Spijt!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fafa, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Hey dames,

even van me afschrijven...

Afgelopen weekend voor het eerst langer dan 2 uur gescheiden geweest van mn kleine meisje, omdat ik een evenement(je) heb georganiseerd dat duurde van vrijdagochtend tot zondagavond. Papa en de kleine meid hebben zich prima vermaakt en hebben een flink gat geslagen in de moedermelkvoorraad in de vriezer. Ondertussen was het de bedoeling dat ik het hele weekend zou kolven om de boel lekker op gang te houden.

Maaaarrrr... ik heb het zo druk gehad dat ik nauwelijks een momentje kon/wilde vrijmaken om te kolven. En dat wat ik kolfde was ook alleen groen (?) water, met nauwelijks vet.

Ik dacht dat mn productie na 7,5 maand wel een stootje kon hebben, maar ik ben nu al bijna een week bezig om de boel weer op te krikken, maar het valt niet mee :(

DL heeft op zich wel voldoende plasluiers, maar ze komt nu wel dag én nacht om de 2 uur. En de melk voor de ochtendpap moet ook nog steeds uit de vriezer komen.

*zucht* veel te naief geweest... ik heb nu zooooo'n spijt dat ik tijdens het weekend niet vaker gezegd: "jongens, zoeken jullie het even lekker uit, de organisatie is er een half uurtje niet, daarna sta ik weer tot jullie beschikking"

2. maanopkomst

30 sep 2009
    71
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hai Fafa,
    Het komt wel weer goed. Het is soms echt moeilijk voor bv op te komen als de sfeer er helemaal niet naar is, dan ga je toch mee in de snelle stroom. Bij mij helpt havermout, er is ook haverdrank, lekker veel drinken zoals venkelthee en dadels schijnen ook goed te zijn. Maar natuurlijk lekker vaak aanleggen zoals je doet is het beste.
    Groetjes!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.544
    36.519
    113
    Ik zou juist even die ochtendpap ed laten staan en gewoon aanleggen. Heeft ze een uurtje erna weer honger, weer aanleggen.

Door melk uit de vriezer te geven krik je je productie niet omhoog.

4. fafa

fafa Niet meer actief

dank voor jullie antwoorden dames,

het idee was om iedere dag de verhouding vriezer/vers ongeveer 10 cc te verschuiven: maandag 60+0, dinsdag 50+10, woensdag 40+20 etc... maar na 5 dagen krijg ik er nog maar 5 cc uitgeperst, terwijl een week geleden 60 cc geen enkel probleem was :/

Misschien inderdaad even laten zitten (al vindt ze pap wel superlekker, dus dat vind ik ook weer sneu) en pas herintroduceren als de bv weer helemaal op de rit staat

5. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Ik zou ook in de ochtend aanleggen ipv pap. mocht je echt willen dat ze pap eet, kan dat dan misschien ook met bambix, of wil je dat liever niet?! Dat kan natuurlijk

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mar als je normaliter om de 2 uur voedt, had je dan geen last van stuwing??

Wat je nu moet doen is aanleggen, aanleggen, aanleggen.

En fenegriekcapsules slikken (reformzaak).

7. fafa

fafa Niet meer actief

@zogelukkig: op vrijdag stond ik inderdaad op ontploffen, zaterdag was het al niet meer dan een beetje een vervelend gevoel en zondags was ik al bij wijze van spreken al vergeten dat ik borstvoedde: echt totaal geen stuwing meer.

Dat vond ik dus zo bizar, dat je productie in 2 dagen gewoon bijna weg kan zijn. Had ik niet verwacht, na meer dan 7 maanden voeden.

Ik ben overigens al weer bijna op niveau :) Was een weekje hard werken, maar het is weer goed gekomen.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goed zo!!:)

Ja, het kan zo ineens over zijn als je niet aanlegt of kolft! Pas na 9 maanden, wordt je productie pas stabiel.

9. maanopkomst

30 sep 2009
    71
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Goed gedaan!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.878
    19.327
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Fijn dat het weer goed gaat nu! Dat groene water herken ik trouwens wel. Als ik kolfde als ik suwing had (doordat ik inderdaad te lang gewacht had) kwam er alleen maar dunne beetje groene of blauwe melk uit. Maar als ik gewoon doorkolfde kwam er geleidelijk aan wel steeds meer vet bij hoor! Vaak mengde ik zo'n potje dan met een goede kolfbeurt.

Deel Deze Pagina