Kolven voor de nacht

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sarax, 14 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarax

    Sarax Bekend lid

    19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Het lijkt me fijn om af en toe even 1 nachtvoeding aan mijn man over te laten.
    Ik geef borstvoeding en Snachts vind ik dat soms best pittig omdat ze dan vaker komt. Wanneer zou ik dan overdag het beste kunnen kolven? Is dat gelijk na een voeding of tussen ongeveer 2 voedingen in?
    Ook wil ik haar vast een beetje laten wennen aan de fles nl.
    Ze is nu 2 weken.
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Hoe is het gegaan? Ben je overdag gaan kolven om snachts voeding uit te besteden? Ben benieuwd naar je ervaringen.

    Voor sommige moeders is de nachtvoeding dusdanig van belang dat het de hele productie in evenwicht houdt. Als je merkt dat je overdag meer aan het regelen en clusteren bent met je kindje, dan kan die nachtvoeding daar rust in brengen.
     
  3. Sarax

    Sarax Bekend lid

    19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hoi Heidi,

    Ik heb het nog niet echt aangedurfd. Ik heb 2x savonds gekolfd en dat leverde verschillende opbrengsten op.

    Even een andere vraag. Ik zit erover te denken om 2 voedingen te vervangen door de fles. Heb erg last van mijn borst en wil even verlichting geven door ze even te ontzien. Daarnaast vind ik het gewoon fijn om iets minder bv te gaan geven omdat ik het erg belastend vind voor mezelf, mede door iedere keer de pijn, en ik moeite heb met openbaar voeden.
    Het zou dan gaan om een voeding halverwege de morgen en een voeding halverwege de middag rond 15 uur.
    Hoe kan ik die het beste afbouwen?
    Loopt mijn hele productie terug als ik die afbouw of krijgt je lichaam een seintje en Word je voeding alleen minder op die momenten dat ik de fles ga geven?

    Groetjes
     
  4. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Je start met de voeding waar je ogenschijnlijk het minst hebt: vaak is dat inderdaad einde middag.
    Sla die aan de borst over en bied een kunstvoeding aan. Kolf alleen als het te veel spanning op de borst oplevert. Kolf tot het soepel is, maar niet helemaal leeg.
    Kijk het zo een paar dagen aan. Vaak na een dag of 4, 5 heb je er geen last meer van.

    Dan een paar dagen extra rustig aan doen en dan de tweede voeding vervangen.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina