Sportieve vakantie in de sneeuw...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door krullie, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krullie

krullie Lid

27 okt 2006
    30
    0
    0
    Utrecht
    Met de kerstdagen gaan mijn vriend en ik een week naar Finland! Altijd al onze wens gewenst, vooral met de kerstdagen :D ! We gaan op de sneeuwscooter, een huskysafari, sneeuwwandeling maken, ijsvissen. We zijn helemaal niet van het snowbaorden en skieen namelijk. Het is een georganiseerde reis met gids, alle activiteiten zitten erbij inbegrepen. Heel veel zin in, maar ik vraag me toch wat af...

Ik ben dan namelijk 27 weken zwanger. Is zo'n reis dan niet teveel van het goede? Het is natuurlijk lastig te zeggen omdat ik nu nog niet weet hoe ik me dan zal voelen. Zijn zoveel activiteiten wel goed voor mijn gezondheid en die van van de baby? Wie heeft er rond zoveel weken nog een actieve vakantie gedaan? Want ik kan het nu wellicht nog omzetten tot een weekje in een blokhut (met sauna en open haard: hoe romantisch 8) !) en dan maar met bv één activiteit in die week.

Ik hoop van jullie te horen!

Liefs

x

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Dat is erg lastig om in te schatten, je kunt zo lang van tevoren niet zetten hoe je je gaat voelen. Ik ben niet actief op vakantie gegaan, maar ben in die week wel getrouwd. NIet heel actief maar wel intensief. Ik was echt kapot na 1 dag en had toen ook al een behoorlijke buik. Ik had er niet aan moeten denken om dan een actieve vakantie te hebben!

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Alles waarbij je risico kunt lopen om te vallen zou ik uitstellen tot na de zwangerschap.
    Dus lekker een wandeling maken en ijsvissen, maar een huskysafari alleen als dat veilig is.
    En ´t is maar net hoe je je voelt. Als jij je goed voelt: lekker doen!
    Ik kon met 17 weken niets meer door rug/bekkenklachten, dan heb je geen zin in een ritje op de sneeuwscooter of een wandeling. En al ik er zin in: ik kon simpelweg niets.
    Dus regel wel een goede annuleringsverzekering voor het geval dat!

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben het helemaal eens met San79: doe niets waarbij je risico loopt om te vallen of wat dan ook. Hoe je je voelt, dat kan niemand voorspellen helaas. Misschien voel je je top, misschien voel je je doodmoe en moet je er niet aan dénken om op vakantie te gaan.
    Ik zou het in ieder geval niet doen, maar kiezen voor een rustige week, een excursie heb je namelijk heel snel geboekt maar een vakantie heb je helaas niet zo snel geannuleerd, vaak met alle kosten vandien... Succes en geniet van je zwangerschap, gefeliciteerd!

5. krullie

krullie Lid

27 okt 2006
    30
    0
    0
    Utrecht
    Die annuleringsverzekering ga ik zeker doen!

Het is dan denk ik gewoon verstandig om daar de excursies te boeken, dan weet ik per dag hoe ik me voel en wat ik kan doen. En vliegen is ook geen probleem toch?! Ik dacht eerst nog dat het misschien te koud was, we zitten helemaal in het noorden van Finland. Maar goed de baby zit beter ingepakt dan ik haha!

xx

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Vliegen mag, zorg alleen wel voor een engelstalige zwangerschapsverklaring van je verloskundige waarin staat hoe het met je gaat en wanneer je uitgerekend bent.

En kou maakt niet uit, daar kun je je op kleden!

7. krullie

krullie Lid

27 okt 2006
    30
    0
    0
    Utrecht
    Aan zo'n engelse zwangerschapsverklaring had ik nog niet eens gedacht. Nou bedankt voor de goede tip! :)

8. Niet meer actief

Pff ik ben nu 27 weken zwanger en ik zie mezelf echt niet of een sneeuwscooter zitten en safari's maken etc... denk ook niet dat het slim is i.v.m. vallen!

Deel Deze Pagina