Spiraal laten zetten tijdens uitstrijkje?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door sweetdreams, 5 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Ik heb mn oproep tot het maken van een uitstrijkje voor het onderzoek naar baarmoederhalskanker opgeschoven ivm zwangerschap. Verwacht nu eind mei een nieuwe oproep.

    Weet iemand hier of ik tijdens het maken van een uitstrijkje een spiraal zou kunnen laten plaatsen? Onder het mom van; als ze dan toch daar bezig zijn.
     
  2. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Vast wel, als je het van tevoren (bij maken afspraak) meldt.
     
  3. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Weet ik niet... toen ik een spiraaltje wilde laten plaatsen, moest ik een afspraak maken als ik mn menstruatie had (dan gaat t plaatsen gemakkelijker heb ik me laten vertellen). Ik vraag me af of t uitstrijkje goed kan worden afgenomen als je ongesteld bent? Geen idee..
     
  4. Joolel

    Joolel Niet meer actief

    Denk ook wel dat het kan. Beetje afhankelijk wie het uitstrijkje doet (hier vaak de assistent) en wie de spiraal zet (hier de ha)
     
  5. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.206
    1.051
    113
    Ik heb het toen gevraagd en bij mij mocht het inderdaad tegelijk. Echter was ik even vergeten dat het uitstrijkje pas na 6 maanden na de bevalling en wilde ik het spiraal eerder mocht dus uiteindelijk toch apart gedaan.
     
  6. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Het uitstrijkje kan alleen als je niet menstrueert.
    Dus dan moet je even overleggen of je de spiraal buiten de menstruatie mag plaatsen.
    Bij jonge meiden die niet bevallen zijn doen ze dat liever niet , anders vaak geen probleem
     

Deel Deze Pagina