Ik irriteer me aan dit soort topics waarin mensen andere mensen kwetsen. Ts heeft zelf ook een gebrek. Eerst nadenken of het nut heeft om zo'n topic te starten en of er ook mensen onnodig worden gekwetst. Nadenken ontbrak dus...... Lees die topics dan niet als je het niet kunt lezen. Net zoals ik nu dit topic ook niet meer ga lezen.
waar gaat dit over? dat we ons druk maken om komma's en hoofdletters. okey dat er soms taal tussen staat wat voornamelijk uit msn komt, hoort ook niet op een forum. Maar houden jullie er ook rekening mee dat mensen niet zo goed kunnen schrijven als jullie? Ik vind niet dat we er ons zo druk om moeten maken hoor! en als je je aan de breezer taal stoort of weet ik het welke msn taal meld dat even aan een mod! zodat zij er wat aan kunnen doen of weet ik het. en ga niet andere mensen naar beneden halen omdat zij niet goed kunnen schrijven, waaronder ik. soms haal ik ook wel een letters door elkaar.. zoals b.v lekker dat schrijf ik dan als lekekr.. WERELDRAMP? je begrijpt het toch? en je tekst terug lezen..pff als ik een lap tekst schrijf ga ik niet alles terug lezen hoor. zit niet meer op school, en als je nijn tekst wil verbeteren op spelfouten, of weet ik het ga je gang.. Jouw moeite zeg ik dan..
haha inderdaad wel vervelend ja! ik moet toegeven dat ik ook nooit geen hoofdletters gebruik, mede ook door msn. ik denk dat ik ook maar eens een beetje ga opletten! behalve de hoofdletters dan, maar de komma's en puntjes enz wel!
Ja het leest idd lekkerder als er geen spelfouten instaan.... Maar ja, zoals anderen ook al zeiden, niet iedereen is even goed in spelling en dat soort dingen. Wat ik wel stom vind is dat mensen zo ongelofelijk vaak d/t/dt aan het eind van een werkwoord fout hebben. Is toch niet zo heel moeilijk om dat regeltje te onthouden? Of haal ik me hier ook weer een hoop negatieve reacties mee op de hals....
ja mamasu pas maar op daar krijg je vast commentaar op! ik heb daar altijd moeite meegehad, moet nog regelmatig opletten of ik dat wel goed doe.
Ik zal wat ik hierboven schreef dan een beetje nuanceren. Op zo'n forum als dit maakt het natuurlijk niet echt veel uit, maar vaak zie ik dat gewoon op mijn werk en bijvoorbeeld zelfs in kranten ook fout gaan. En als mijn baas, of iemand anders dan zo'n fout maakt in een stuk wat door veel mensen wordt gelezen dan denk ik wel van: had dat nou even iets beter gecheckt, want het staat gewoon zo knullig!
als het in een krant verkeerd staat begrijp ik dat echt niet! dat wordt toch ook gecontroleerd? ja wat dat betrefd heb je helemaal gelijk.
Je bedoelt vast "dadelijk".... in deze zin had je beter "straks" of "later" kunnen gebruiken. Maar goed, ik begrijp je punt hoor, en stoor me er ook aan. Met name in de "d" waar een "t" moet staan....... irritant ! Maar eveneens niet het einde van de wereld..............
Ik kan me voorstellen dat men zich ergert aan verhalen in 'msn' of 'sms' taal geschreven zijn. Of van die lange verhalen zonder punten en komma's. Dan moet je het wel een paar keer lezen, wil je het allemaal goed door hebben...Ik heb soms ook moeite met zo een topic of posting normaal te lezen, maar weet je, het boeid me niet! Maar spelfouten..tja ik vind het een beetje gemeen om andere daar op af te straffen! Ik heb heel veel moeite met "d"of "t" en met "ch" of "g" ik heb heel veel bijles gehad vroeger maar het gaat er gewoon niet in! Ik kan en zie het gewoon niet! Super irritant als andere mij dan gaan verbeteren, en ik weet het, tis goed bedoeld, maar helaas ik heb daar totaal niks aan, en het voelt vernederend! Ik ben niet dom ofzo, heb gewoon school diploma's, werk en ga mee in de maatschappij.... Ach niet iedereen vind de nederlandse taal gemakkelijk! Laten we elkaar in onze waarde laten! kus miek
Ik schrijf ook wel eens een woordje verkeerd nou en? Ik kan me er niet zo aan ergeren die woordjes die verkeerd getypt zijn. Als ik maar snap wat er word geschreven. We zitten hier niet op school of werk wel? het is maar een forum. en als je het niet leesbaar vind lees je het toch lekker NIET!
tjee, ik irriteer me er verder niet aan ofzo. Het is me wel eens opgevallen, dan denk ik inderdaad wel eens zeker te snel getypt.... Maar ik kan me daar verder echt niet druk om maken! Ik maak me druk om de nare berichten die ik hier lees, over het zoveelste meisje wat dood is gevonden. Of de dames (met partner) die zó graag een kindje willen maar het niet lukt. Of kleine kindjes en baby's die overlijden..... Dat is realiteit!
goh... Wat een overdreven gedoe weer. Who cares, als iemand een d of een t verkeerd plaatst.. je kan 't toch lezen? Of wanneer iemand iets te snel typt waardoor er neit staat inplaats van niet..( heb ik zo vaak) Ik vind niet dat mijn schrijf kwaliteiten daardoor minder zijn, ik ga niet alles terug lezen om dat ff(oh sorry even) te verbeteren... Ik zit op een vrij forum, en ik ben geen sollicitatie brieven aan het schrijven... Tuurlijk erger ik me ook wel eens, als iemand iets heeft getypt en ik het 3x moet lezen voor ik eindelijk door heb wat diegene geschreven heeft, maar dan is t nog altijd mijn keuze om het te lezen. Er is wel 1 dingetje waar ik van denk "eeeek" "hij zij dat" .... (inplaats van "hij zei") of andersom "zei heeft mij geslagen"(inplaats van "zij heeft") foeiii ! Maar om me daar nou verder druk over te maken.. niet iedereen is goed in taal, ikzelf ben ook geen literair wonder.
Ik geef les aan groep 8 en de regel met t/d/dt is de moeilijkste uit de hele werkwoordspelling! Dus ik vind het vrij logisch dat daar ook door volwassenen veel fouten in worden gemaakt. Ik erger me soms wel aan spreektaal i.p.v. schrijftaal (me vriend, i.p.v. mijn vriend..) maar ach, het is maar een forum en geen groot dictee der Nederlandse taal toch? Groetjes, Anakin.
Precies en zo is dat! Nobody is perfect. Ik begin me nu dan toch tamelijk te ergeren aan die reacties waarin anderen niet in hun waarden worden gelaten , ik bedoel wie zijn wij om anderen daarover te veroordelen . Als er een foutje in de krant staat dan heb ik zoiets van oke dat is iets profesioneels en dan verwacht je idd dat men even dubbel checkt maar ach een fout is menselijk. Niet iedereen is goed in schrijven het kiezen van de juiste woorden en het juist plaatsen van punten en komma´s. Mensen die zichzelf boven een ander plaatsen kijk daar heb ik nou een vreselijke hekel aan! jet