spinazie eten? nieuwe recepten

Discussie in 'Voeding' gestart door lieve, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve

    lieve Actief lid

    6 jul 2007
    129
    0
    0
    VZ iG
    in brabant
    Hoi,

    mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en ik wil hem spinazie geven.
    ik maak al mijn groentenhapjes zelf. alleen nou is mijn vraag, mag hij al spinazie vanwege het ijzergehalte? en welke spinazie moet ik dan pakken, verse, uit de diepvries, uit potje?
    en wat doen jullie erbij?

    hebben jullie nog een goede site waar ik recepten kan vinden voor de kleine.
    niet keukenkikker want die ken ik al.

    groetjes lieve
     
  2. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Spinazie mag wel alleen niet te vaak. Nitraatrijke groente mag je max. 2 keer per week geven.

    Ik heb tot nu toe maar 1 keer spinazie gegeven uit een potje. Dus met recepten kan ik je niet helpen. Thuis eet ik het altijd vers en vaak door de pasta heen. Misschien kan je het combineren met een soort roomsausje en eventueel stukjes kipfilet of iets dergelijks? Ik denk dat er aardig wat recepten met spinazie in de pasta te vinden zijn. Ik vind het zelf altijd wel lekker. Weer eens wat anders dan de 'rode' pasta.
     
  3. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Hier een heel lekker recept! Het gaat trouwens bij spinazie niet om het ijzergehalte (dat is juist prima) maar om het nitraatgehalte. Dus maximaal 2 x per week.

    Recept: hier super hit:
    - 1 ei
    - kv
    - zelfrijzend bakmeel
    - gekookte spinazie (bijvoorbeeld Bonduelle blikje of ontdooide diepvries spinazie)
    - kaas, geraspt

    Pannenkoekenbeslag maken van kv, ei en zelfrijzend bakmeel. Spinazie en kaas toevoegen: pannekoek maken en lekker opeten!!!
     
  4. jewelizz

    jewelizz Bekend lid

    25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    #4 jewelizz, 7 jul 2009
    Laatst bewerkt: 7 jul 2009
    Spinazie mag je geven vanaf 6 maanden, maar (wat de anderen voor mij al opmerkten) niet vaker dan twee keer per week, ivm nitraatgehalte. Voor mijn zoontje maak ik vaak spinazie met aardappel en een half eitje (hardgekookt). Hij vindt het heerlijk. Of een beetje geraspte kaas ipv het eitje, dat is hier ook altijd een succes.

    Een site waar ik wel eens recepten vanaf heb gehaald: Babyvoeding en babyweetjes
    Op die site staat een heleboel informatie mbt babyvoeding, voor de recepten moet je een stukje naar beneden scrollen.

    Verder probeer ik zelf allerlei combinaties uit, tot nu toe naar alle tevredenheid van Bas. Vanavond eet hij bijvoorbeeld bruine bonen met appel, aardappel en stoofvlees.

    Succes!

    EDIT: Zwaantje72, jouw recept klinkt heerlijk, die bewaar ik voor als meneer iets groter is! Pannenkoeken is nu nog net een stapje te ver, maar ik denk dat hij dit heel lekker zal vinden!
     

Deel Deze Pagina