Sport rond etenstijd, tips?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Koekie1, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Mijn oudste gaat vanaf volgende week zwemmen voor diploma B. Dat is van 17.15 uur tot 18.00 uur. Normaal eten we om 17.30 uur dus dat wordt lastig.
    Nu vraag ik me af wat handig is met het avondeten. Voor zwemles eten of erna?
    Iets lichts ervoor eten en erna warm eten? Of beter andersom?
    Dit ook in combinatie met een moe en hongerige 3 jarige...

    Veel sporten vallen rond etenstijd dus ik hoop op wat tips van ervaringsdeskundigen :)

    Voorheen zwom ze op zondagochtend 9.15 uur dus dat was toen geen probleem. Helaas doen ze op zondag geen B diploma's :(
     
  2. Jo33

    Jo33 Actief lid

    20 jul 2011
    380
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou dan toch na zwemles eten. Vlak ervoor eten is ook niet lekker, want dan moet je met een volle buik het zwembad in.
    Wij hadden op een gegeven moment de oudste die turnles had van 18 tot 19 uur. Ook zo'n onhandige tijd. Want dan ben je dus op z'n vroegst om 19:30 klaar met eten.
    Toen aten wij dus als de oudste aan het zwemmen was, en de oudste at dan na zwemles. Anders werd het voor de jongste gewoon te laat.
    Dus zo'n oplossing zou je ook nog kunnen overwegen.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Wij eten apart dan idd. De oudste eet na haar trainingen (17.30-19.00)en wij eten met de jongste apart. De jongste traint (op andere dagen:rolleyes:) van 17.30-18.30. Hij eet op woensdagen ervoor en een boterham terug in de auto en op vrijdag erna.

    Ik maak dingen die je makkelijk in delen kunt verwarmen: soep, stamppot, ovenschotel etc.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Hier 4 dagen per week sport van 17.30 tot 18.30.
    Omdat onze kinderen al iets ouder zijn (8 en 11) eten we na de sport (19.00) omdat we graag samen eten.
    Met een 3 jarige zou ik kiezen voor gescheiden eten, zeker als het maar 1x per week is
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Na, anders heb je kans dat t eten in t water belandt :p

    Wij eten altijd rijst met kip en saus op zwemdag: kun je makkelijk weer opwarmen voor de tweede ronde of een stamppot.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  6. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Als hij het trekt zou ik erna eten, want daarvoor is geen succes.
    Voor de sport/zwemles iets lichts cup a soep, noodles of een boterham eten ze graag hier ( wij hebben deze situatie 3 a 4 keer per week).
    Met nog een kleintje erbij zou ik haar/hem op de vaste tijd laten eten eventueel met 1 ouder en daarna de andere ouder met de zwemmer of hij alleen als hij het niet erg vindt.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou erna eten, dan wel iets licht verteerbaars.
    Zoon voetbalt van 18 tot 19 uur, dan eet hij wel van te voren iets.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  8. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Dan wordt het in ieder geval na eten. Apart eten is geen optie omdat ik in het zwembad zie met de oudste. Man werkt tot laat dus heb de jongste bij me. En om nou heen en weer te rijden en ondertussen thuis te eten met de jongste is ook niet haalbaar.
    Het zal ook wel gewoon uitproberen zijn wat handig is denk ik.
    Ik denk dat ik in ieder geval het eten vast voorbereid zodat ik dat na het zwemmen alleen maart op hoef te warmen. En ze dan voor zwemles een boterham geef :thumup:
     
  9. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Dit is wel de beste tip :D
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Ik zou zeggen er na.
    Maar heb zelf ook met 1 van de kinderen op woensdag middag met zwemles gezeten rond 18 uur.
    Kinderen waren om 12 uur uit, dan aten we tussen de middag warm en 's avonds brood voor of na zwemles.
    Man kon dan het eten zo in de magnetron schuiven.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier turnen ze van 16.15 tot 18.15 - we zijn dan iets voor 19u thuis. Ze eten na school (14.30u uit) meteen warm (en iets simpels wat ze lekker vinden, bv tomatensoep met broodjes, of lasagne, zoiets), en na sporten nog een kom met kwark en fruit etc.
     
