Spiraaltje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pam, 2 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Hoi verloskundige..

    Ik heb een vraag over de spiraal omdat ik in mijn omgeving merk dat overal iets anders word gezegd...

    Ik ben nu zwanger van de tweede en ook deze baby wil ik borstvoeding gaan geven..
    Mijn verloskundige heeft toen die tijd aangeraden om de spiraal te laten zetten.. Ik heb dat toen niet gedaan omdat we graag een tweede kindje willen en voor een jaar een spiraal zetten vond ik niet nodig..

    Na deze zwangerschap wil ik het dus wel laten zetten..

    Maar nu hoor ik allemaal verschillende verhalen.. een paar zeggen dat ze van hun huisarts absoluut geen BV mochten geven met spiraal en de ander zegt weer dat het wel gewoon mag..

    Ik weet dus niet meer wie ik moet geloven...
    Kan het wel of niet kwaad voor de baby en misschien kun jij me er wat meer duidelijkheid in geven waarom er zoveel verwarring over is?

    Ik ben pas 3 maanden zwanger maar denk er al wel over na omdat ik na de geboorte van mijn dochter heel veel bloedingen heb gehad en dat wil ik niet meer..

    Alvast bedankt!

    Groetjes Pam
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Pam,

    Er zijn verschillende soorten spiraaltjes laat je daar over informeren. Er is een spiraaltje, de Mirena, dat bevat een kleine hoeveelheid hormonen die lokaal werken. Deze zal weinig tot geen invloed hebben of de borstvoeding.
    Let wel: een spiraaltje kan je pas bij ongeveer 6-8 weken na de bevalling laten plaatsen. Dus tot die tijd goed opletten of toch de cerazette gebruiken!

    Groetjes Imke
     

Deel Deze Pagina