wat heeft jouw kindjes van rond 2 jaar snachts aan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tico, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hoi Allemaal,

ik ben benieuwd wat jullie kindjes van rond de 2 jaar nu snachts dragen en of je daarbij dekens of een slaapzak gebruikt (dik of dun)
    Ons meisje draagt draagt een slaapzak want ze blijft echt niet onder de dekens liggen, maar nu twijfel ik elke dag wat ik haar snacht aan zal doen. Dus wat doe jullie en wat is ongeveer de temperatuur in zijn/haar kamertje?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.868
    113
    Ons huis is aardig goed geïsoleerd, dus echt ijzig wordt het niet. Hij draagt een pyjamaatje met een onderbroekje over zijn luier en slaapt onder een dekbedje. Als het best warm is, laat ik zijn pyjamabroek uit.

3. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    blijft je kindje daaronder liggen? hier gaat ze het hele bed door! Is snachts bijna drukker dan overdag hahah.
    En gebruik je dan echt een dekentje of al een dekbedje? lijkt me zo handig als ze met een deken kunnen slapen dan kunnen ze tenminste zelf bepalen of ze hem over zich heen trekken of een beetje wegtrappen.
    Vind het met die slaapzakken maar lastig! wil niet te koud maar ja ook niet te warm.

4. adi

adi Niet meer actief

Hier hebben ze een romper en een pyjama aan, en ze slapen onder een dekbedje. Slaapzak willen ze niet meer.

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Een romper zonder mouwen, pyjamatruitje lange mouw onder een dekbedje.

Onder een dekentje blijft ze ook niet liggen, onder een dekbedje wel :)

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Sil slaapt in een romper+pyjama en dan onder laken+deken. Overigens is "laken" een dekbedovertrek zonder inhoud, dus je kunt 'm dubbel tellen, en dan daarover dus een gebreid dekentje. Nog niet heel dik.
    Wel is de planning dat hij over niet al te lange tijd overgaat naar een groot bed en dan krijgt hij ook een dekbed. Hopelijk blijft hij daar beter onder liggen, want zoals het nu is, kruipt hij er in de loop van de nacht wel onder vandaan en wordt hij tegen de ochtend meestal wakker van de kou.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier een shirtje en een slaapzak en ze ligt ook nog (soms, soms woelt ze er onder uit) onder een dekbedje... slaapzak is niet heel dik hoor...

8. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hemd onderbroek, pyjama en een slaapzak. Zonder mouwen wel een iets dikkere. Geen lakentje of dekentje. Het is ongeveer 18 graden in zijn kamertje.

9. adi

adi Niet meer actief

Mijn kinderen zijn ook erg onrustig in bed als ze alleen in een slaapzak liggen. Sommige kinderen vinden het fijner om toegekd te zijn, dat geeft een veiliger gevoel.
    Overigens liggen ze hier veel rustiger onder een dekbed, dan onder een deken.

10. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    misschien dan toch maar eens een dekbedje gaan proberen wie weet helpt het. Ze heeft ook toen ze baby was altijd in een puckababy geslapen en dat vond ze heerlijk! dus misschien dan toch die geborgenheid.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ligt de jongste (2.5 jr) in bed met een romper, pyama met lange mouwen, sokjes en een lakentje en deken. Nu nog een enkel deken maar als het kouder word leggen we 2 dekens in het bedje.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb dan denk ik een warmbloedig kindje, die zou zich een ongeluk zweten!

Hier een lange mouwenromper en zomerslaapzak zonder mouwen.

Op dagen dat de cv aan moet (ik bedoel in huis, nooit op zijn kamertje 's nachts) dan komt er een pyjamabroek bij. En wordt het nog iets kouder, dan een dikke winterslaapzak met mouwen. Maar hij heeft het gauw warm (natte haartjes, rode konen).

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hihi Zogelukkig :) Wij hebben echt een kou kleumpje! Sokjes is ze dus ook zelf mee begonnen en sinds dien heeft ze dus sokjes aan in bed.

Rompers met lange mouwen hebben wij niet, zie daar geen meerwaarde in zegmaar.

Hier overigens idd ook niet de verwarming aan boven en het raam op een kier.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zoontje is met 25 maanden over gegaan naar een juniorbed en wilde toen ook geen slaapzak meer aan. Vanaf dat moment heeft hij alleen een pyjama aan (en tot voor kort een luier / luierbroekje).

Wij gebruiken trouwens alleen vrij dunne slaapzakken zonder mouwen zowel zomer als winter.

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Onze dochter draagt een luier, romper en pyjama. (de ene keer shirt met broek, andere keer nachtjapon)
    Op haar kamer is het een graad of 19 nu, maar in de winter vaak maar 15 graden. Het is de eerste winter zonder slaapzak, dus ik ben benieuwd.

16. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

mag ik hier even inhaken? oze dochter wordt bijna 2 jaar en slaapt nog met slaapzak in een babybed.
    vanaf wanneer sliepen jullie kindjes in een juniorbedje?

17. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    hier precies hetzelfde!

18. Maia

Maia Niet meer actief

een romper of gewoon ondergoed, pyjama (trui lange mouwen).

Ze ligt onder een dekentje met een lakentje en meestal trapt ze die al snel van zich af.
    Maar het is nog wel redelijk warm op haar kamertje volgens mij.

19. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Onze dame was 2 jaar en 3 maanden oud toen ze in een meegroeibedje ging. Dat heeft 3 weken voor de nodige momentjes met het in slaap vallen en s'nachts wakker worden gezorgd, maar na die drie weken sliep ze weer heel goed. Het gaat helemaal super!

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoon is gisteren 2 geworden en wij willen binnen een maand of 2 de overgang gaan maken naar een 1-persoonsbed. Even aankijken hoe goed hij kan wennen, dus we gaan 'm vast neerzetten zodat hij kan aangeven wat hij ervan vindt, maar ik verwacht weinig problemen en denk dat hij er eerder klaar voor is dan wij verwachten :)

Deel Deze Pagina