Staand werken en veel lopen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Elfi, 21 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elfi

    Elfi Bekend lid

    17 dec 2014
    551
    64
    28
    Hoi allemaal,

    Ik weet pas heel pas (gister) dat ik zwanger ben. Super blij!! :D

    Nou heb ik vandaag mijn eerste "zwangere" werkdag gehad en had het behoorlijk zwaar.
    Ik heb werk, waarbij ik de hele dag sta en loop (7 uur per dag).
    Ik was na 3 uur het liefst op de grond gaan liggen. Zo'n kramp in mijn buik, rug, liezen en bovenbenen.

    Is dit voor iemand herkenbaar? En hoe ga je ermee om? Ben benieuwd!
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113
    Hier ook werk met zo goed als de hele dag lopen tillen enzenz (wijkverpleging)

    Bij zoon 1 doorgewerkt tot het einde ongeveer en ook echt wel met zware bandenpijn enz. Wel wat collega's eerder dan de 12 weken dacht zelfs voor de 8 weken verteld dat ik zwanger was. Wilde het ook proberen rustig aan te doen (geen alarmeringen bijv om clienten van de grond af te halen) omdat ik daarvoor al een mk had gehad.

    Zoon 2. Ook optijd gezegd zodat collega's er rekening mee kunnen houden voor zover dit kon. Wel eerder gestopt (dacht rond de 24wkn) door bandenpijn en niet zo een beetje en bij de 1e kan je overdag nog gaan liggen bij de 2e heb je er al 1 lopen dus ging dit niet.

    Jij voelt je lijf het beste dat kan een ander niet invullen.

    Als ik jouw onderschrift lees geloof ik ook dat het super spannend is. In jouw situatie zou ik het ook optijd aangeven. Al is het aan je leidinggevende. En probeer te ontspannen, beter voor je lijf. Je kindje kan een hoop hebben. Weet niet wat voor werk je doet.

    Btw gefeliciteerd!
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Luister naar je lichaam! Dit gaat duidelijk niet, geef t aan en vraag om werkaanpassing.
     
    Eeka76 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina