Spelcomputer

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 10 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ik zit eraan te denken om een wii aan te schaffen.
    Maar eigenlijk is het mij allemaal totaal onbekend, al die spelcomputers.

    Ergens gaat herinner ik me iets van een dansmat, die bij de Wii hoort. En laat onze meiden nou net gek zijn op dansen..

    Zoek ik in de goede richting of zijn er andere spelcomputers waarbij je lekker moet bewegen voor de tv?
     
  2. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou de wiiu doen of de switch. De wii is veel ouder, minder leuk en lastigere besturing.
     
    Ella1988 vindt dit leuk.
  3. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    De Wii is een oude spel computer, voor weinig op marktplaats enzo te vinden. Prima om te kijken of het iets is. er zijn veel leuke kinder spellen voor te krijgen.

    Mocht je iets nieuws willen, de switch is hier een groot succes, er is alleen denk ik geen dans mat voor te krijgen.
    Kost alleen wel heel wat meer als een tweedehands wii
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Hoe oud zijn je kinderen?

    Wij hebben zelf een ps4 met just dance en camera, voordeel is dat wij zelf ook kunnen spelen ;)
     
  5. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ps4 kan idd ook, of de xbox one. Maar de wii iig niet.
     
  6. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Hoezo de Wii niet?

    Ga me dan eens verdiepen.. Wij hebben nog een Xbox op zolder staan .. die staat al maanden te verstoffen.. doet het niet helemaal lekker meer geloof ik.
     
  7. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Xbox vind ik de minste qua spelcomputers. Ps4 is meer voor volwassenen, wii is oud, ik zou voor de Switch gaan.
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Onzin. de wii is veel ouder maar voor kinderen juist heel leuk en prima te besturen. Wiiu is maar heel kort op de markt geweest en er zijn niet echt veel spellen voor verkrijgbaar.
    de wii staat er juist om bekend dat kinderen (en volwassenen) hem leuk vinden.
    echt heel veel spellen voor jonge kinderen en ook voor het hele gezin.
     
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    TS: Ik zou gewoon op marktplaats kijken voor een wii. Een wii (nintendo) staat er juist om bekend dat ze heel veel kinderspellen hebben. persoonlijk vindt ik een wii (of andere Nintendo computers) veel leuker voor kinderen dan een xbox of een playstation. zeker voor meisjes. als je goed op marktplaats zoekt dan heb je voor 50 euro al een groot compleet pakket. echt prima voor kleine kinderen en om te testen of ze het echt leuk vinden. niet duur, er zijn heel veel spellen voor te krijgen voor een klein prijsje. op marktplaats staan ook regelmatig omgebouwde wii's.
    wij (of eigenlijk ik :oops:) hebben van Nintendo : 3x New ds xl, een wii, een wiiu en een switch. verder nog een xbox360. voor de laatste hebben we een paar kinderspellen maar die xbox raken ze amper aan. Die wii wordt echt grijs gedraaid. ding is echt de 1e uitvoering en niet stuk te krijgen. ik heb er ruim 90 kinderspellen voor en van alles wat. dans/zingen, diverse mario en Kirby spellen, prinsesses, barbie en dieren spellen, sport, dora en Disney spellen enz.
    die wii is hier dus nog steeds een succes. Ook bij de kinderen die hier komen spelen en die een switch of andere spelcomputer hebben.

    de wiiu is de versie die daarna komt. alleen zijn hier wat minder spellen voor verkrijgbaar omdat ze vrij snel gestopt zijn met de wiiu. voordeel: kind kan een spel op de wiiu doen terwijl een ander gewoon tv kan blijven kijken. of tv kan uit blijven.

    switch is hier ook een hit maar zoals gezegd: duur. richting de 300 euro en gemiddeld 50 euro per spel. voordeel: switch kan je spelen zonder de tv en je kan hem meenemen op bijv vakantie of in de auto. ze kunnen het beeldschermpje op tafel zetten en met zn tweeen spelen.
    Xbox en playstation vindt ik persoonlijk meer voor grotere kinderen en volwassenen.
     
  10. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Wij hebben de switch voor de kindjes. Veel leuke spellen. Dansmat volgens mij niet, maar wel Just dance spel en die is best leuk! Spelen we hier graag.
     
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hier een Nintendo 64, ps3, en een switch.
    Om te proberen zou ik goedkoop een wii aanschaffen en absoluut geen wiiu.
    Mocht dit bevallen is de switch ontzettend leuk en zeer kindvriendelijk.
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Zou geen Wii doen. Veel te oud.
    Hebben zelfs de switch. Zou daar voor gaan en vind je die te prijzig eventueel via mp de wiiu

    Mijn kids zijn verwend hierin omdat papa game verslaafd is haha. Zo hebben de naast gamepc( groot favoriet ) een PS3, ps4 met vr bril, papa nog een eigen ps4 pro, switch , Xbox 360 , DS en dsxl ( worden nooit gebruikt nu er switch hebben ) en nog bijde eigen Samsung tab .

    Switch komt toch wel op 2e plek. Ook omdat hij mee kan in bijv de auto, vakantie etc
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Heb mijn Wii pas afgegeven. Had hem je graag gegund. Op mp staan complete sets voor paar tientjes Inc sportset, dansmat en heel wat games
     
  14. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.686
    3.468
    113
    Wij zijn hier ook begonnen met een tweedehands Wii en daar hebben de kinderen heel veel lol mee gehad. Zeker de spelletjes die je met de balance board kunt doen waren populair en natuurlijk de bekende Mariogames. De Wii is natuurlijk wel ouder, maar de spellen zijn, zeker voor kinderen, nog hartstikke leuk. Toen we zeker wisten dat het z'n geld waard zou zijn hebben we een Switch gekocht en die is nog leuker, maar idd ook vele malen duurder.
     
