spelen bij kindje en moeder wellicht verslaving

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door anne19791980, 18 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.481
    218
    63
    Ok, het volgende.

    Mijn dochter (8) heeft 2x bij een kindje uit haar klas gespeeld, die heeft een switch en daar wil ze graag nog een x spelen. Geen probleem natuurlijk. maaarrr...

    Afgelopen week is de moeder met een ambulance opgehaald op het schoolplein.
    zelfde dag nog een email vanuit school dat dit was gebeurd maar verder (begrijpelijk) geen reden erbij.

    dag erna gaat de roddel dat moeder met drugs k.o. is gegaan op het schoolplein en dat politie en jeugdzorg er nu bij betrokken is. en dat er in huis drugs lagen en alcohol. nou is degene waarvan ik het heb gehoord wellicht iemand die dingen wat aandikt.
    maar ik wil niet dat ze daar gaat spelen als dit zo is.

    hoe kom ik hier achter? het vragen aan de moeder kan, maar misschien is het een roddel en dan schaam je e dood. maar ze kan ook zeggen dat het niet waar is terwijl het toch zo is

    zou de school hier iets meer over zeggen of de politie/wijk agent?

    vind het een lastige situatie. man vindt dat het kindje maar bij ons moet komen, maar dochter wil graag daar naartoe en wat zeg ik dan?
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Voorlopig zou ik het er op houden dat de moeder ziek is (de ambulance kwam niet voor niets) en als je later wat meer weet en je hebt er wat meer vertrouwen in, zou je je dochter bijv. kort daar laten spelen, 5 kwartier ofzo, gooi je het daarna op een sportles/afspraak etc. waardoor het maar kort kan.
    En heb je echt geen vertrouwen, dan gaat ze er niet spelen. Je hoeft niet altijd een duidelijke reden te geven aan je kind. Gewoon zeggen dat je je er niet zo prettig bij voelt.
     
  3. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.904
    393
    83
    Vrouw
    En de volgende keer je kind daarheen brengen? Kun je met eigen ogen zien hoe het er daar uit ziet...
     
  4. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Tegen je dochter kan je zeggen dat ze ziek is.
    En je kan altijd aan die moeder vragen hoe het gaat en of het niet ernstig was waarom de ambulance kwam voor haar. Oké misschien verzint ze iets maar meestal merk je dat wel aan iemand. En je toont ook een stukje belangstelling zo
     
    dreumesje vindt dit leuk.
  5. Aanoniemous

    Aanoniemous Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.546
    962
    113
    Vrouw
    Ik zou je dochter brengen of kort laten spelen en ophalen

    Het zou wel heel zielig zijn al zouden een geen kindjes meer daar komen spelen door een roddelgrage schoolplein moeder
     
  6. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Even navragen bij de leerkracht? Ze hoeven geen inhoudelijke details te geven maar ze kunnen misschien wel aangeven of het vertrouwd is als je dochter daar nu gaat spelen?
     
  7. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Navragen op school.

    Of gezellig mee gaan. De meisjes spelen en jullie een bakkie doen.
     
  8. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik zou bij die moeder even vragen hoe het met haar gaat enzo. En dan je dochter laten spelen en haar zelf ophalen (of brengen). Tot nog toe werd ik altijd overal binnen gelaten als ik mijn dochter ging ophalen dus had je gelijk een wat betere indruk van het gezin waar ze was.
     
  9. maja246

    maja246 Fanatiek lid

    7 okt 2009
    1.467
    30
    48
    Ik ken een situatie als deze maar wat goed helaas. No way dat mn kind ergens is, ook niet kort, waar de verantwoordelijke ouder deze verantwoordelijkheid niet kan dragen.
    Nee, je kan daar helaas niet spelen. X mag wel bij ons spelen. Klaar.
    En als ze vragen stelt: ik vind dat niet goed, ik vind de moeder van X hartstikke aardig maar dit is geen verstandig plan. En als ze nog ouder zijn: ik weet dingen die ik je later als je ouder bent nog wel eens zal vertellen. Dat is nu niet goed, maar je moet me hierin vertrouwen. De moeder van X kan de verwoordelijkheid niet dragen, ookal is ze superaardig, dat staat er los van.
     
  10. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ja maar dat weet ts dus niet. Voor hetzelfde geldt is dit over de drugs een valse roddel.

    Bij nader inzien zou ik toch met moeder bespreken dat die roddel de ronde doet en uiten dat je je daarom zorgen maakt of het verstandig is dat jouw kind daar komt spelen. Tuurlijk kan ze ontkennen ook al zou het waar zijn maar vaak kun je het dan zelf wel inschatten adhv die reactie. Wie weet was die moeder om een heel andere reden onwel geworden en is er verder niks aan de hand qua drugs oid
     
  11. maja246

    maja246 Fanatiek lid

    7 okt 2009
    1.467
    30
    48
    Ik zou het rustig niet toestaan omaat ik het geen verstandig plan vind. Zoals je man zegt dus. En wat research doen ondertussen. Bij een ieder die je niet-roddelachtig en betrouwbaar inschat.
    Maar haar zeker niet laten spelen daar ondertussen, better be safe..
     
