Ik heb een zoontje van bijna 4 weken en hij heeft enorm last van krampjes en spugen. Ik gebruik nu nutrilon hypoallergeen en omdat hij harde poep heeft doe ik er 10-20 cc extra water bij. Alleen het spugen blijft. Heeft iemand hier meer ervaring mee? Ik ga nu eerst johannesbroodpitmeel erbij gebruiken maar ik denk dat ik beter over kan stappen op een andere voeding. Die van friso, de hypoallergeen met extra pitmeel. Borstvoeding ging niet goed dus vandaar de flesvoeding. Hopelijk kunnen jullie mij helpen want het is hartverscheurend om hem pijn te zien lijden! Ling
Nou heb ik er zelf geen ervaring mee, maar Nutriton (jbpm) kan soms stoppend werken, dus het kan de klachten van de ontlasting verergeren. Je zou kunnen kijken naar andere flesvoeding, die tegen krampjes enzo (weet even niet meer hoe die heet). En je zou het met het CB kunnen overleggen. Succes. Groetjes Danielle
ik heb bij Wayne ook Nutriton gebruikt, maar die raakte daarvan aan de dunne.. En dan niet gewoon dun maar waterdun en gewoon 12 luiers vol in 6 uur tijd.. Dus dat kan ook nog met Nutriton
Sanne had ook last van krampjes en harde ontlasting, soms spuugde ze. Ik gebruik Friso Comfort, dat is tegen verstopping, krampjes en spugen. Echt tegen harde ontlasting helpt het bij Sanne niet, ze heeft nog harde def. Ze krijgt standaard 10 ml meer water in de flessen. Nu krijgt ze heel af en toe lactulose als ze een paar dagen niet heeft gepoept. Je kunt er ook nog Kindicol druppels van VSM erbij gebruiken, dit heklpt de ontlasting dunner te maken.
Ik heb ook een poosje fris comfort gebruikt, alleen bij amy werkt het TE laxerend, maar je kan het proberen en ook heb ik tegen de krampjes chamodent druppels gebruikt van VSM. Als het aan blijft houden kan je met deze klachten ook naar de osteopaat.
Hier ook Omneo EN nutriton en hij heeft geen buikkrampjes meer en spuugt ook bijna niet meer. Soms nog een klein beetje last met poepen maar dat is minimaal...
bedankt voor jullie reacties! Ik heb nu nutriton erbij gegeven en het lijkt te helpen tegen het spugen. Hij heeft alleen nu veel meer moeite, logisch, om het naar binnen te krijgen door een S speen. M speen verzuipt hij mee dus dat is ook geen optie! Dan maar iets langer zitten (ong 30 minuten voor 130 ml) Zijn poep is nu redelijk normaal, maar het is hooguit 1x per dag. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan. Ik had ook van friso comfort gehoord maar daar staat op dat het onder doktersadvies gebruikt moet worden dus dat durfde ik niet aan. Toch maar even aankijken of de nitriton aanslaat. Waar is de omnea goed voor? Ling
Weet je dat je ook kunt mengen? Tenminste... de Friso wel. Maar misschien de Nutrilon ook wel? De Friso comfort ging hier ook prima. Tot een paar weken geleden, toen kreeg hij te dunne ontlasting. Nu meng ik het: 5 schepjes comfort en 2 schepjes gewone Friso. Dat gaat heel goed nu!
Je kunt het eerst met CB overleggen, dat is ook een arts/verpleegkundige (degene waarmee je altijd de afspraken hebt)
Ik heb met CB overlegd over de comfort, en daar zeiden ze: dat mag je ook zonder overleggen gebruiken hoor. Dus ik vond het ook al raar dat dat op de verpakking staat! Dat schrikt toch wel terug.
Ik heb maar 1 goede tip voor je en dat is naar een osteopaat. Wij hebben 8 weken ellende gehad met krampjes en niet kunnen poepen. Wij zijn 2x naar een osteopaat gegaan en het is nu helemaal goed. Dikke poepluiers en geen krampjes meer en een vrolijke baby. Ik ben blij dat we er heen zijn gegaan, je kan het proberen, helpt het na 1x niet dan nog een keer gaan. na 2x waren de problemen hier voorbij gelukkig.