  12. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Om 12.00 uur warm eten zou ook nog een optie kunnen zijn. Ik hou het in gedachten. Dank je wel voor de tip :thumup:
     
    Felice vindt dit leuk.
  13. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Wij hebben beetje hetzelfde met m’n dochter.
    Ze zwemt eens per week van 18:00 tot 18:45 uur. We eten dan rond 17:00 uur met z’n allen. Na zwemles eet ze nog een bakje yoghurt/vla.

    Dag erna turnt ze van 17:30 - 18:30 uur. Ik breng haar weg, dan eten wij en haal ik haar op. Zij eet daarna.
    Ze heeft nog twee broertjes en als we rond 18:45 uur eten, worden zij er niet gezelliger op :)
     
  14. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik zou een uur ervoor uitgebreid fruit eten en na het zwemmen haar warme maaltijd. Als dit voor je andere kindje niet gaat zou je ervoor kunnen kiezen dat bv papa met het ene kind eerst eet en mama met het andere kind erna. Zo blijft het toch gezellig aan tafel.
     
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Mijn man werkt tot laat dus dat is geen optie.
    Het scheelt dat het maar 1x per week is dus dat valt nog mee.
    Het avondeten wordt in ieder geval na zwemles en voor zwemles wat lichts eten.

    Maar eens uitproberen wat handig is :thumup:
     
  16. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Wij hebben hier 1 brood/tostidag omdat de ene moet zwemmen van 5 tot 6 en dus echt wel wat moet eten van tevoren, maar warm eten om 4 uur/half 5 ook geen optie is. De ander moet survivallen van half 6 tot half 7 dus sowieso is de een met de een op pad en de ander moet de ander halen en brengen. Dus samen eten gaat hem sowieso niet worden.

    De dag erna heeft de oudste turnen tot 6 uur, als we pas daarna eten is het voor de jongste te laat want die is net gestart in groep 3 en moet echt wel om 7 uur in bed liggen. Dus eten we tijdens de training van de oudste en zij eet daarna.

    De overige dagen eten we gewoon gezamenlijk. En nu in het weekend juist wat gezonder zodat we door de week eens een pizza kunnen doen ofzo.
     
  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Ik zou de 3 jarige eerder te eten geven en de oudste na de sport. En dan zorgen voor een makkelijke maaltijd, iets wat makkelijk weer op te warmen is. Ik gebruik de slowcooker veel in dit soort gevallen.

    Of allebei vooraf een lichte monkeyplatter met bv fruit, rauwkost en crackertjes (etc) en na de sport nog een makkelijke maaltijd (kan dan bv soep met brood zijn, of rijst met iets van kip en groente in een saus, een snel pastagerecht)
    En voor het geval de 3-jarige het daar toch niet op redt, de eerste keer een boterham oid meenemen om daar op te eten.
    Is een kwestie van even uitproberen wat voor jullie werkt. Zo nam ik voor zoon toen hij nog heel jong was een prakkie mee, wat ik thuis net iets te warm had gemaakt en zo was het precies op temperatuur, tijdens de dansles van dochter (om 17 uur). Met een 3-jarige wordt het al wat makkelijker, en is het gewoon een kwestie van wat creatiever zijn en aanpassen aan de situatie en de kinderen.
     
  18. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Hier eten we tegenwoordig alleen nog maar in het weekend met het hele gezin, de rest van de week moet er altijd wel iemand trainen tijdens etenstijd.
    Degene die moet trainen eet van te voren een boterham of een appel en een banaan, na de training warm ik het gewone eten weer op. Ik kook dus normaal want ik heb geen zin om 5 dagen per week soep, broodje knakworst of tosti's te eten.
     
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Wij doen zelf heel makkelijk en eten dan ook heel makkelijk. Voor het zwemmen kreeg hij dan al een volkoren cracker en we konden dan er na eten

    In jullie situatie zou ik kiezen voor iets lichter en simpele. Een cracker of brood er voor en voor de oudste iets na het zwemmen.

    Voor de jongste een boterham, broodje/krentenbol of niets dergelijks voor er voor. Mogen ze daar wat eten? Hier aten de jongste broertjes/zusjes altijd iets als afleiding en voor de grootste trek. Wat fruit of groente stukjes mee.
    Maar dan moet dat wel mogen
     
  20. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.336
    113
    Home
    Na zwemles

    Ik maak vaak van te voren dan al iets klaar of we eten iets simpels en snel
    Ik neem vaak voor de jongste wat komkommer mee bij zwemles
    Zodra we thuis komen de andere 2 in de pyjama, eten, tanden poetsen en nar bed
     

Deel Deze Pagina