Spenen drama

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Geel, 31 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Onze dochter is 2,5 week en krijgt voeding uit de dr. Brown fles. Echter gaat speen 1 veel te snel; voeding in 7 minuten op, altijd de hik na eten en 9 van de 10x geeft ze een mondje voeding terug. De fles gaat wel bijna leeg.

    Wanneer ik haar uit de prematuur speen laat drinken is ze lang bezig, 3 kwartier? En valt ze altijd in slaap. Ze moet er dus teveel moeite voor doen. De fles gaat vaak niet leeg, ze laat eerder 60cc staan.
    Philips avent natural geprobeerd, ook deze snel leeg met veel krampjes als gevolg.

    Iemand die een goede tip voor me heeft? :)
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Dan zou je eens difrax fles kunnen doen met de s speen. Je kunt bij die fles wat rommelen met de onder en boven kant. Als ze ze strak dicht draait gaat het drinken moeizamer, draai je iets losser dan gaat het makkelijker. Let uiteraard op dat je niet te los draait want dan knoei je.
     
    Geel vindt dit leuk.
  3. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Dank voor je antwoord. Zal dan overmorgen maar even op zoek naar de difrax fles. Stom, nooit aan gedacht dat die er natuurlijk ook nog is, alleen de 3 standen speen van difrax is bij mij bekend.
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Voor nu zou je je kindje in zij ligging kunnen voeden. Dan komt de melk eerst in haar wang. Therapeutisch flesvoeding word het ook wel genoemd. Je legt je kindje dan op je boven benen, op de zij. Je knieën hoger dan je billen.
     
    Geel vindt dit leuk.
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Je kan ook alleen een difrax speen kopen, deze past namelijk ook op de brown.
     
    Geel vindt dit leuk.
  6. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Bedankt voor je tip. Zo leer ik nog eens wat op m’n ouwe dag :)
     
  7. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Enige is dat je dan niet kunt ‘spelen’ met de ventielen. Maar als het werkt :)
     
    Geel vindt dit leuk.
  8. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Wij hebben ook zo zitten klooien met flessen en spenen (vooral toen we ook nog eens gingen indikken) en weet je wat bij ons de oplossing was?
    De dr. Browns spenen op een Difrax fles! Op een of andere manier loopt die combinatie net wat langzamer dan een dr. Browns speen op een dr. Browns fles.
    Dus misschien is de dr. Browns speen level 1 op een Difrax fles voor jullie ook een idee?
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Kruidvat kersspeen past ook op de smalle dr brown. Maar dat is voor evt later (lang lang geleden) want die zat tussen flow 1 en 2 in meen ik me te herinneren. Misschien kan een kleinere van kruidvat uitkomst bieden. Dr browns op difrax, die wist ik nog niet :)
     

Deel Deze Pagina