speen afleren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ellen291982, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Emma is s avonds gewoon gaan slapen. Heeft niet gehuild.
    S nachts 1x wakker geweest maar kan ook toeval zijn geweest. Gaat nog steeds goed dus!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geweldig! Lekker hoor, geniet maar van je kindje. Volgens mij mag je dit gerust vertalen als dat je je kindje zich prettig veilig voelt OOK zonder speen en dat is een grote verdienste!

:D

3. Ellen291982

dank je wel. dat vind ik heel mooi dat je dat zo zegt. Hele mooie manier om er naar te kijken.

4. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zo trots op mijn dochtertje. Vanaf 1,5 mocht ze de speen alleen ´s nachts en met het middag slaapje. Rond 2,5 wilde ik dat ook gaan afbouwen maar met het slapen moest en zou ze m hebben. Hoe ik ook met haar praatte (ze is heel talig) ze had allemaal excuses waarom ze niet zonder speen kon slapen.
    Een week geleden (ze is nu 3 jaar) ben ik met haar bij mijn moeder gaan logeren. Dat was nogal onverwacht en heb ik haastig ingepakt en was die speen vergeten.
    De hele avond heeft ze er om gehuild, geschreeuw, getierd. Met haar pyama aan ging ze haar jas en schoenen aantrekken om hem dan maar zelf te gaan halen. Uiteindelijk viel ze heeeeeeel laat 's avonds in slaap.
    De volgende dag moest en zou ze haar speen weer hebben. Twee dagen later zei ik tegen haar dat ze een klein cadeautje zou krijgen als ze zonder speen zou slapen. Nou dat wilde ze wel. De eerste avond heeft ze me wel twee keer geroepen maar om dr speen vroeg ze niet. En de tweede avond sliep ze zonder enkele problemen en de dagen daarna ook.
    Ik ben super verbaasd maar ook super trots.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Justjes... Fijn hoor. En knap hoe zo'n kleine meid dat toch allemaal zelf reguleert! Wees ook maar lekker trots!

Ik ben hier bere trots op mijn klein man die met 23 maanden dagzindelijk was maar de nacht bleef zoooo moeilijk. Nu met 37 maanden is hij echt helemaal zindelijk! Helemaal zelf gedaan en hij is zoooo blij.
    Hij heeft gisteren alle luierbroekjes uit zijn la gehaald en in een tas gestopt en zei "Die zijn voor Pom (z'n zusje), ik ben droog!"

Zo lief!! *glim*

6. Ellen291982

@justjes wat knap van haar! Fijn dat ze er zo snel afgekomen is

@cygnet wat goed! heerlijk dat hij er nu s nachts ook af is. En wat was hij snel dagzindelijk zeg

7. Ellen291982

Emma is denk ik helemaal van de speen af (durf gewoon nog niet te hard te juichen omdat ik bang ben dat ze opeens wel weer de speen wil) maar ze vraagt er nauwelijks nog om. soms is het: speentje pakken. Dan zeggen we: nee want waar is je speentje? Emma: inde prullenbak. Dan is het ook goed. we zeggen ook stees nog dta muisje ook zonder speen gaat slapen en dat ze die maar goed moet gaan knuffelen.

Ben dus superdupertrots

8. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Gelukkig ben ik het afleren voor geweest. Toen onze jongste ongeveer een jaar was, en ik hem op bed ging leggen, kwam ik tot de conclusie dat ik zijn speen vergeten was mee te nemen. Maar gewoon op bed gedaan en hij sliep evengoed! Vanaf toen heb ik de speen eigenlijk niet meer gegeven en heb er geen drama's om gehad.
    Onze tweede is nu een week of 8 en wil geen speen. Die sabbelt liever op zijn hand, dus ik hoop niet dat hij een duimer wordt, die gooi je zo lastig weg ;)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Ellen... Kick was inderdaad heel snel en we hebben het nog uitgesteld omdat zijn zusje op komst was... Bij jullie gaat het net zoals bij ons. Nu alleen hopen dat ze niet op heel korte termijn ziek wordt.. dan is het even lastig (gelukkig is Kick niet ziek geweest maar dat zie ik in mijn omgeving)..maar dit is gewoon heerlijk. Het hoeft geen drama te zijn.
    Kick was trouwens na één week zijn speen helemaal vergeten, ondanks dat zijn zusje er wel één heeft.

Rianne... Pom kluifde ook op haar handje en die hebben we JUIST een speen gegeven om te voorkomen dat ze ging duimen. Dat is gelukt. De speen gaat hier met 9 maanden al overdag weg en MOET in bed liggen.

10. Ellen291982

nee dat is niet te hopen idd. als ze toch ziek zou worden hoop ik dat ze er geen behoefte aan heeft

11. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Hier ging het ongeveer hetzelfde :D. Zag er behoorllijk tegen op. Maar viel al met al mee. Wij hebben overigens niet ruim van te voren aangegeven dat er geen nieuwe meer kwam. Dus op de bewuste zondag bleek hij 's ochtends echt stuk en heeft ze hem zelf weggegooid. En vanaf toen geen speen meer. Ze heeft er wel een aantal keer om gevraagd, maar niet echt liggen huilen of jammeren. Wel wat onrustiger geslapen een week of zo.

12. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje hebben we toen hij net 3 was zijn speen afgeleerd. Hij had hem alleen nog 's avonds met naar bed gaan. Op een ochtend keek en hij was stuk. Hij heeft m toen zelf in de prullenbak gedaan. De eerste nacht zonder speen begon goed, halverwege werd ie wakker en was ie intens verdrietig, hij wilde enkel en alleen zijn speentje. Die hadden we niet dus even bezig geweest met troosten en daarna is hij toch gaan slapen. Na die nacht geen enkel probleem meer. En in plaats van zijn speentje mocht hij een "slaapknuffel" uitzoeken van mij. Die gebruikt hij verder niet, maar ligt wel gewoon bij hem in bed.

13. Ellen291982

Grappig dat het dan toch zo makkleijk lijkt te gaan he! hier ook. We waren van plan haar ver van te boren voor te bereiden maar is een stuk korter geworden.Ze snapt ook heel goed dta ze gaat slapen zonder speentje. Dat scheelt heel veel.

14. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    @Cygnet2, ik geef m ook z'n speen maar die wordt telkens weer weggeduwd met de tong. Moet m echt een hele tijd aanbieden/vasthouden voor hij m gebruikt. En dan nog is het maar even.

15. Ellen291982

ik durf te zeggen dat ze helemaal van de speen af is jippie!

Deel Deze Pagina