Hoi! Hoop dat iemand mij kan helpen... Ik heb mijn sportabbonement opgezegd bij mijn sportschool. Ben al langere tijd niet geweest, druk enz. maar heb als reden mijn zwangerschap opgegeven. Nu heb ik een brief gekregen dat ik 2 maanden opzegtermijn heb en dus bij elkaar nog 120 euro moet betalen (voor de 2 maanden). Ik heb wel vaker gehoord dat je met legitieme redenen wel per direct van zo'n abbonement af kan komen, bijvoorbeeld ziekte of verhuizing. Nu vraag ik me af, is zwangerschap dat niet? Tuurlijk kun je nog blijven sporten als je zwanger bent maar in sommige gevallen natuurlijk ook niet... Wat denken jullie? xxx
ik denk dat een zwangerschap geen legitieme reden is, en als het in de zwangerschap echt niet zou gaan, door bijv BI, dan denk ik dat je een briefje vd dokter moet sturen/afgeven..
Ik heb mijn abonnement stil kunnen zetten en om er zeker van te zijn dat ik weer terug kom (dus deze reden niet gebruik om mijn abo stop te zetten), houden ze nog een termijnbedrag in gedurende mijn afwezigheid die ik na terugkomst weer kan inhalen. Ik denk dus dat ook jouw sportschool zwangerschap niet ziet als een reden om een abo stop te zetten.
bij mijn sportschool was zwangerschap wel een legitieme reden, ik kon kiezen, abonnement bevriezen tot na de bevalling of opzeggen, ik hoefde geen briefje of iets dergelijks te laten zien van een huisarts.
irritante sportschools heb er een hele trammelant meegehad ook dat ik zwanger was en niet kon gaan. Trouwens moest gewoon betalen had ook een opzegtermijn vn 1 jaar.
Ik baalde ook.. Ik ontdekte in Juni '09 dat ik zwanger was.. EN toen ik in Juli '09 een mailtje stuurde dat ik wilde opzeggen ivm mijn zwangerschap werd mij verteld dat ik dat voor 1 juni had moeten doen... Nu zat ik er nog een jaar aanvast.. Ik kon wel mijn abbo laten bevriezen.. Dat heb ik nu gedaan.. Het leuke is dat hij eigenlijk per april "ontdooid" zou moeten worden.. Maar ze hebben niks afgeschreven..
Volgens mij mag dat wel hoor, 1 jaar opzegtermijn. Dat is vaak waarom de maandtermijn veel lager ligt. En qua zwangerschap is het per sportschool verschillend. Bij de ene mag je om die reden opzeggen en bij de ander is de zwangerschap alleen een reden om het abonnement te 'bevriezen'.
ik heb mn abbo tijdens mn zwangerschap bevroren voor periode van 3 mnd.. kon kiezen 3 of 6 mnd, ben nu weer begonnen deze maand.. t is ook alleen nog niet afgeschreven
ik had dit probleem ook!!! tegenwoordig neem je bijv een abbo van 1 jaar, daarna gaat de abbo verder en kan je daarna direct opzeggen, en ben je volgende maand klaar ermee Wel is er bij mij zo geweest, dat ik een stop had en dan me abbo verder ging, dus gedurende je zwangerschap betaal je niets, en daarna gaat hij verder
bij welke sportschool sport je? Ik weet bv van Health city dat zwangerschap een reden kan zijn om met 1 maand op te zeggen ipv 2 maanden!
Mijn abbo voor een jaar word dus blijkbaar stilzwijgend verlengd en heb je dus een opzegtermijn van 2 maanden... vind het echt niet netjes. Kijk als je opzegt nog voordat je abbo het jaar voorbij is (bij een jaarabbo) vind ik het nog wel logisch, die 2 maanden. Maar zit nu al bijna 3 jaar bij die sportschool! pff kan er niet zo goed tegen dat ze op die manier geld verdienen..
Huh? het gaat inderdaad om Health City en heb het duidelijk op het formulier opgegeven, maar ze sturen toch een brief met 2 maanden!
Het kan nog erger, Gewoon failliet gaan en al het geld innen. Dan een aantal maanden later gewoon weer verder een doorstart maken zonder de oude klanten terug te betalen. Zo ben ik eens dik 300 euro kwijt geraakt.
Mijn abbo wordt pas bevroren als ik met verlof ben, en dan voor mijn hele verlof. Terwijl ik (als het kan) 6 weken na de bevalling wel weer wil beginnen. Heb ze ook de tip gegeven dit anders aan te pakken, want sporten met 30 weken gaat over het algemeen echt niet meer hoor...