Spelling

Discussie in 'De lounge' gestart door daphne78, 15 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    poeh, geen gemakkelijke topic.
    Ik erger mij ook wel eens aan spelfouten, maar meer van veel fout typen, en het weglaten van punten en komma's, dat maakt het namelijk moeilijk leesbaar.
    Maar, ik vind wel, juist mensen die moeite hebben met juist spellen, of woordblind zijn; die moeten juist veel schrijven, en ik vind het dapper dat ze meekletsen op zo'n forum.
    Laten wij daar vooral respect voor hebben.
    En ik denk dat er maar weinig mensen zijn die foutloos schrijven, ook ik niet. :D

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    =D> =D> =D> Ben het helemaal met je eens Patries38 ;)
    Die er niets aan kunnen doen oke, maar expres :rolleyes: zoals oa msn taal (straat taal vind ik ook zo erg, je ver##^&&* gewoon de Nederlandse taal) vind ik niet kunnen.

jessica

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Foutloos schrijven is bijzonder moeilijk. Ik ben academisch opgeleid en heb een beroep waarin ik veel (foutloos!) moet schrijven. Ook ik maak vaak spelfouten. Ik zie ze dan later wel, maar moet er soms 2x naar kijken voordat ik het zie. Ik kan me er dus niet erg aan storen. MSN of Breezer taal vind ik wel enorm storend en het komt bij mij erg kinderachtig over.

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Nee, ik erger me hier dus totaal niet aan. Tuurlijk maakt iedereen wel eens een type-foutje, zal ook veel komen door het snel willen typen. En zoals ook al eerder werd gezegd; "nobody's perfect"!

5. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Kan er nou niet eens een keer een topic voorbijkomen zonder de termen 'iemand in zijn waarde laten' en 'respect'?
    En ook dat 'amen' is ERG.
    En met dyslexie wordt ook maar gesmeten, het lijkt wel of de helft van alle mensen dat heeft.
    En nu ALLEMAAL KOPPEN DICHT!

6. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam

ik hoop dat dit een geintje is?

7. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Vind het heel jammer dat dit topic er is. Ik zelf ben slecht in de nerderlandse taal.
    Vooral met de d en t. Maarja zo ben ik nou eenmaal.Kan ik ook niks aan doen.
    En ga vooral niet zeggen het is zo makkelijk. Wat voor de één makkelijk is is voor de ander moeilijk.
    En wat al eerder is gezegt "nobody's perfect".
    Als mensen zich storen aan mijn taalfouten, dat is hun probleem en zeker niet meer de mijne.
    Die tijd heb ik gehad. Ik heb veel plezier op dit forum en dat blijft zo :)

Groetjessss Jet :) :D

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik denk het wel hoor ;)

9. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    En gelijk heb je Jet!

10. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    ik schrok al :) ;)

11. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    sorry, maar mijn nederlands is ook niet perfect. Vooral d-t blijft lastig. Mijn vriend is zweeds en vraagt vaak hulp bij het nakijken van emails die hij schrijft en dat vind ik soms best lastig, lang leve de spellings controle!
    Maar om daar nou zo moeilijk over te doen?
    Die msn-taaldie de tieners tegenwoordig hebben snap ik ook vaak niet, lijkt wel of er een nieuw soort taal ontwikkelt door de jaren heen.
    Maar wij praten tenslotte toch ook anders dan onze ouders en grootouders?

12. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Wat me dus heel erg opvalt is dat degene die dit topic heeft geopend niet eens meer reageert, terwijl dat degene is die deze discussie dus eigenlijk gestart is... hier is al eens een discussie over geweest, dat had diegene eigenlijk wel moeten weten als 'vip member'....
    ..............

ps: ik wil de discussie niet laten escaleren, maar juist dat degene die dit topic heeft geopend, deze ook weer sluit, want zulke topics vind ik eigenlijk te onzinnig voor woorden... sorry!

