Spiraal ' uitgewerkt '

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door ikke24, 7 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke24

    ikke24 Actief lid

    29 jan 2011
    193
    25
    28
    Vrouw
    Hoi,

    Ik heb mijn mirena spiraal nu ruim vijf jaar. Tegenwoordig zijn de inzichten dat hij zes jaar mag zitten en zijn werk doet. Nu merk ik de laatste tijd van de vage klachten. Opeens weer wat bloedverlies ( vijf jaar niet gehad) pijnlijke borsten en voel mij ook minder vrolijk.. kan het zijn dat mijn lichaam toch reageerd op een minder werkende mirena? Dat hij toch een soort van uitgewerkt is?
     
  2. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.393
    113
    Misschien zijn de hormonen uitgewerkt maar voorkomt de spiraal zelf wel een innesteling.

    Zou best kunnen dat je er iets van merkt .
     
    ikke24 vindt dit leuk.
  3. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.728
    4.717
    113
    Vrouw
    Op een gegeven moment raken de hormonen in de spiraal idd op. Dan kun je andere symptomen krijgen, zoals je beschrijft. Ik zou als ik jou was een afspraak voor een nieuwe spiraalplaatsing gaan inplannen.
     
  4. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    844
    1.337
    93
    In het vijfde jaar van mijn eerste Mirena had ik ook steeds meer lichamelijke ongemakken. Meer bloedverlies, veel buikpijn. Toen ik daarna een nieuwe heb laten zetten was het weer een stuk beter. Niet nagevraagd of het door het afnemen van de hormonen kwam, maar dat idee had ik zelf wel.
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.963
    113
    noord holland
    Ik heb de mijne ook 6 jaar nu, eigenlijk al iets overheen.Vorig jaar kwam ik ook tegen dat t tegenwoordig tot 6 jaar mag blijven zitten. Ik dacht toen ook te merken wat jij zei, toch is dit bij mij ook weer weggetrokken.
    Mijn man is inmiddels bijna aan de beurt voor een sterilisatie dus ik twijfel nu of ik t gewoon maar op z'n beloop laat, want ik wil er denk ik wel een blijven houden omdat ik er niet ongesteld van wordt en me dat wel heel erg bevalt. Aangezien er ook informatie te vinden is over dat t zelfs tot 10 jaar zou kunnen, maar dat er daarvoor nog te weinig onderzoeksmateriaal is, en t hopelijk binnenkort niet persé als anticonceptiemiddel hoeft te dienen, ga ik denk ik afwachten of mijn baarmoederslijmvlies er wel mee in rust blijft :o:.
     
  6. ikke24

    ikke24 Actief lid

    29 jan 2011
    193
    25
    28
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties. Een afspraak bij de huisarts staat gepland. Afwachten of dat verschil gaat maken..
     

Deel Deze Pagina