Spiraal verwijderen na zeer korte tijd

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door NorthStar, 15 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NorthStar

    NorthStar Niet meer actief

    Wat gebeurt er als je binnen een paar weken na plaatsen de Mirena weer laat verwijderen? Word je dan ongesteld zoals een onttrekkingsbloeding na de pil? En als je hem laat verwijderen een paar dagen na je eisprong kan er dan misschien nog wat innestelen?
     
  2. NorthStar

    NorthStar Niet meer actief

    Niemand een idee?
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat je dan inderdaad ongesteld wordt.
    Innestelen zal waarschijnlijk niet gaan, je baarmoederslijmvlies is waarschijnlijk niet dik genoeg door de hormonen van de Mirena en zaadcellen kunnen door het spiraaltje moeilijk bij de eicel komen, als er al een eisprong is geweest (de Mirena kan dit ook tegenhouden).

    Ik vind het trouwens wel heel apart dat je de spiraal zo snel weer wil laten verwijderen, mag ik vragen waarom je je hieraan denkt?
     
    NorthStar vindt dit leuk.
  4. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik heb de mirena spiraal laten verwijderen na een halfjaar. Ik bleef tijdens de mirena gewoon ongesteld en mijn cyclus bleef gelijk na het verwijderen. Of er gelijk wat kan innestelen weet ik niet. Zoveel hormo en geeft het natuurlijk ook niet af. Ik zou dit vragen aan degene die hem gaat verwijderen. Ik zou het voor de zekerheid er niet op gokken mocht je nog niet zwanger willen raken.
     
    NorthStar vindt dit leuk.
  5. NorthStar

    NorthStar Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties. Ik denk er nog even over.

    Ik wil hem misschien weer laten verwijderen omdat mijn man heeft gezegd dat hij toch nog wel een kindje erbij wil terwijl hij eerst zei nee de eerste jaren niet. En dat terwijl ik dus net een spiraal heb gekregen. Daarvoor condooms gebruikt. Ben dus benieuwd. Maar weet nog niet of ik hem al weg laat halen ik wil graag nog een kindje maar ben er nu helemaal niet op ingesteld.
     
  6. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Dan gewoon even wachten. Ik heb de mirena niet laten verwijderen vanwege een kinderwens toen, maar vanwege klachten die ik kreeg. Volgens mij ben je na het verwijderen van de mirena na de eerste menstruatie gewoon alweer vruchtbaar! Succes met je overweging :)
     
  7. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Huisarts zei tegen mij eerste menstruatie afwachten, daarna kan het gebeuren. Als je halverwege je cyclus mirena laat verwijderen is geen niet genoeg baarmoederslijmvlies opgebouwd om een vruchtje te laten nestelen. Ik heb hem halverwege m'n cyclus laten verwijderen (had met mirena ook gewoon cyclus inclusief PMS, maar geen ongi) en zelfs nog 1 menstruatie overgeslagen, ja 1 druppel gehad achteraf, dus pas na een week of 6 ongesteld. Waarschijnlijk had ik die 2e maand wel gewoon zwanger kunnen worden. Daarna wel meteen gewoon regelmatig.
     

Deel Deze Pagina