Start 4e Poging IVF-PGD MUMC februari/maart/april 2019: Wie heeft tips? Plus heb vragen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lolaliza, 11 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolaliza

    lolaliza Lid

    15 dec 2018
    12
    3
    3
    Vrouw
    Lieve Leden van zwangerschapspagina,

    Ik ben hier nieuw, ik zie hier zoveel positieve berichten. Wat een fijn forum!

    Ik zal even in een notendop mijn avontuur van de afgelopen 6 jaar opschrijven. Ook heb een aantal vragen voor jullie. Willen jullie mij helpen?

    Ik heb wel ervaring met PGD behandelingen in MUMC Maastricht. Ik wil mijn ziekte Osteogenesis Imperfecta niet doorgeven. Ik heb 3 IVF-PGD behandelingen achter de rug. Ik ga een nieuwe vierde poging starten. Ik ben overgestapt naar zorgverzekeraar UMC. Pakket 'extra zorg 3' voor de vergoeding van de vierde ivf poging.

    1e IVF-PGD: 5 embryo's, resultaat alle embryo's waren aangedaan. Geen terugplaatsing. Telt wel als poging!
    2e IVF-PGD: 12 embryo's, resultaat 9 embryo's aangedaan, 3 gezond. Helaas niets blijven zitten.
    3e IVF-PGD: 5 embryo's, resultaat 3 embryo's aangedaan en 2 gezond. Bij deze poging gebruik gemaakt van dat de cellen langer doordeelden voor de bioptering zodat de sterkste overblijven 'Verse' terugplaatsing mislukt. De allerlaatste ingevroren cryo heeft even geresulteerd in een zwangerschap (Yes!! Ik kan zwanger worden....) (nov 2018). Helaas na 2 weken is de zwangerschap gestopt.

    Mijn menstruatiecyclus weer even normaal opgestart. Net voor kerst ongesteld en toen daarna aan de pil gegaan die ik mag doorslikken tot aan PGD poging 4. Ik ga nu weer ook foliumzuur en davitamon zwangerschap multivitamine gebruiken en extra vitamine D voor mijn botten.

    Nu mag ik op:
    3 februari weer gaan starten met Decapeptyl.
    6 februari stoppen met de pil.
    15 februari eerste echo
    22 februari tweede echo.
    Ergens 25 februari - 1 maart heleboel echo's om te kijken hoe alles zich ontwikkeld
    Ergens in de week van 4 - 8 maart (carnaval) een terugplaatsing. Maar dat is afhankelijk van hoe alles zich ontwikkeld.

    Nu heb ik een paar vragen (aangezien dit onze allerlaatste poging PGD zal zijn en maar de vraag is hoeveel gezonde en aangedane embryo's eruit komen): Ik ben redelijk nuchter, maar wil er alles aan gedaan hebben en niet achteraf zeggen; had ik maar.... of … gedaan.

    Wat zijn jullie:
    - Ervaringen acupunctuur bij IVF (PGD)? Hoe vaak? En vanaf wanneer beginnen?
    - Voedsel om innesteling te bevorderen? en sterke deelbare embryo's te krijgen?
    - Andere dingen om innesteling te bevorderen?
    - Wel/niet sporten voor en tijdens terugplaatsing?
    - Andere dingen waarin ik niet aan denk en die wel belangrijk zijn.
    - Of wat ik kan doen om een zo hoog mogelijk embyo's te krijgen
    - Dingen die mijn man nog kan doen om kwaliteit zaad te bevorderen?
    - wn hoe het nu gaat met verdoving want zag dat men tegenwoordig een roesje gebruikt?


    Dank jullie wel voor het meedenken!
     
  2. Angel2005

    Angel2005 Bekend lid

    25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Hoi @lolaliza, misschien kan het @Beheer je topic onder vruchtbaarheidsbehandelingen zetten... dan krijg je denk ik veel meer reacties.
    Heel veel succes bij je vierde poging!
     
    lolaliza vindt dit leuk.
  3. lolaliza

    lolaliza Lid

    15 dec 2018
    12
    3
    3
    Vrouw
    dank je wel!! Ik hoop ook op reacties.
     
  4. lolaliza

    lolaliza Lid

    15 dec 2018
    12
    3
    3
    Vrouw
    Hebben misschien meer dames dezelfde vragen?

    Zijn er misschien dames met ervaringen?
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Sorry heb gelukkig geen ervaring maar wat ontzettend heftig voor je.
    Ik denk dat het net als met gewoon zwanger worden belangrijk is om gezond te leven. Acupunctuur etc is een kwestie van baadt het niet...zou ik zeggen.
    In de multivitamine zit al meer dan genoeg foliumzuur en vitamine d dus die moet/hoef je echt niet nog extra te slikken, teveel is nergens goed voor.
    Vitamine E is ook nog wel een belangrijke maar zit geloof ik ook al in de multivitamine.
    Ik zelf zou gewoon lekker door blijven sporten waar het gaat, maar gevoelsmatig geen harde klappen sporten doen zoals hardlopen of paardrijden maar officieel zeggen ze dat het niet uitmaakt.
    Hoop dat je laatste poging succesvol is!!
     
    lolaliza vindt dit leuk.
  6. lolaliza

    lolaliza Lid

    15 dec 2018
    12
    3
    3
    Vrouw
    Dank je wel voor je lieve reactie! Ik ben inderdaad bezig met acupunctuur en denk baadt t niet dan schaadt niet. Het is in ieder geval ontspannend :)

    je bent een beetje zo bij de laatste poging (laat ik voor mezelf spreken), dat je denkt ik doe (bijna) alles wat kan helpen. Als je zegt 'lig onderste boven op je kop met je benen omhoog'. dan zou ik t ook nog doen ook. als dat helpt.
     