  15. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #15 Kristel86, 11 dec 2019
    Laatst bewerkt: 11 dec 2019
    Ik zie veel reacties die aangeven dat een Wii oud is en dus niet leuk.
    Ik zie de logica hiervan niet?

    Zelf ben ik een enorme game fan, máár, ik zou nooit handenvol met geld uitgeven aan de allernieuwste games en consoles; niet voor mezelf en ook niet voor onze kinderen. (Qua games zijn er hele specifieke uitzonderingen die ik al 15 jaar speel en daar geef ik graag mijn geld aan uit wanneer er een uitbreiding of vervolg op te krijgen is, maar over het algemeen niet dus ;))

    Wij hebben staan:
    * Een gaming PC (van mij - deze gebruik ik ook voor foto- en videobewerking - de kinderen mogen hier af en toe op)
    * Een laptop (deze gebruiken de kinderen voor hun games)
    * Een GameCube (Deze gebruiken wij om met z'n allen Mario Party te spelen)
    * Een Xbox 360 (Deze is van mijn broers geweest en hebben de kinderen gekregen inclusief heel veel spellen)
    * Een Playstation 1 + 2 (deze heb ik van huis uit meegenomen toen mijn man en ik gingen samenwonen; de 1 staat beneden en de 2 boven.)

    Allemaal "hele oude" consoles dus, maar de kinderen hebben er al plezier mee sinds ze 3-4 jaar zijn; ik ben rond die leeftijd begonnen om samen Spyro met ze te spelen op de PS1 en ze vonden het geweldig; en nog steeds :)
    Zelf speel ik ook nog steeds veel oude games; héél graag zelfs! Hoe oud sommige games ook moge zijn, ze zullen altijd fantastisch blijven!
    Ik baal er bijvoorbeeld ontzettend van dat Windows 10 heel veel oude PC games niet ondersteunt, waardoor veel oude games niet - of met veel gedoe - te installeren zijn. Het is dat veel oude games inmiddels via GoG.com te krijgen zijn - en dus werken - want ik heb serieus overwogen om een "oud" PC systeem hiervoor aan te schaffen... ;)
    Onze kinderen spelen ook nog steeds een hele hoop oude PC games van mij. Super leuk!

    Nee, ook al heb ik nog nooit een Wii gehad en heb ik er dus geen verstand van; ik zie niet in waarom dit niet leuk zou kunnen zijn! :)
    Ideaal juist om met iets ouders te beginnen; genoeg leuke pakketten inclusief spellen via MP te vinden! Ik moet er alvast niet aan denken om honderden euro's uit te geven aan iets gloednieuws en er dan achter te moeten komen dat de kinderen het uiteindelijk misschien wel helemaal geen bal aan vinden...

    Ik zou dus zeggen: Veel plezier met een Wii! :)
     
  16. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Ik heb ook een vraagje: onze zoon wordt in januari 6 jaar en is gek op supermario. Raad je een 2ehands Wii aan voor de spellen supermario brothers en zo’n kart/race spelletje van supermario? Verder hebben we helemaal geen spelcomputers in huis en een Nintendo switch is me toch echt te duur voor alleen supermario.
     
  17. De Wii is super leuk hoor!

    Zou hem 2e hands kopen.
    Ik baal echt van de mentaliteit van sommige mensen, altijd alles beter en nieuwer willen kopen. De rest wordt maar afgedankt, zo zonde.. en niet alleen voor het milieu maar wat geef je de kinderen mee..

    Sorry een beetje offtopic en niet persoonlijk naar iemand bedoeld hier hoor!
     
  18. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Het gaat mij persoonlijk niet om het nieuwe, al lijkt dat inderdaad wel zo. Ik geef niets om nieuwe consoles als de oude nog werkt en gebruikt wordt.
    De wii is door ons allemaal veel minder gebruikt en vonden wij zelf qua besturing lastiger dan de wiiu, switch, playstation en xbox (man en ik gamen veel)
    De wiiu gebruiken wij zo intensief (al jaren meerdere malen per dag) dat we laatst de gamepad hebben moeten vervangen.
    Zijn er voor de wiiu echt zoveel minder spellen? Geen idee. Ik weet alleen dat die samen met de switch veel meer worden gebruikt dan we de wii ooit vast hebben gehad.
     
  19. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.284
    4.152
    113
    Mag ik even inhaken? Zijn hier mensen met een (oude) switch? Wij hebben hem tweedehands gekocht maar niet de nieuwe versie en vragen ons nu af of we een miskoop hebben gedaan?
     
  20. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Dan zal er iets met je controllers of met je wii geweest zijn want de wii staat er echt om bekend dat zn besturing zo makkelijk is....
    hier speelde de jongste het vanaf 3 jaar en ze leerden het super snel. mn kinderen krijgen regelmatig kinderen te spelen die geen wii kennen en die hebben het zo onder de knie en spelen ermee alsof ze het al jaren doen.
    ja de wiiu was de flop van Nintendo en daar zijn veeeeel minder spellen van gemaakt dan voor de wii.
    wij hebben voor de wiiu een stuk of 15 leuke spellen en voor de wii een stuk of 90 op de harde schijf staan. voor de wii veel meer keus
     

Deel Deze Pagina