Spijt van Corona vaccinatie

Discussie in 'Corona forum' gestart door Lindy92, 27 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Zoals de titel al zegt heb ik spijt van mijn 2 pfizer vaccinaties. Helaas valt daar natuurlijk niks meer aan te veranderen .
    Zijn er hier ook dames die wel gevaccineerd zijn en er eigenlijk ook spijt van hebben?

    Ik ben van de vaccinatie echt 2 keer iets van 3 dagen doodziek ervan geweest, kon amper op m'n benen staan. Hoge koorts en een flink beroerd gevoel dat ik alleen nog maar kon slapen.

    Op internet gaan er ook speculaties rond dar de vaccins op lange termijn schadelijk zouden kunnen zijn, als ik dat lees grijpt me dat best aan! Zeker ook door de hoge oversterfte,iets wat je overal leest. Dat was voor mij ook reden om toen geen booster te nemen. (Heb het bij de basis prikken gelaten van 2 stuks)
     
  2. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    879
    1.274
    93
    Ik heb geen spijt. Wel lang getwijfeld en ben ook gestopt na 2 prikken.

    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien zou “ontstoren” een optie voor je kunnen zijn voor wat meer gemoedsrust? Google maar eens op ontstoren vaccinatie.
     
  3. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ik heb geen spijt, ben zelfs gevaccineerd tijdens mijn zwangerschap 2x en nog een booster gehad. En 2x Corona gehad. Maar allemaal dus ook helemaal niet ziek van geweest. Enige is dat ik nu een jaar na Corona besmetting nog steeds vervormde smaak en reuk heb. Maar komt dus niet van vaccin maar van Corona zelf.

    omdat ik niet ziek ben geweest en ik en mijn dochter het gewoon zeer goed doen heb ik ook geen reden om spijt te hebben van het vaccin. Ik heb me er toen goed in verdiept en na lang wikken en wegen het besluit genomen- en daar sta ik nog steeds achter dus dergelijke artikelen neem ik voor kennisgeving aan - maar doe ik niks mee.

    vervelend dat je je zo voelt. Ik zou de oplossing zoeken om niet meer de berichten te lezen en te focussen op positieve dingen waar je wel invloed ik hebt. Je hebt de vaccins gehad en dat kun je niet meer terug draaien. Je kunt alleen invloed uitoefenen op hoe je er nu mee omgaat.

    Is het zo dat je ook fysieke klachten ervaart sinds dien? Want daar zou je natuurlijk wel nog naar kunnen kijken hoe je die weg zou kunnen nemen?
     
  4. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.691
    3.955
    113
    Vrouw
    Nee.
    Spijt doe ik sowieso niet aan. Het heeft geen zin om erin te blijven hangen. Op dat moment vond ik dat de juiste keuze, en ik kan het toch niet meer veranderen.
    Er zijn meer dingen die ik met de kennis van nu die ik vroeger misschien anders had gedaan, maarja, Fruity van toen dacht daar met de kennis van toen anders over.
     
  5. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.539
    2.385
    113
    Nee absoluut geen spijt. Ik doe niet aan complottheorieën en speculaties.
     
    Rylie, Maslov, Baukje1985 en 24 anderen vinden dit leuk.
  6. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.795
    2.535
    113
    Vrouw
    Verdiep jezelf eens in het menselijk lichaam, hoe het immuunsysteem werkt.

    En sorry maar complottheorieën zijn nergens op gebaseerd behalve onrustmakerij.
     
    Maslov, littlemunchkin, Oilell en 10 anderen vinden dit leuk.
  7. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Jullie hebben ook gewoon helemaal gelijk hoor met wat je zegt .
    Van mijn spijt verder geen mentale klachten etc. Wel af en toe dat t door m'n hoofd schiet van wat als.. Gelukkig kan ik dat vaak wel wat ventileren.
     
    giebel en Havermout vinden dit leuk.
  8. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.795
    2.535
    113
    Vrouw
    Wees nuchter inderdaad. Goed dat je dat ook kan inzien. En je mag altijd kritisch blijven he!

    Ik dacht ik zoek eens op oversterfte: https://www.nu.nl/binnenland/6248360/oversterfte-blijft-aanhouden-maar-het-is-nog-onduidelijk-hoe-dat-precies-komt.html
    Vond het wel een prettig artikel om te lezen, ondanks dat het 'maar' op NU.nl staat.

