Hoi Dames, Ons meisje heeft een paar splintertjes, Ze zitten erg oppervlakkig en het is voor haar dramatisch. Als ik er aan zit doet het ook niet echt pijn ofzo. Moet ik deze er uit gaan peuteren of komen deze er vanzelf uit? Want er uit peuteren is denk ik echt traumatisch voor dr. Kkijk ik hou het wel in de gate dat het niet gaat ontsteken ofzo. Wat doen jullie in dit geval??
kun je t doen als ze slaapt of wordt ze makkelijk wakker? Hier is t ideaal als ze slaapt (als ik ze zie zitten en zo met de pincet kan pakken) en anders laten zitten en haar een paar keer per dag in de biotex laten spelen. Met dit weer ideaal, dan werkt de huid t zelf mee eruit anders tijdens t tv kijken als ze wat is afgeleid proberen. Soms moeten dingen helaas en dan even uitleggen en proberen
Hadden we met Kylian ook, hij had er 1 in zijn vinger gekregen. Nou we mochten er nog niet naar kijken en hij begon al te huilen. We hebben het laten zitten (in het ergste geval zweert het eruit) maar wel elke dag ernaar gekeken en gevraagt of we het eruit mochten halen. na 3 dagen vond ik het toch wat rodig worden en heb ik hem de keuze gegeven. - of mama haalt de splinter er nu voor je uit - of we gaan maandag naar de dokter en dan haalt die het eruit. Hij koos voor de eerste optie en was stomverbaast dat ik de splinter er (na een fikse badbeurt met rozijnenvingers) er zo uit wipte. Hij was nog trotser op de pleister die hij daarna kreeg (niet dat die nodig was maar hey als je zo iets ernstigs mee maakt als een splinter in je vinger dan heb je die wel verdient.) Groetjes Anita
Bij 1 splinter heeft dochter pech en haal ik hem er wel uit. Maar als het er een hoop zijn zou ik gewoon afwachten en kijken of het er niet vanzelf uitkomt. wel het in de gaten houden natuurlijk, want da is wel belangrijk. Of kijken als ze in bad is geweest.
Splinters moeten eruit! Mijn dochter had laatst een flinke. Ik heb ze uitgelegd dat ie er echt uit moest, en had een paar snoepjes in het vooruitzicht gesteld. (die krijgt ze thuis nooooooit, alleen voor iets heel speciaals ). Uiteindelijk ging-ie er nog vrij makkelijk uit. Probeer het na t badderen, of plak een pleister met trekzalf. Dit maakt de huid wat weker en misschien komen ze er dan zelf uit. Weer een test voor je moederhartje..... sterkte!
mijn dochertje had 2 jaar gleden heel veel splinters ook ontstoken tegelijk op haar beentjes en handjes dit kwam doordat ze in de zomer kruipend over een vlonder was gaan kruipen ! Toen ben ik met haar naar de huisarts geweest en die vertelde mij dat ik er niks aan moets doen het zweerde er vanzelf allemaal uit heeft intotaal wel anderhalve week geduurt maar toen waren ze alle maal weg! soda badje kun je ook doen dat deed ik toen ook! Als als ze nu weer een splinter heeft laat ik het gewoon weer zitten daar hebben ze minder last van dan dat je gaat zitten friemelllen met een pincet dat willen ze toch niet en verzetten ze zich tegen!