Speen gaat te snel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krimpie, 9 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Mijn zoontje van 5 weken drinkt enorm gulzig. Zo gulzig dat hij veel spuugt en krampjes heeft. Zelfs met de dr. Brown prematuur-speen drinkt hij zn fles in 10 minuten leeg. Ik heb nu ook al de dental speen van difrax en de gewone van difrax geprobeerd, maar nog geen verbetering.
    Jbpm hebben we nu ongeveer anderhalve week geprobeerd, maar daar krijgt de arme schat ongeveer 6 spuitluiers per dag van. Zo zielig, zn hele bips is rood en dat zorgt natuurlijk ook voor krampjes. Hij is hierdoor tussen de flessen door zo onrustig dat hij niet kan slapen. Hij is daardoor echt uren en uren wakker. We zijn de wanhoop nabij. Inbakeren, infacol, sab simplex, osteopaat, omneo, niks helpt

    Heeft iemand tips? Jbpm helpt overigens wel tegen het spugen, maar veroorzaakt dus weer diarree.
    Ik heb gelezen over een sleen zonder gaatje, waar je zelf eentje in kunt prikken. Iemand daar ervaring mee?

    Groetjes krimpie
     
  2. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.742
    462
    83
    Sowieso even stoppen met van alles uitproberen :) Door elke keer te wisselen kan je zoontje juist nog meer krampjes krijgen. Daarnaast zijn de krampjes sowieso vaak op het hoogtepunt rond de 6 weken, dus dat hij er nu meer last van krijgt is op zich niet heel raar.

    Verder, wat voor jbp heb je gebruikt? Nutriton staat erom bekend dat het juist krampjes kan verergeren, wij vonden zelf de jbp van Kruidvat eigen merk erg prettig. Maar je kan ook pure jbp kopen, dat zou je eventueel nog kunnen proberen (als je dat niet al geprobeerd hebt natuurlijk).

    Of je zou eventueel een laatste keer op een ander merk voeding over kunnen stappen (hier wederom de eerste maanden Kruidvat eigen merk gegeven en erg tevreden over), een dikkere voeding, om te kijken of dat verschil maakt.
     
  3. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.525
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier ging ook de fles in een recordtijd leeg met kramp als gevolg...bij mij hielp de brede difrax fles heel goed,de smalle niet.Helaas kon ik deze fles pas na 5 weken kopen,in de plaats waar ik woonde verkochten ze deze flessen niet.Heb je al avent geprobeerd?
    Zelf een gaatje prikken lijkt me moeilijk eerlijk gezegd maar misschien weten ze op het cb meer?
    Probeer niet teveel verschillende middeltjes door elkaar te gebruiken,dit kan averechts werken,geef hem ook de tijd om ergens aan te wennen.
    Wat bij mij wel een beetje hielp was bv 2 minuten drinken,pauze,weer drinken ,pauze enz zodat het maagje meer rust kreeg.
     

Deel Deze Pagina