Sporten en afvallen. Motiveer elkaar.

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door TinaTeenslipper, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.818
    394
    83
    Ik schrijf af en toe ook mee bij het topic krachttraining maar ik doe ook veel cardio en ik wil er ook graag minstens 10 kilo af ( liefst 15 maar eerst maar eens 10)

    Ik ben nu sinds een maand 3x per week op de sportschool en ik moet zeggen ik vind het nog best leuk ook;) Mijn startgewicht was 1 jaar geleden 104 , afgevallen tot 94 maar de laatste tijd sloop het er weer in ( de chips, vette hap etc) dus woog weer 98. Nu het roer weer drastisch omgegooid dus flink aan het sporten en bewuster eten. lijnen doe ik niet dat hou ik toch niet vol. alleen geen snoep, koek, chips, frisdrank etc meer, kleinere porties en vooral anders eten. ik weeg nu 94,9 weer dus ben op de goede weg weer al gaat het me uiteraard niet snel genoeg.

    vanmorgen weer gesport ruim 1 uur.
    eerst 10 min loopband, daarna krachttrainig met dumbells, halter, leg press en nog 1 maar weet niet hoe dat apparaat heet;) iig voor je schouder en borstspieren
    daarna nog 20 minuten op de crosstrainer en 15 minuten gefietst.

    menu vandaag:

    o: 2 crackers mager beleg
    t: banaan, 1 cracker
    l: rauwkost 200 gran gerookte zalm en 1 volkbrood met ham
    T: magere yoghurt
    D: andijviestamp met tartaar
    T: blikje pepsi light en hooguit nog een blokje 20plus kaas.

    Morgen of vrijdag weer sporten.:)
     
  2. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik zou best wel (af en toe) willen mee schrijven.
    Alleen kan het goed zijn dat ik de ene keer veel schijf en dan weer een tijd lang niet (hopelijk vind je dat niet erg ;) )
    Ik begin volgende week weer.
    Ben al in de afgelopen 2,5 jaar ruim 10 kilo afgevallen.
    En worsten nu het laatste half jaar met de laatste 5 a 10 kilo.
    Ook ik ben niet echt van het dieeten.
    Dus vana volgende week weer regelmatiger en gezonder eten.
    En weer langzaam het sporten oppakken.
    Ik wil uiteindelijk weer 3 dagen p/w hardlopen en 3 dagen p/w 30ds doen.
     
  3. Astre

    Astre Niet meer actief

    Ik ben al 30 kg kwijt en wil nu vooral op gewicht blijven en het allemaal wat strakker krijgen. Ik zou toch graag mee willen schrijven als dat goed, want motivatie heb ik wel nodig ;). Ik doe ook veel cardio en ga starten met krachttraining.

    Vandaag gegeten:

    Ontbijt
    smoothie van banaan, chiazaadjes, twee scheppen kwark en een half doosje bevroren zomerfruit

    Tussendoor
    Rijstwafel

    Lunch
    Sla, tonijn, olijven, komkommer en een half volkorenpistoletje
     
  4. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.818
    394
    83
    This is me@ natuurlijk prima! veel succes alvast!

    Astre@ 30 kilo! wat knap al zeg. daarom dit topic om mekaar te motiveren haha
     
  5. Astre

    Astre Niet meer actief

    Ik heb soms echt een schop onder mijn bips nodig. Ik hoop dus dat je hard kan schoppen :D.

    Sport je ook thuis of altijd in de sportschool?
     
  6. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.818
    394
    83
    Ik sport in de sportschool, meestal woensdag , vrijdag en zondagochtend. dan is alles naar school en de psz dus lekker de tijd.
     
  7. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Leuk dat je een nieuw topic geopend hebt :) Ik klets graag mee.

    Ongeveer een half jaar geleden ben ik begonnen met sporten en afvallen. Daarvoor heb ik in m'n leven behalve fietsen nooit iets aan sport gedaan. Ik ben al redelijk snel 9kg afgevallen (van 74kg naar 65kg) maar sta nu al een paar maanden een beetje stil.

    Ik sport nu 5 dagen per week, de meeste dagen een uur maar sommige dagen iets korter. Ik ben met een 8 week fat loss programma bezig van Fitnessblender. Vandaag ben ik begonnen aan week 2 en het bevalt zo ontzettend goed! Ik vind het ontzettend pittig en zweet me kapot maar heb het idee dat ik nu al resultaten zie ondanks dat ik al langer een paar dagen per week sport.
    Hiervoor zocht ik elke dag een YouTube filmpje uit die me leuk leek maar een programma volgen is veel beter dan zomaar uit het niets een filmpje te kiezen.

    Nu alleen nog m'n eetpatroon nog aanpassen. Vandaag heb ik gegeten:

    Ontbijt: Musli met low fat yoghurt
    Snack: pakje sultana & paar hapjes peer
    Lunch: 2 boterhammen met 4,5 Frankfurter worstjes & melk
    Snack: 1 stuk fruit
    Dinner: zelfgemaakte broccoli/bloemkoolsoep met zalm en een halve boterham.
     
