Speentjes uitwisselbaar?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wollig, 29 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Hi,
    Ik geef bordtvoeding dus ik ga nu pas langzaam bezig met flesjes (met afgekolfde melk).
    Onze dochter raakte laatst helemaal overstuur van het eten met de Dr Brown fles. Eerder heeft ze daar al eens uit gedronken, maar nooit goed vacuüm (ze heeft een verhoogd gehemelte, misschien is dat het?)
    Difrax flessen ben ik zelf niet zo van, in de kraamweek met de hand gekolfd en in een difraxfles op mn nachtkastje gezet en toen lag de helft op de grond toen ik weer wakker werd.
    Met oversture dochter even gauw de Difrax speen en ring op de Dr Brown fles gedraaid en toen wilde ze wel eten.

    Kun je ook het speentje (zoals je los in de winkel koopt) in de ring van elk ander merk doen?

    En waarom moet je het uit elkaar halen voor het steriliseren??
     
  2. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik deed altijd een dr Brown speen in de Difrax fles, dus ik vermoed dat deze onderling wel passen. Avent heeft bredere spenen, dat gaat niet. Andere merken flessen heb ik nooit geprobeerd dus daar heb ik geen idee van :)
     
    Wollig vindt dit leuk.
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Speen van Kruidvat past ook op dr Brown. Meer niet geprobeerd. Steriliseren hoeft niet meer, warm sop of vaatwasser is prima.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  4. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Ik gebruikte altijd een Difrax speen op een Dr. Brown fles. Ging prima! Hoe dat met andere merken zit weet ik niet.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  5. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Bedankt allemaal!
     
  6. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Toevallig duwde ik vandaag per ongeluk een medela speen in de difraxfles. Fles sluit prima af daarmee, maar wat me wel opviel is dat de stroom veel sneller was. Met medela in medela en difrax in difrax drupt er geen melk uit de fles als ik hem omdraai. Met medela in de difrax loopt de melk er vanzelf uit als ik hem op de kop houd.
     
  7. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Dat is wel vreemd!
     

Deel Deze Pagina