Staat gekochte auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Evanesco, 18 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik laat nogal snel over me heen lopen, en vraag me in dit geval af of ik te makkelijk ben.

    Ik heb een gebruikte auto gekocht.

    Bij de proefrit zag ik dat de auto vies was. Dit zou schoongemaakt worden voordat ik 'm op zou halen.

    Gisteravond ik auto opgehaald. Het was donker dus kon het niet goed zien, maar ten goede trouw de auto meegenomen.

    Nu zie ik dat hij nog echt heel vies is.
    Hondenhaar in de kofferbak, een stroopachtig goedje in het dashboard kastje.
    Er is duidelijk nergens een doekje langs gegaan.

    Is dit normaal, of hoort zo'n auto toch wel schoon afgeleverd te worden?

    De garage is een uur hier vandaan, dus tijd er ook niet zomaar even naar toe.
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nee dat is niet normaal. Nu aan jou de overweging of het je geld (brandstof) en tijd waard is om heen en weer te rijden om het ze alsnog op te laten lossen?
    Denk dat het je minder tijd en geld kost om zelf even door de wasstraat te rijden en de binnenkant even uit te zuigen en schoon te maken.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  3. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Als je het hebt afgesproken sta je in je recht, anders wordt hij helaas zo afgeleverd.
     
  4. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik heb hem gebeld. Het enige dat hij zei was "dan zijn we vergeten de kofferbak te stofzuigen"

    Maar dat is nog niet eens het grootste punt. De hele auto is echt smerig.

    Misschien dat ik wat te kritisch ben hoor. Maar vind het echt vies.
     
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Heb je gevraagt hoe hij het denkt op te lossen?
     
  6. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Dat een garage het sowieso durft om een vieze auto in de showroom te hebben staan / mensen een proefrit mee laat maken snap ik al niet.
    Ik verwacht geen rijklaar schoonmaak van 300/400 euro, maar een stofzuiger en een doekje over het dashboard mag je toch echt wel verwachten, eigenlijk al voordat je een proefrit maakt. Zou voor mij persoonlijk een reden zijn om bij die garage geen enkele auto te kopen, want als ze de binnenkant al niet verzorgd hebben, hoe hebben ze het onder de moterkap dan nagelopen?
    In jou geval heb je hem al gekocht, en zou hem gewoon door hun laten schoonmaken, dat is wat je hebt afgesproken.
     
    Peppabig, Mamalove2014, Louise11110 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Nee stom he.
    Hij viel op een gegeven moment stil. En ik merkte dat hij het bij mij liet liggen,

    Toen had ik niet de ballen om iets te zeggen.
    Maar ga dit denk ik wel doen,

    Ga kijken of er hier in de buurt en bedrog zit dat auto's schoon maakt. En dan ben ik hem dat ik verwacht dat hij die rekening betaald.
     
  8. Ik zou het denk ik per mail doen, dan staat het zwart op wit.
     
    hummeltje5, Leni88 en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.948
    15.463
    113
    Vrouw
    Je zag hem als je hem kocht en nam hem zo mee.
    Dus ik vrees dat je zelf kan poetsen.
    Is het een goede service? Tuurlijk niet.
    Maar zoiets is woord tegen woord.
    Zo zaken doe je ook beter via mail. Dan heb je bewijs.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dat laatste zou ik niet doen. Als het een mondelinge afspraak is kan hij gewoon zeggen ja doei.
    Zou het wel in overleg doen met hem en laten weten dat je het wil laten doen en of hij akkoord gaat en met welk bedrag.
    Bij een bedrijf laten doen kan een flink dure grap zijn.
     
    Paardenbloem en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dit dus helaas.
     
  12. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Daar heb je wel gelijk in hoor.

    Maar toen we voor de proefrit gingen heeft hij zelf echt meerdere keren gezegd dat de auto nog schoongemaakt zou worden.
    Dan ga ik er vanuit dat dit gebeurt.

    En een beetje vuil is niet erg, maar het is goed te zien dat er niets mee is gedaan.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113

    Dit, wel eerst hem de mogelijkheid geven het zelf op te lossen, dus voorstellen dat je langskomt en hun de auto poetsen en als andere optie aangeven dat je de auto laat doen en hij de rekening op zich neemt. Maar niet na het schoonmaken zonder overleg met de rekening wapperen, ik vermoed dat je er ook niets mee berijkt. Ja een schone auto, maar niet qua kosten.
     
    Louise11110 en paula1984 vinden dit leuk.
  14. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    No offense ...maar een handelaar die proefrit maakt met vieze(echt vieze) auto is al een negatief signaal. Beetje stof oké naar wat jij beschrijft is ranzig.
    Is hij bovag?
     
  15. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dat bedoelde ik ook. Offerte aanvragen en die hem voorleggen, niet eerst schoonmaken.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Geen bovag nee.

    Toen ik een proefrit maakte stond de auto net 3 dgn bij hem. Dus dat hij dat geen tijd voor heeft gehad snap ik wel.

    En hij benadrukte zo vaak dat hij hem echt nog schoon ging maken dat ik daar wel overheen kon kijken.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Kaboutertjes

    Kaboutertjes Actief lid

    14 feb 2020
    278
    237
    43
    Heb je de motorkap al eens geopend en iemand die een klein beetje verstand van zaken heeft ernaar laten kijken?

    Heb je rijklaar kosten moeten betalen trouwens?

    Bel nog een keer met de garage en geef aan dat je wilt dat hij de auto alsnog schoonmaakt en even nakijkt. En laat hem dit schriftelijk vastleggen door middel van een mail.

    Succes en sterkte
     
  18. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    #18 paula1984, 18 feb 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2020
    Staat de tenaamstelling van hen idd op 3 dagen voor jouw proefrit of was dit een verhaal.
    En zoals gevraagd heeft er iemand technisch mee gekeken?
    Hoop oprecht voor je dat het vuil het enigste "mankement" is.
     
    NiVa0230 en Neuzeke vinden dit leuk.
  19. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Tennaamstelling weet ik niet. Hoe kan ik dat zien?

    Er heeft niemand onder de motorkap gekeken nee. Helaas ken ik niemand die daar verstand van heeft.

    "Auto word gepoets van binnen en buiten
    Nieuwe apk en beurtje" staat op de advertentie van de auto.
     
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dan zijn ze gewoon nalatig en moeten ze dit met je oplossen. Ook voor dat poetsen heb je betaald.
     

Deel Deze Pagina