  12. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Misschien gebruikt de moeder wel zware medicatie (pillen) ergens voor, is het verkeerd gevallen en heeft de roddelmoeder dit als 'ze gebruikt pillen' verteld. En wie heeft er geen alcohol in huis.........
    Eerst dus maar even navragen voordat er conclusies getrokken worden. Als er veel drugs in huis gevonden waren en de situatie voor het kindje onveilig was, hadden ze het kind wel accuut uit huis geplaatst. Dat is dus al niet het geval.
     
    MaMa, Oceanna en amdaa vinden dit leuk.
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    School mag andere ouders geen details geven over thuissituaties. Dit moet eerst overlegd zijn met de persoon in kwestie.

    Ik zou na verloop van tijd even langsgaan bij deze moeder, als ik jou was. In een gesprekje aangeven welk verhaal rondgaat . Deze moeder zal de volgende keer op het schoolplein sowieso merken dat er geroddeld wordt. Wees dan maar gewoon eerlijk, misschien kan deze roddel de wereld uit geholpen worden?
     
    Biny vindt dit leuk.
  14. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je kunt aan je dochter zeggen dat de moeder ziek is en ze daarom bij jullie mogen spelen. anders niet.
     
    Zusterke vindt dit leuk.
  15. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Ik zou gewoon eens in gesprek gaan met deze moeder. Met name als je dochter graag met haar dochter speelt is het toch normaal dat je als moeders wel eens een praatje hebt?
    Je kunt ook gewoon je zorgen uitspreken toch? Hoeft niet eens over het spelen daar, maar wel het verhaal van de ambulance en dat je benieuwd bent hoe het met haar gaat.
    Ik denk dat ze daar meer aan heeft dan al die ouders die meteen roepen mijn kind zou daar niet mogen spelen. Supersneu voor dat meisje toch.
     
  16. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Gooi het open naar moeder toe. Goh gaat het weer een beetje? Ik zag hoorde dat je ziek bent??

    Een eerlijke moeder verteld dan ja klopt ik ben onwel geworden door de griep/ziekte genaamd X etc. Een onbetrouwbare ouder geeft geen of een vaag antwoord. Dan weet jij genoeg!!

    School mag niets zeggen.

    En ga haar daar een keer ophalen en zorg dat je binnenkomt in de woning. Kijk hoe alles eruit ziet. Is de woning en haar kinderen goed verzorgd? Hoe komt het meisje op jouw over qua gedrag, kleding etc. Je ziet snel genoeg of er twijfel is.

    Kom iets eerder ophalen dan verwacht. Zodat je op een onaangekondigd moment een inschatting kunt maken van de situatie!
     
  17. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ten eerste zou ik nu zeggen dat het niet kan omdat die moeder ziek is. Als ik ben opgehaald ben met de ambulance en je weet niet wat erna is gebeurd, zou ik ook even willen bijkomen.
    Willen ze bijvoorbeeld volgende week afspreken dan vragen aan de moeder of dat gaat en wat er gebeurd is.
    Ik zou in ieder geval niet klakkeloos op een roddel afgaan. Als dit niet waar is vind ik het heel sneu voor haar en haar dochter.
    Ik weet niet of je de moeder zo ook ziet op school? Anders zou je het dan al eens een keer kunnen vragen hoe het met haar gaat.
     
  18. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.113
    113
    Ik zou me echt enorm k*t voelen als ik een keer opgehaald moet worden met een ambulance op het schoolplein van mn dochter, er zo'n roddel over me rond gaat en mn dochter daar de dupe van gaat zijn..

    Ik zou dus eens langs gaan en het aankaarten..
     
    Deliana en MaMa vinden dit leuk.
  19. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Helaas gaat dat niet zo. Mijn oude buurmeisje is zelfs door het drugsgebruik van haar moeder in de zwangerschap verslaafd geboren, na het afkicken mocht zij gewoon mee naar huis. Het heeft 3 jaar moeten duren eer zij uit huis werd geplaatst!

    @TS, ik zou de moeder confronteren met die roddels. Aan haar reactie kan je zien of het waar is, mocht het niet waar zijn dan heeft zij tenminste ook een eerlijke kans om zich te verdedigen en het recht te zetten met de verspreider van de roddels. Als het wel waar zou zijn, dan zou ik dat kind alleen nog bij ons thuis laten spelen en niet meer andersom.
     
  20. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Toen bij ons op het schoolplein een moeder onderuit ging met bijbehorende roddels, ging het om een longontsteking. Zou even bij de juf vragen zonder details te willen hebben, of je je kind daar zonder zorg naartoe kunt laten gaan.
     

Deel Deze Pagina