Spiraal plaatsen pijnlijk?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Linnidee, 30 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    De vraag staat er eigenlijk al. Voor dames met ervaring, is het plaatsen van een spiraaltje erg pijnlijk? Ik ben normaal totaal niet kleinzerig of bang voor pijn etc. Maar tijdens m’n zwangerschap merkte ik dat inwendige onderzoeken, plaatsen van ballonnetje, strippen etc, bij mij enorm veel pijn deed. Ik ben daarom een beetje huiverig voor het plaatsen van een spiraal maar wel ook graag van de pil (hormonen) af.
     
  2. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Heb nu voor de 4e keer een spiraal, je verneemt het 'aanhaken' wel voor 't plaatsen maar echt pijn deed het niet. Meer onprettig gevoel.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  3. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Trekt dat wel snel weg weer dan?
     
  4. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Voor ik bevallen was twee keer een spiraal gehad. Amper gevoeld. Als de arts veel ervaring heeft met plaatsen is het in 5 minuten gepiept. Na een bevalling is plaatsen sowieso minder pijnlijk. (Bevallen zelf is idd vreselijk pijnlijk :roflmao::eek::rolleyes:, spiraal is peanuts, succes!)
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  5. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Ja hoor is paar tellen!
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    dat is bij iedereen anders.
    Ik beval liever als dat ik ooit nog een spiraal laat plaatsen.
    De gynaecoloog zei vorige keer al tegen mij dat alles qua inwendig onderzoek zo veel pijn bij mij deed omdat ik een mega gevoelige baarmoedermond heb.
    Ik durf het daarom echt niet aan.
     
    Linnidee en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.779
    15.330
    113
    Vrouw
    Hier exact zo.
    Ik vond destijds het plaatsen enorm pijnlijk.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  8. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja dat is precies waar ik bang voor ben ook :eek:
     
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    De eerste keer amper wat van gevoeld en de tweede keer was het echt vreselijk... kan alle kanten op gaan dus.
    Advies is wat innemen van tevoren, laten plaatsen als je ongesteld bent en verder zou ik zeggen. Rustig door blijven ademen en even doorbijten. Je hoeft dan 5 jaar niks. De napijn kan wel krampend zijn. Ibuprofen hielp hier tegen bij mij, vergelijkend met flinke menstruatiepijn.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  10. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik ben t een met @Malbec eens. Bij mij deed het trouwens wel flink zeer, maar heb toch 3x een spiraaltje laten zetten. Tanden op elkaar, paracetamol slikken, en je bent er 5 a 10 jaar vanaf!
    Zeker als je al eens bevallen bent is het vaak goed te doen.
    Ik vergelijk t met een gaatje boren bij de tandarts. Heeel vervelend, maar een week later ben je het zowat vergeten.
     
    Linnidee en Malbec vinden dit leuk.
  11. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Ik heb twee keer een spiraal laten plaatsen, was goed te doen. Even goed zuchten..
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  12. Anoniememoeder

    Anoniememoeder Actief lid

    12 okt 2020
    162
    106
    43
    Vrouw
    Proberen goed te ontspannen, even ergens anders aan denken en het is zo gebeurd. Echt pijnlijk vond ik het niet, heb het twee keer laten doen. Echter had ik tussentijds nog regelmatig bloedingen, waardoor ik ze beide keren weer heb laten verwijderen na enkele maanden.

    Maar ieder lichaam is anders, het kan bij mij niet pijnlijk zijn. Maar bij een ander wel, net hoe gevoelig het van onder is
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Ik vind het plaatsen niet pijnlijk. 9 jaar geleden mirena, afgelopen donderdag ballerine. Over 2/3 weken opnieuw want hij zat niet goed :confused:
    Had niks geslikt van te voor en ben er na even wezen winkelen. Wel beetje bloedverlies sindsdien maar inlegkruisjes zijn voldoende.

    Mn hobby zal het niet worden maar vind het geen probleem
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  14. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Thanks dames! Ik ga het maar gewoon proberen. Ben de pil echt wel zat en wil wat minder hormonen in m’n lichaam. En idd fijn om er dan voor 5 jaar vanaf te zijn :)
     
  15. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik vond plaatsen echt peanuts. Amper last van gehad.
    Het plaatsen van een ballon en inwendig onderzoek vond ik wel heel naar!
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    zo gepiept. Vond het reuze meevallen. Maar ben dan ook inwendige onderzoeken en behandelingen gewend (vruchtbaarheidsbehandelingen, puncties, bevallingen, strippogingen, inseminaties en komende week een lis-excisie, die vind ik wat minder).
    Oh god nee, ik denk dat ze alles wel gezien hebben haha!
    Probeer te ontspannen en eventueel vooraf een pcm te nemen. Zeker als je al een keer bevallen bent, dan gaat het vaak wat makkelijker.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  17. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Alleen de bm opmeten vond ik pijnlijk. Ze heeft hem 4x opnieuw moeten plaatsen maar ik voelde serieus niks ... Ook niet van de bmm aanhaken... :p was ook doodsbang maar voor mij was het angst voor niks.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  18. Indy89

    Indy89 Fanatiek lid

    19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Ik heb hem een jaar na mijn 2e bevalling laten plaatsen. 1e poging mislukt. Meten deed zooooo'n zeer (ging bijna van mijn stokkie) dat we in overleg het plaatsen hebben uitgesteld.

    2e poging in de menstruatie gedaan (op advies verloskundige) en toen was het zo gepiept. Appeltje eitje.
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  19. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Bij mij idem. Ga liever nogmaals bevallen :| bij voorkeur van de 3e die ging lekker vlot, spiraal zetten duurde langer :roflmao:
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  20. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.150
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier inmiddels mijn 3e geloof ik? of toch maar de 2e ? Vond het héél eng, maar wat ik van te voren gelezen heb was waar: Het valt echt mee. Even kort gemeen en klaar. En ja, je ligt nu eenmaal niet zo op je gemak als ze daar onder bezig zijn. De 2e keer vond ik ook spannend, want het advies is natuurlijk: Plaatsen als je ongesteld bent; euh ja; ik ben al 4 jaar niet meer ongesteld inmiddels dóór het spiraaltje... maar ook toen was het zo gebeurd uiteindelijk.
    Komende 10 jaar hier dus nog wel aan het spiraaltje dus ;)
     
    Linnidee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina