Spiraaltje

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door westvlaanderen1604, 5 jul 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. westvlaanderen1604

    westvlaanderen1604 Nieuw lid

    5 jul 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen een spiraaltje laten zetten bij de gyneacoloog. Ik wil even jullie ervaringen. Dit is de allereerste keer en ik ben pas 18. Ik ben ook 2 keer flauwgevallen erna en ik heb nu nog steeds pijn. De pijn is te beschrijven alsof ik mijn menstruatie heb maar dan redelijk hevig. Wat ik me nu af vraag is dit normaal zo ja, hoelang duurt dit?

    Dankjewel x
     
  2. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ja ik vond het ook ontzettend pijn doen, vooral dat baarmoeder verschuiven met zo'n pincet.. Bah. Werd er ook naar van hoor moest bijna overgeven terwijl ik normaal echt geen pieperd ben. Bij mij was die helaas verkeerd gezet en ik moest een maand later terug komen om hem nog een keer te zetten, echt leuk :p Maar zover ik weet is pijn hebben gewoon normaal ja ik bloedde ook heel erg. De eerste paar keer was mijn menstruatie ook heftiger daarna zakte het af naar minder. Hopelijk is je pijn snel over!
     
    westvlaanderen1604 vindt dit leuk.
  3. Nutella

    Nutella Actief lid

    13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    #3 Nutella, 5 jul 2017
    Laatst bewerkt: 5 jul 2017
    Vervelend voor je zeg. Had je het minder heftig verwacht? Je bent ook nog erg jong en volgens mij is het dan inderdaad pijnlijker. Sowieso wanneer je nog nooit een kind hebt gebaard.
    De eerste keer dat ik hem liet zetten, bij de gyn, was ook erg pijnlijk. Nog een halve dag pijn gehad erna. Als hevige menstruatiepijn. De tweede keer wilde de huisarts het doen. Hij bleef maar frunniken (pijn!) maar kreeg hem er niet in, dus toch maar naar de gyn. Dat ging heel vlot, maar daarna moest ik een uur blijven liggen anders zou ik flauwvallen. De pijn duurde nog een paar uur en was niet zo hevig.
     
    westvlaanderen1604 vindt dit leuk.
  4. westvlaanderen1604

    westvlaanderen1604 Nieuw lid

    5 jul 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ja mijn mama zei dat zij er geen last van had, zij heeft dan ook wel al 5 kinderen. Dus mss idd omdat ik nog zo jong ben. Ben wel al heel de dag zo suf als iets. Neem nu gewoon pijnstillers en hopen dat het snel over gaat. Gyn zei dat de spiraal perfect zat dus zal hopelijk normaal zijn! Bedankt voor je reactie!
     
  5. westvlaanderen1604

    westvlaanderen1604 Nieuw lid

    5 jul 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Maar dat ik nu nog pijn heb is dus normaal? Ik maak me altijd zo snel zorgen over alles! En vooral omdat mijn mama dat ook heeft en zij er nooit last van had. Ik panikeer misschien iets te snel. Maar ben toch altijd blij als ik van andere hoor dat het wel normaal is, aangezien mijn gyn niet zo heel veel zei over pijn en dergerlijke
     
  6. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik heb er de eerste dag ook flink last van gehad. Tot ik mijn eigenwijsheid aan de kant zette en nog wat extra ibuprofen heb genomen. Toen was het met een half uur echt veel beter. Na een dag geen klachten meer..
     
    westvlaanderen1604 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina