Spiegel achter je bed met de bevalling..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pam, 14 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik kan het jullie echt aanraden!
    Bij ons was het eigenlijk niet de bedoeling, we hadden net nieuwe slaapkamer meubels en de spiegel moest nog opgehangen worden.
    ik stond onder de warme douche en toen kwam de vlos naar me toe en zei, wat goed van je zeg, dat je aan een spiegel hebt gedacht dan kun je mooi meekijken..
    Ik snapte niet wat ze bedoelde en op dat moment kon het me ook niet echt veel interreseren haha......

    Toen ik terug kwam op de slaapkamer zag ik 'm over dwars achter het bed staan.. ik vond het eerst maar niks..

    Maar het heeft me echt veel kracht gegeven, ik had geen sterke persweeen, maar op een gegeven moment zag ik het hoofdje van mijn dochter al komen en heb zelf mee kunnen kijken toen ze geboren werd.

    Liefs pam
     
  2. Niet meer actief

    ow.. dat is wel een goed idee (alhoewel ik het zelf niet hoeft te zien hoor)
     
  3. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Lijkt me wel een beetje eng, als je dat allemaal in de spiegel ziet gebeuren... maar ik kan me voorstellen dat het helpt.
     
  4. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    met mijn dochter ben ik in het ziekenhuis bevallen en daar hadden ze in de verloskamer ook zo'n mooie spiegel.
    De arts vroeg me of ik mee wou kijken.
    Nou nee hahaha...liever niet.
    Ik kon er niet eens tegen dat mijn man tussen me benen zat te staren.
    Zodra mijn man voor me ging staan verloor ik al mijn concentratie om te persen hihi
    En had hem gevraagd of hij als de sodemieter aan de kant wou gaan :D
    Hij heeft uiteindelijk alles gezien maar wel vanaf de zijkant.
    Denk niet echt dat ik het zou willen zien.
    Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik al 2x ben ingeknipt...1x met verdoving en 1x zonder.
    En daar sta ik nu niet echt op te wachten ;)
     
  5. mamavanHind

    mamavanHind Actief lid

    12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en bij mij vroegen ze ook of ik wilde kijken (dat was tijdens het persen, toen het kruintje te zien was). Nou, dat vond ik echt fantastisch. Ik kreeg een ontzettende boost en met nog twee persweeën was Hind geboren. Ik zou het zo weer doen, ik vond het echt heel erg mooi. Mijn man moest even slikken, maar die vond het uiteindelijk ook heel erg goed dat ze het vroegen en dat hij het kon zien. Dus ja, voor mij een groot succes.
     
  6. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dat lijkt me wel mooi. Alleen ik wil in het water bevallen en dan gaat dat met die spiegel niet lukken :p
     
  7. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik had het wel willen zien... lijkt me super en idd erg motiverend!
     
  8. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nee dank je wel..ik hoef dat ook niet te zien.
    Onze kast staat t.o ons bed en als ik op mijn helft van het bed zou gaan liggen om te bevallen, dan zou ik ook alles kunnen zien.
    Ik ben dan ook aan de andere kant van het bed gaan liggen. gelukkig kwam dat voor de vk ook beter uit, omdat ze dan zelf makkelijker aan de linkerkant kon werken.
    Uiteindelijk ben ik op de baarkruk bevallen.. en die hadden ze precies voor de spiegel van de kast gezet, maar gelukkig niet zo dat ik alles kon zien.
     
  9. Salomina

    Salomina Fanatiek lid

    26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ik wist niet dat ze dat ook deden. Ik wil het best wel zien hoor.
    Ik heb ook al tegen mijn man gezegd, als ik ga bevallen, nag ie gerust aan de voeteind staan om te kijken naar de geboorte. Heb ik geen probleem mee, want ik wil ook dat mijn man alles mee kan maken. Hij is er nog niet helemaal overtuigd of hij dat echt zal doen, maar hij gaat er wel over nadenken :)
    Als ik het ook zelf kan zien lijkt het mij fantatisch.
     
  10. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Inderdaad een leuk idee :)

    Maar wil het zelf niet zien... ;) Heb al tegen mijn mannetje gezegd dat hij bij mij moet komen staan hahaha
     

Deel Deze Pagina