Splinters in arm

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkblossom, 20 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Mijn dochter heeft zich geschaafd aan de schuur en het gevolg zijn splinters in haar arm.
    We krijgen het zelf niet eruit met de pincet omdat het te ‘diep’ zit.

    Kun je dit laten zitten en gaat het vanzelf eruit, of word het een ritje hap?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Zal wel ff de hap bellen,
    Denk als je het laat zitten dat het dan gaat ontsteken
     
  3. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Je kan er een verband om heen doen wat je vochtig houdt. Dan blijft de huid open en komt het er makkelijker uit.
    Vertrouw je dat niet: dan bellen voor overleg
     
  4. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Ik zou de hap hier niet voor bellen.
    Goed schoonmaken en open laten.
    Splinters komen vanzelf naar buiten. Zoontje heeft vaak genoeg splinters gehad die ik er niet uit mocht halen en ze kwamen er vanzelf uit.
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou het schoonmaken en er wat trekzalf opsmeren. Wel goed in de gaten houden.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  6. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dit zou ik ook doen idd. Bij mijn jongste was 1 splinter al binnen een paar uur gaan ontsteken. Normaal gesproken pak ik er een naald bij als ie te diep zit, maar dat is er dan maar 1. Dit zijn er best veel.
     
  7. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Omdat het nu al avond is zou ik het goed koud/nat houden en morgen kijken hoe het eruit ziet. Is het dan nog rood of gezwollen dan zou ik bellen voor advies.
    Waarschijnlijk kunnen zij er ook niet veel aan doen dan er proberen uit te halen. Je kan haar arm ook even baden in badedas voor de bacteriën en dan met een washandje de splinters er voorzichtig uit te wrijven.
     
  8. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik zou een soda badje doen, dan komen ze hier er negen vd tien keer zelf uit.
     
  9. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Ik zou wel de HAP bellen hoor. Ze komen er niet altijd vanzelf uit. Ik heb een keer zo'n nare ontsteking gehad vanwege een splinter, dat ik geopereerd moest worden. Die splinter zakte juist steeds dieper weg ipv dat hij naar het oppervlak ging. Dan lijkt een belletje (of bezoekje) aan de huisartsenpost me toch beter.
     
  10. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik zou het eruit laten halen. Hier een van de kinderen een ontstoken vinger gehad door een splinter die was blijven zitten (over het hoofd gezien) en toen moest tie vanwege zijn duim onder narcose om het schoon te maken.

    Ik laat geen splinter meer zitten als ik ze zie
     
  11. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.258
    113
    Wij laten splinter zitten, volgende dag kunnen we het er dan sneller uit krijgen. Maar met meer zou ik wel even de HAP bellen. Zou echter wel wachten tot morgenochtend, maar dat is meer omdat ik het niet spoed genoeg vind om in de avond op de hap te gaan zitten met kind.
     
  12. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Met zoveel splinters zou ik even bellen voor advies.
     
  13. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Niet laten zitten , kan heel naar gaan ontsteken !
    Je kan even weken en ze dan proberen eruit te krijgen. Als ze echt onder de huid zitten en je ze niet met een pincet kan pakken kun je ze met een speldje proberen eruit te wippen. Wel even heel goed ontsmetten.
    Als het niet lukt toch even de hap bellen.
    Succes !
     
  14. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.872
    13.034
    113
    Vrouw
    Inderdaad even de hap bellen voordat het gaat ontsteken. Gezien het tijdstip zou ik dat morgenochtend doen. ;)
    Voor nu even een nat verbandje er om heen.
     
  15. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.312
    805
    113
    Ik voel me wel een slechte moeder want ik zou hier dus niet mee naar de hap gaan haha. Wel gewoon volgende week als ze er nog steeds niet uit gaan of als het zou gaan ontsteken..
     
  16. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Ben benieuwd of je nog gebeld hebt gisteren.

    Op de hap krijgen ze dit er zo uit. Evt. verdoven ze de huid eerst (zalf of spray). Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor!

    Laat je nog wat weten?!
     
  17. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik ben altijd van advies vragen aan de arts/assistent. Wat doen? Hoe lang aankijken waar op letten?

    Ik had zoals bij de foto nachtje aangekeken als het houtsplinters zijn. Vaak komen ze wel omhoog, gaat iets ontsteken en zijn ze makkelijker te pakken. Wil dan niet en kind blijft pijn houden belde ik naar de hap
     
  18. Hoe gaat het nu?
     
  19. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
  20. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik zou een naaldje pakken, ontsmetten en zolang ze het toestaan ze zelf proberen eruit te wippen. Anders trekzalf of een vochtig verbandje maar verwacht dat je er al iets mee gedaan hebt?
     

Deel Deze Pagina