  8. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hee wat leuk! Ik doe ook mee!
    Ben al een tijdje bezig... maar er is nog amper wat af... pfff
    Weeg nu 93 kg en wil eigenlijk het liefst rond de 75 wegen. Dus ik moet nog ff!
    Ik ga vanavond weer te trainen, een uur small group training. Is erg pittig en moet mezelf er echt heen slepen, maar als ik dan eenmaal weer terugkom voel ik me wel voldaan :)

    Ik heb vandaag gegeten:
    Ontbijt:
    Overnight oats met banaan

    Lunch:
    3 speltcrackers met pindakaas en vlees

    Avondeten:
    Sla en vlees

    En dan na het sporten nog wat kwark
     
  9. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je cardiofitness doet of anderzins hard sport en een energiebeperkend eet, val je niet af in vet, maar in spiermassa, bedenk dat wel.

    Ik ben 10 kilo kwijt, 18 cm en sport 3x per week (pilates, cardio/interval en spiermassatraining).

    Dieten doe ik niet en te weinig eten ook niet. Gewoon brood, volle yoghurt etc. Maar alles met mate.
     
  10. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik neem een abonnement :p

    Ik ben in 10 dagen 'maar' 3 kilo lichter.
    Ik fitness mezelf echt suf en krijg nauwekijks koolhydraten binnen.
    Ik zit op 1000 calorieen per dag.

    Ben best gedemotiveerd eigenlijk. De eerste kilo's gaan toch het hardst?

    Ik was eerder op dezelfde manier 5 kilo kwijt in 2 weken.
    Ouderdom???

    Off-topic: ik word hèlemaal gek van die irritante KPN reclame op zp
     
  11. Astre

    Astre Niet meer actief

    Wat versta jij onder energiebeperkend? Het is een kwestie van het berekenen van je onderhoud en daar iets onder gaan zitten. Voor mij betekende dat inderdaad diëten, want ik at gewoon teveel en ik moest mijn voedingspatroon aanpassen. Ik ben nu 30 kilo en bijna 15 procent aan vet kwijt en dat icm veel sporten.
     
  12. Astre

    Astre Niet meer actief

    eet je niet te weinig, waardoor je lijf in de hongeremodus zit? Ik heb heel veel gehad aan myfitnesspall. Deze berekende precies hoeveel ik binnen moest krijgen en mijn sporten kon ik daar ook invullen, zodat ik niet te laag zat. Je kreeg ook een dikke waarschuwing als je te laag zat.

    Leeftijd speelt volgens mij ook wel een rol. Vroeger was alles veel makkelijker :)
     
  13. Asherah

    Asherah Bekend lid

    22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Ik wil ook wel weer mee doen :) Ik begon vorig jaar juli toen ik 105 woog, maar echt snel ging het er niet af. Toen ben ik in februari dit jaar echt goed begonnen: goed letten op wat ik binnen krijg en elke dag ongeveer een uur wandelen in heuvelachtig gebied met mijn zoontje die 12 kilo weegt, op mijn rug. Ik woog toen 97. Vanochtend woog ik 76.7! Ik ben dus al een aardig eind opweg, maar wil nog steeds zo'n 10 kilo afvallen. Mijn eigenlijke doel was om de 70 te halen voor februari 2015, maar wil toch daarna graag nog naar de 65 ;)

    Afgelopen week was een rommelige week, mijn moeder was hier op bezoek voor een week. Anders gegeten (niet perse heel slecht, maar wel wat meer) en mijn dagelijkse wandeling is er ook bij ingeslopen. Gelukkig niets aangekomen! Vandaag weer goed begonnen!
     
  14. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik moet ongeveer 25 kg kwijt...
    En ben begonnen met reset your life! Compleet programma met dietiste, personal trainer, psycholoog en een ervarings deskundige. Morgen is onze eerste avond trainen en zaterdag weer trainen en daarna dietiste.
    Ben erg gemotiveerd al merk ik wel dat ik nu nog zoiets heb van "morgen begint het pas echt dus nu eet ik nog een stuk chocolade" ook niet goed natuurlijk :( maar ja rest van de week heb ik het wel vrij goed gedaan
     
  15. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoeveel kcal jij per dag tot je neemt en hoeveel je verbrandt met sporten, maar als je zegt dat je veel/hard sport dan heb je gewoon meer koolhydraten nodig.
     
  16. Astre

    Astre Niet meer actief

    Tijdens het afvallen zat ik ongeveer 300 à 400 kcl onder mijn onderhoud. Mijn onderhoud wisselde per dag afhankelijk van de mate van sport / activiteit, want dit berekende ik mee. Nu eet ik wat ik nodig heb om op gewicht te blijven. Hoe weet jij hoeveel ik koolhydraten ik op een dag gemiddeld binnen krijg? Ik begrijp deze toevoeging niet helemaal, want ik eet voldoende koolhydraten.
     
  17. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.818
    394
    83
    ik eet ook zeker genoeg hoor alleen anders. Dus niet elke dag 6 boterhammen maar afwisselen met salades met kip of vette vis, omelet met groente. S avonds eet ik gewoon wat de pot schaft alleen dan gewoon een normale portie. Op zondag gewoon lekker m'n frietjes. Alleen geen chips, koek etc meer. Behalve zaterdagavond. Ipv snoep tussendoor, fruit of yoghurt of noten
     
  18. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet te zien in je dagmenu. Vandaar mijn reactie.
     
  19. Astre

    Astre Niet meer actief

    Dat was een deel van mijn dagmenu, zoals je waarschijnlijk wel gezien hebt. Ik weet hoeveel koolhydraten je nodig hebt voor de mate van activiteit en per kilo lichaamsgewicht.
     
  20. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, ok, prima.

    Kan jij mij een dagmenu laten zien van als je cardio gedaan hebt?
    En train je dan op 80% van je max hartslag? 20, 40 of 60 min?
     

Deel Deze Pagina