Gr. Niki

13. missyb

missyb Niet meer actief

Gelijk heb je sluiten die bende!

14. Sanny

Sanny Niet meer actief

Waarom gelijk sluiten? Als iemand het niet eens is met de topic starter waarom moet er dan gelijk om een slotje gevraagd worden, is een discussie niet meer mogelijk tegenwoordig?

Iedereen maakt wel eens een spel of stijfout, dat is niet erg vindt ik, die maak ik ook genoeg. Maar sommige stukken zijn echt onleesbaar doordat het in msn of breezertaal geschreven wordt en daar heb ik wel moeite mee. Als iemand een paar spelfouten heeft gemaakt, kan je t nog steeds lezen, maar sommige stukken zijn echt onleesbaar. En neem aan dat de topic starter daarop doelde.

15. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik ben het ook helemaal eens met Daphne!

Het is zeer irritant om verhalen van mensen te lezen die zoveel typfouten maken. Ook zie je inderdaad steeds vaker dat er verhalen getypt worden zonder hoofdletters, komma's en punten te gebruiken. Dan heb ik al geen zin meer om het verhaal te gaan lezen!

Groetjes Miep

16. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Kan me er niet echt aan irriteren.
    d-t-dt daar ben ik zelf niet echt goed in, uiteindelijk weet ik het wel, maar helaas gaat het bij mij niet automatisch, moet er echt over nadenken en nee daar heb ik niet echt zin aan, op het werk etc is het anders maar hier?

Iedereen is anders, de een heeft een hogere opleiding dan de andere (niet dat dat bij mij wat uitmaakt, hoog opgeleid maar nog steeds slecht met d/t)

Er zitten hier zoveel verschillende mensen, dat maakt dit forum juist leuk.
    Wat een drama zeg dat sommige mensen spelfouten maken.. pfff dat je je daar aan kunt irriteren.

17. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik denk dat ik een van de weinige ben die het NIET met je eens is. Niet iedereen is perfect!
    Er zijn mensen die ondanks dat ze een diploma hebben toch moeite hebben met taal. Ooit wel eens gehoord van Dyslextie?

Vind dat je niet zo hard moet oordelen. Snap dat het vervelend is om te lezen, maar laat mensen wel in hun waarde.

Groetjes

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.214
    113
    Brabant
    whahaha, ik moet altijd zo lachen om jullie. Jullie zijn echt grappig:)
    Nu niet meteen boos worden op mij... Maar kun je me met een oprecht hart ongelijk geven? Jullie krijgen 4 pagina's vol... vol met spelfouten, en het leukste vond ik nog dat de topicstartster er mee begon. Daar moest ik het hardste om lachen... Kijk dat je spelfouten maakt is tot daar aan toe, maar als je er om gaat zeuren, maak ze dan ajb niet zelf.. Hahaha...
    Sorry ben gewoon een beetje melig geworden hiervan, zal de zon wel wezen denk ik..

Verders kan ik me heel erg vinden in mensen die zich ergeren aan verkeerde spelling en dan mn de grammaticaregels, want dat ik gewoon een kwestie van uit je hoofd kennen.
    Mijn neefje heeft dyslectie, en niet een beetje ook niet, maar hij kan me iig wel VERTELLEN wanneer er een d of een t moet..
    Maar goed, ik vond moeilijke woorden spellen iets anders, dat is ook gewoon lastig..
    Oh, waar ik ook om moet lachen zijn de mensen die zich verschuilen achter het feit dat de regels rondom de spelling zo veel veranderd zijn...

Ik ben heus geen wonder, maar als ik toch bij de NOS zie staan dat iemand een GROENTENTELER is, moet ik toch echt even lachen:)

Nou, bedankt voor de lol die jullie mij geven, gegroet, een lollige taliaa

19. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Waar maken we ons allemaal weer druk om zeg, pfff! Dit is naar mijn mening pure verveling!

20. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    dan moet je ze zelf ook niet maken

Deel Deze Pagina