Spelen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door jantina, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Vraagje,


    Hoe vaak per week mag er bij jullie een vriendje/vriendinnetje komen spelen?

    Mijn dochter is 7 jaar en zit in groep 4..

    Bennieuwd naar jullie reactie's
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Evt 2x per week. Maar ook dan om en om een beetje. Hier pas sinds kort dat er wat vriendjes over de vloer beginnen te komen.
     
  3. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ook al komen er elke dag vriendjes, of gaan ze elke dag uit spelen. maakt mij niet uit. gezelllig.
     
  4. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Uuh elke dag wel. Hun beste vriend woont tegenover en die zien elkaar bijna elke dag.
    En ze spelen ook nog vaak met vriendjes uit de klas. Sowieso 2 keer per week.
     
  5. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Als ik vrij ben dan tussen de middag of na school komt het toch wel zeker 1 keer per week voor, soms allebei mijn vrije dagen.

    En ook weleens in het weekend komen de buurjongens of buurmeisje bij ons spelen.

    Als ik moet werken dan is hij verder bij opa en oma na school dus daar worden er geen vriendjes meegenomen.
     
  6. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Ik haal ze 2x per week uit school en dan mag ze sowieso afspreken. Soms als oma ze ophaalt ook. En haar beste vriendin woont naast ons, dus daar spreekt ze ook vaak in het weekend mee af. Op maandag moet ze naar de bso, dus dan kan ze niet afspreken.
     
  7. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    2x per week. Ze zitten 2dagen op de bso en 1 dag past mijn moeder op, dan wil ik geen speelafspraakjes.
     
  8. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    1x per week, want de andere dagen heeft ze afspraken (sport, muziek, bso)
    Op dinsdagen is ze bij haar vader en daar mag ze om en om afspreken, zodat papa er ook nog even wat aan heeft als ze bij hem is :)
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Het mag elke dag...maar meestal is het 2 a 3 keer.

    Haar beste vriendinnetje mag niet elke dag.

    Soms komen er ook weleens meer dan 1 mee. Zoon 1 en dochter 2... gezellig, ha ha

    Sport is hier pas om 18.00 uur ( wedstrijdzwemmen... 2 keer per week ma en woe..om dezelfde tijd) op Vrijdag zoon naar gym en dan gaat dochter vaak bij iemand thuis spelen.
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    2 x per week in principe. Dinsdag en donderdag.
     
  11. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Hier spelen ze wel iedere dag met buurkinderen of kinderen van school.
     
  12. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    hij mag 3van de 5 school dagen met klas genoten spelen . Ma, di,vrijdag.
    woensdag moet hij zwemmen en het kost hem simpel weg nog teveel energie. Met buurjongen of neef mag hij dan wel spelen. Donderdag is zijn "moe" dag, dan is hij gewoon moe.
     
  13. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hier hebben wij dat ook vaak. Maar er wordt ook veel uitgewisseld.
    De oudste zijn vrienden hebben allemaal een broertje die bij de jongste in groep 1 zit.
    Morgen gaat de oudste naar een vriendje te spelen, en dat broertje van het vriendje komt bij onze jongste spelen :D
     
  14. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier mag het ook elke dag wel, maar op maandag kan het (nu nog) niet ivm zwemles. Er komen hier ook regelmatig meerdere kindjes tegelijk spelen. De jongste durft sowieso alleen nog maar thuis af te spreken en de oudste wil meestal liever thuis. Ik vind het altijd wel gezellig :).
     
  15. fayenne

    fayenne Bekend lid

    3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Door de week eigenlijk nooit. Ze hebben huiswerk en we zijn pas tegen 16 uur thuis dus het wordt erg kort zo. In het weekend mag het altijd van me.
     
  16. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    ja ha ha...inderdaad

    Of ik heb broertje en zusje hier zodat de ouder even wat kan doen die middag :D ( en andersom)

    Toevallig is het beste vriendinnetje van onze dochter het zusje van het beste vriendje van onze zoon...
     
  17. juffie81

    juffie81 Bekend lid

    7 aug 2007
    631
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Alle dagen die ik thuis ben.
    Deze week op ma, di. en wo. Vaak na school maar ook tussen de middag, ik vind het wel gezellig.

    De dagen bij opa en oma spreken ze niet af.
     
  18. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Huiswerk? Over welke leeftijd heb jij het?
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hier ook maar zeker toen ze net op school zat was dat eigenlijk ook wel genoeg.

    en als er iemand mee naar huis komt moeten we lopend naar huis en dus maken we er onderweg alvast maar wat leuks van.
    dan thuis nog een uurtje spelen en dan staat paps of mams alweer voor de deur.

    verder mag ze natuurlijk altijd buiten spelen.. en afhankelijk van hoe het uitkomt mogen buurkindjes hier ook best spelen.
    stuur ze wel weer naar huis als het mooi is geweest... lekker makkelijk.
    omdat we wat verder van school wonen is dat met schoolvriendjes geen optie :)
    dan meot het wel bijzonder zijn wil ik een ouder bellen om hun kind voortijdig op te komen halen... (die kunnen ook niet alleen naar huis tenslotte.. )
    buurkindjes stuur ik dochterlief mee om ze weg te brengen..
    zo weet ik zeker dat ze weer thuis aangekomen zijn.
     
  20. fayenne

    fayenne Bekend lid

    3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    6 en 8
     

Deel Deze Pagina