Splitsen stuk schoolkinderen en pubers?

Discussie in 'Over deze site' gestart door Rosao, 11 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Hoi hoi,

    Zou het niet handig zijn om het forumdeel over schoolkinderen en pubers te splitsen in lagere school en middelbare school oid? Nu zie je topics over de kleuterschool samen staan met topics over de eerste keer seks. Ik zou het zelf in elk geval wel fijn vinden!
     
    Mar76 vindt dit leuk.
  2. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Topics over kleuters horen daar niet thuis. Die kunnen in 'peuter en kleuter' worden gezet.
    Ik zal er naar gaan kijken. Je mag de topics die over kleuters gaan ook vast melden.
     
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Uhmm, een kleuter ìs nu eenmaal een kind dat naar school gaat...
    Dus als je als beheer niet wil hebben dat er sommige mensen zijn die in subtopic 'peuter en kleuter' wat plaatsen over hun kleuter.. en sommige mensen in het subtopic 'schoolkinderen en pubers', kunnen jullie misschien beter de subtopics een nieuwe naam geven.
    Bijvoorbeeld de subtopics baby/dreumes/peuter/kleuter/groep 3 t/m 8/middelbare school te noemen.
     
    Summerbelle vindt dit leuk.
  4. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    De categorie schoolkinderen en pubers is bedoeld voor kinderen vanaf 6 jaar. Dit staat ook in de categorie omschrijving: Alles over je kind(eren) ouder dan 6 jaar kun je hier kwijt.
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Er zijn erg veel mensen die niet goed zijn in (begrijpend) lezen ;)
     
    Lisa280887 en Beheer vinden dit leuk.
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Misschien heb ik het iets gechargeerd, maar mijn punt blijft dat het een heel groot onderwerp is. En dat waar puberouders tegenaan lopen iets heel anders is dan waar ouders met kinderen in de lagere schoolleeftijd tegenaan lopen.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  7. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Wat ts bedoelt is dat een 6 jarige wel erg verschilt van een 12 jarige lijkt me. En een 6 jarige is toch meer richting kleuter dan puber... Kan het niet gesplitst worden en een aparte categorie kinderen vanaf 12/13 jaar? @Beheer ?
     
    Rosao vindt dit leuk.
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ja maar als het gaat over ontwikkelingen op school dan kan het lastig zijn om bij de kleuters erover te praten en past het weer beter bij de ontwikkelleeftijd ipv fysiek. Daarbij loopt de leeftijd in groep 3 uiteen.
     
  9. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    Ik heb die indeling ook nooit handig gevonden!
    Peuter zaken vind ik weer heel iets anders dan kleuterzaken. Een kleuter zit op de basisschool en daar loop je tegen heel andere dingen op. Een puber vind ik ook niet passen bij 6 en 7 jarigen.

    Ik zou peuter/basisschoolleeftijd/en 12+ de meest logische verdeling vinden.
     
    Koekie1 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ja vind ik ook hoor.
    Ook daarom vind ik het niet gek, dat de 1 een post over zijn kleuter plaatst in de subcategorie 'peuter/kleuter' en de ander dat doet in de subcategorie 'schoolkind en puber'.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.161
    588
    113
    Mijn kleuter van 5 zit in groep 3/4. Waar mag ik over hem schrijven?
     
  12. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Goeie vraag! Jouw zoontje heeft waarschijnlijk een klas overgeslagen en zit in een andere belevingswereld dan andere 5 jarigen. Ik jouw situatie zou ik schrijven bij de schoolkinderen.
     
  13. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.161
    588
    113
    Daar ben ik meestal ook te vinden hoor, want bij de kleuters vind ik hem echt niet meer passen. Maar goed, wat ik probeerde te laten zien is dat het allemaal een beetje kan overlappen. Ik zou dus ook voor een forum zijn voor basisschool-leeftijd en daarna middelbare school-leeftijd. Want de verschillen tussen die twee groepen zijn echt enorm, in mijn beleving.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik wist t ook niet. Bij schoolkinderen verwacht ik vanaf leerplichtleeftijd
     
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik bedoelde die post niet rot en/of belerend toe naar leden die het niet begrijpen hoor ;)
    Gewoon puur naar beheer dat de huidige indeling dus veel onduidelijkheid schept.
     
  16. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Dit idd!
     
  17. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Nu staan er in baby en dreumes bijna 60.000 topics, bij peuter en kleuter ongeveer 21.500 en bij schoolkinderen en pubers maar 4.300 topics. Waarvan in die laatste categorie de meeste berichten niet over pubers zullen gaan maar over kinderen tussen de 6 en de 12.

    We hebben gekeken naar het maken van 3 nieuwe categorieën: baby - kleuter, basisschool groep 3-8 en voortgezet onderwijs. Dan wordt de eerste categorie nog groter, en de laatste zal bijna leeg zijn. Dit is ook het geval wanneer we nog meer subcategorieën maken. Dat willen we niet. We hebben bewust de huidige leeftijdsgroepen samengevoegd omdat hoe verder je komt hoe minder er gepost wordt in een forum. De nadruk van Zwangerschapspagina.nl ligt op de periode zwanger worden tot en met kleuters.

    We begrijpen dat het soms lastig is om te bepalen in welke categorie je iets moet plaatsen als jouw situatie afwijkt, maar we moeten ergens een keuze maken. Mocht je twijfelen waar jij je bericht kan plaatsen kan je altijd even contact met ons opnemen. Of wil zullen je topic verplaatsen naar de juiste categorie.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Duidelijke uitleg.
    Dat maakt het voor ons leden ook begrijpelijker :thumup:
    Fijn dat jullie er naar gekeken hebben!
     
    Beheer vindt dit leuk.
  19. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Jammer wel. Had het gevoel dat er de laatste tijd juist wat meer posts over pubers kwamen. Uiteindelijk groei je toch mee met je kind.
    Misschien nog iets om over na te denken: er bestaat nu eigenlijk geen leuk forum om over die leeftijd te praten. Misschien is een puberpagina als spin off nog een idee :D
     
    hummeltje5, Linda86 en Theezeefje vinden dit leuk.
  20. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ja dat zou leuk zijn! Ik heb het idee dat er vrij veel mensen hier al heel lang rondzwerven, sommigen al (bijna) vanaf het begin. En die kinderen worden natuurlijk ook steeds ouder.
    Ik begon hier ooit zwanger van de eerste en hij zit inmiddels al op de middelbare school :). En ik zie nog steeds vaak namen voorbijkomen die destijds ook al lid waren (waaronder TS).
     

Deel Deze Pagina