat ik ze gewoon vast heb, een stukje in de lucht tillen, tellen en dan even onder water. Maar dit zijn misschien dingen die je beter eens kan doen, op een les ouder en kind zwemmen. Dan is er iemand bij die weet hoe het werkt. In sommigen baden, blazen ze ze ook nog weleens in het gezichtje van het kindje, dan houden ze hun adem in, maar dat is eigenlijk vrij ouderwets en zelf vind ik dat wat eng, dat je zo met hun ademhaling 'rommelt' . Maar oke, momenteel is het hier zo, dat fae heel bewust, met haar hoofd naar het water gaat, alsze op haar buikje ligt. Ze doet continue haar uiterste best om van dat overheerlijke water te drinken . Dus we moeten het hier goed in de gaten houden hihi, want soms als ik even een andere kant op kijk, terwijl ik haar vast heb, dan kijkt ze ineens niet meer vooruit, maar 'duikt' ze met haar hoofdje zo naar beneden in het water. Ze zit ook continue te 'vissen' met haar tong hihi