  7. Sannn0014

    Sannn0014 Lid

    28 dec 2018
    75
    56
    18
    Vrouw
    Hoi @lolaliza helaas hier een ervaringsdeskundige...! En dan ook nog met IVF/ PGD en oi.... hoe toevallig!!! Ik ga je even taggen in een topic vol met tips. Dit zijn wel tips voor na de tp.
    Volgens mij is voor beide lichamen alcohol verminderen tot geen alcohol, super goed voor de eitjes en de zaadcellen. Veel wandelen hoor ik van veel meiden, gezond en buitenlucht enzo.
    Ik zie trouwens dat je multivitamine slik + eigen vitamine d. Kan dat denk je? Ik koos bewust niet voor multivitamine omdat ik zelf al dagelijks vitamine d slik. En anders wordt het misschien te veel dacht ik.
    Ik ben trouwens vandaag gestart met medicijnen voor ivf 2. (IVF 1 was: 14 eitjes vd punctie, 13 bevrucht, 7 met oi, 6 gezond).
     
    lolaliza vindt dit leuk.
  8. Sannn0014

    Sannn0014 Lid

    28 dec 2018
    75
    56
    18
    Vrouw
    Ik kan je niet meer taggen het onderwerp is gesloten. Geen idee hoe dat werkt haha, maar misschien kun je hem nog wel opzoeken en lezen?
    Topic:
    Tips ter voorbereiding op terugplaatsing
     
    lolaliza vindt dit leuk.
  9. lolaliza

    lolaliza Lid

    15 dec 2018
    12
    3
    3
    Vrouw
    Hi Sanne !!!

    Hoe toevallig!! Ik ontmoet niet vaak mede OI ers :D:D:thumup:;):)

    WoW wat een fantastisch resultaat zeg! Je gaat als een trein. Bevruchting bijna alles raak! En dan zoveel positieve gezonde eitjes. WoW. Ik hoop zo dat jouw tweede poging ook zoveel op gaat leveren. En dat er dan een blijft plakken en zitten!!!

    Ik ga eerst t topic zoeken! Tnxs voor t reageren. Ben zo benieuwd naar de tips.

    Ik heb afgelopen vrijdag gonal f gekregen. En ben lekker ah spuiten. :D
    Ik mag vrijdag weer terug naar Maastricht. Hopelijk groeien ze goed in Mn buik!! En denk dat we dan ook punctie datum gaan afspreken.

    Hoe gaat het met jouw traject? Waar zit je in je poging. Ook al ah spuiten ?
    Ook in Maastricht? Heeeel veel succes. Ik zal voor je/jullie duimen.
     
  10. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik las de vraag om mogelijkheden meer eicellen op te kweken. Een kort protocol zonder pil en zonder decapeptyl zorgt vaak voor een grotere opbrengt. Ik zou dit zéker aankaarten bij je arts.
     
    lolaliza vindt dit leuk.
  11. lolaliza

    lolaliza Lid

    15 dec 2018
    12
    3
    3
    Vrouw
    @Sannn0014 ik slik zwangerschapsvitamine en vitamine d . Extra Vitamine D met onze botten kan geen kwaad denk ik hoor. Als je onze ziekte niet hebt weet ik niet of ik t zou doen. Fijn dat ik iemand tref met het zelfde ziektebeeld. :D:D:thumup:;)

    Een internist heeft ooit tegen mij gezegd je mag best een hoge dosis vit d slikken met oi.
    In Nederland doen we dat te weinig zei ze. Laatste onderzoeken is dat je met osteoperose hogere vitamine D tot je moest nemen. Dus dan mag t met oi zeker.

    Hier boven had ik ook al gereageerd maar wist niet dat je kon taggen :roflmao:o_O:D
     
  12. lolaliza

    lolaliza Lid

    15 dec 2018
    12
    3
    3
    Vrouw
    Hi tnxs voor je antwoord. Ik zal dit zeker aankaarten. Ik ben nu al wel bezig met decapetyl. En ik moest aan de pil beginnen. Omdat wij een ivf pgd traject doen. Dan moeten ze alles plannen ivm de embryo selectie. Screening ivm erfelijke ziekte.

    Ik spuit nu sinds vrijdag gonal-f 125 eenheden. Iets meer als de vorige keer. Ik reageer geloof ik goed op fsh. Hopelijk zo iets meer eicellen. Moet vrijdag 22 ste terug. En dan geloof ik doen ze al snel de punctie. Maandag of dinsdag erna.
     
  13. Radr84

    Radr84 Nieuw lid

    4 jan 2019
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

    Ook ik zit in een pgd traject. Helaas bij mij ook bij de eerste poging alles aangedaan. Ik heb hier veel verdriet van gehad en nog doet het me pijn. Ik zit in pgd traject vanwege mijn neurofibromatose. Over 2-3 maanden gaan ze met de tweede poging starten. Ik wens je veel sterkte en succes.
     

Deel Deze Pagina