    En ze kunnen het niet verklaren, maar statistisch gezien zijn het voornamelijk 80+ers met een kwetsbare gezondheid. Ongetwijfeld zullen ze extra kwetsbaar zijn geworden door de lockdowns, besmettingen en heftige griepgolf nu.
     
    spruitje80, Zeebra en evaleana vinden dit leuk.
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.524
    6.218
    113
    zuid-holland zuid
    Het internet staat vol met gekke berichten, met als enig doel soms om haat en verdeeldheid te zaaien. De oversterfte wordt onderzocht. Maar wat ik me altijd afvraag… die oversterfte is ook maar een voorspelling, net als het weerbericht en alle andere voorspellingen die er altijd naast zitten. Wat nou als echt het model gewoon niet meer klopt op onze samenleving. Omdat bijvoorbeeld zorg minder beschikbaar is voor arme mensen en ouderen. Ik ben wel benieuwd wat er uit dat onderzoek gaat komen.
     
    Ysabella, GossipGirlxoxo, Zoe123 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.988
    5.116
    113
    Ik denk dat de lockdowns ook wel invloed hebben op de oversterfte van bv ‘22. Waardoor bv een virus dat voorheen maar weinig sterfte veroorzaakte, ineens harder toe kan slaan. Griep veroorzaakte onder ouderen natuurlijk altijd wel sterfte, soms oversterfte (dus meer overlijdens dan verwacht) - met een immuunsysteem na lockdowns misschien dus ook niet zo raar? Zelfde met bacteriele infecties, die komen ook ineens vaker voor en heftiger (streptokokken A bv, ook bij kinderen ineens vaker).
     
  11. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.904
    556
    113
    Spijt is een groot woord. Als ik het over kon doen had ik de 2 prikken niet genomen (heb Pfizer gehad).
     
  12. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Dit inderdaad. Er zijn tegenwoordig ook veel meer ouderen toch. Dan is het, hoe erg ook, ook niet gek dat er oversterfte is, toch?
     
    puzzelstukje, JupitR, Dubbelgeluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.988
    5.116
    113
    Dat ook inderdaad… en over twee jaar ongeveer zijn de eerste baby-boomers 80.
     
  14. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.524
    6.218
    113
    zuid-holland zuid
    Nou ja ik neem aan dat ze daar wel iets van meewegen in het model dat er nu meer ouderen zijn dan vroeger. Maar misschien is het ook wel zo dat door die extra ouderen er minder zorg voor ouderen beschikbaar is en daardoor de levensverwachting omlaag gaat. Ik heb het zelf meegemaakt bij mijn vader die tijdens een coronapiek erg hulpbehoevend werd en er was gewoon niet voldoende thuiszorg en geen plek in het verpleeghuis te vinden. Mensen die geen familie hebben om te helpen, gaan dan maar gewoon dood ofzo:oops:
     
    WWJD en evaleana vinden dit leuk.
  15. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Ja precies! Je hebt gelijk!
    En denk daarbij vaak ook aan uitgestelde zorg vanwege lockdowns etc
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Ik like het wel maar is niet leuk natuurlijk..maar denk ik zeker waar..
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.712
    113
    En niet te vergeten dat die ook allemaal op afstand hebben gezeten en iedereen krijg nu virussen, alleen hakt het als je 80+ bent er een stuk harder in dan wanneer je 30+ bent.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. RosyBrown

    RosyBrown Actief lid

    20 jun 2018
    260
    138
    43
    Vrouw
    Same here :)
     
  19. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.342
    5.595
    113
    Die oversterfte maakt mij ook niet bang.

    Er zijn wereldwijd miljoenen vaccins gezeten je hoort nergens van grote sterfte. Het is erg aannemelijk dat andere factoren een rol spelen, bijv die al eerder genoemd zijn.

    En bovendien opent dit wel een ethische discussie, hoe ver we moeten gaan met het beschermen van kwetsbare ouderen vs de dood accepteren.
     
  20. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.988
    5.116
    113
    Ja, daarom is onderzoek nu ook wel goed; wat als bv de lockdowns, afstand houden etc nu juist oversterfte tot gevolg hebben? Dan grijp je bij een volgende epidemie/pandemie misschien toch iets minder snel naar volledige lockdowns, avondklok, etc etc, maar maak je een andere afweging - afhankelijk natuurlijk van het virus natuurlijk. Als iets na zeer kort contact 100% dodelijk is, is een lockdown niet zo gek ;)
     
    Zeebra vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina