Start fertiliteitstraject 2e halfjaar 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Vally85, 30 mei 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Hoi meiden,

    Het lijkt me leuk om weer in contact te komen met meiden die dit jaar ook weer in een traject stappen voor een kindje. Aankomende week heb ik een gesprek bij het fertiliteitscentrum voor een 2e kindje. Onze eerste zoon is d.m.v. IVF in februari 2019 geboren en we hebben nog 2 cryo's over.

    Wie schrijf er mee?
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.425
    935
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hoi hoi
    Ik schrijf gezellig mee :)Mijn zoontje is in sep 2019 geboren ook dmv ivf. Door de bevalling bekkenpijn gekregen. Het gaat de laatste maanden steeds beter hiermee en we hebben de wens / planning om na de zomer weer voor een tweede kindje te gaan:)
    Wat spannend weer hè! Wat fijn dat je aankomende week op gesprek mag komen. Liefs
     
  3. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Ow, wat naar. Krijg je er fysiotherapie voor of? En hebben jullie jog cryos of moet je weer een nieuw traject gaan doen?

    Het is heel erg spannend! In februari hebben we een verwijzing van de huisarts gekregen, maar toen kwam corona... Dus dat het nu ineens kan geeft toch wel de nodige emoties.
     
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.425
    935
    113
    Vrouw
    Noord-holland

    Dat begrijp ik helemaal. Is ook niet niks allemaal hè. Zo’n traject is een impact op je leven. Ben benieuwd wanneer je kunt starten. :)
    Ik heb maanden fysio gehad maar dat hielp op een geven moment niets meer. Ben zelf aan de slag gegaan met oefeningen en bewegen en dat lijkt goed uit te pakken. Het is ontzettend naar. Had het me wel anders voorgesteld allemaal maar ik blijf positief. Moet het gewoon de tijd geven ook alleen ben ik van nature niet zo geduldig ;)
    We hebben nog 9 cryo’s. Had overstimulatie dus vandaar. Ik werd zwanger meteen van de eerste poging.
     
  5. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Wij ook, hopelijk snel en geen vertraging door corona.

    Ja, snap ik. Een vriendin had haar hele zwangerschap er ook last van, maar vrijwel kort na de bevalling was alles weer oké. Hopelijk ben je snel weer de oude. Iig voordat baby nummer 2 komt.

    Maar wat een hoop cryos! Van de 15 hebben wij maar 4 gehad die goed genoeg waren. Eerste tp was mislukt, 2e gelukkig raak.

    Willen jullie beginnen als de baby 1 wordt of hebben jullie nog niet echt een datum in-gedachten?
     
  6. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.425
    935
    113
    Vrouw
    Noord-holland

    Ik denk dat het scheelt dat je voor een cryo- behandeling wel sneller aan de beurt bent dan dat je voor een hele nieuwe poging gaat. Het is ook als je eenmaal iets in je hoofd hebt dan wil je ook graag dat het gebeurt en dan ineens komt dat stomme Corona om de hoek kijken.
    Ik hoop dat je snel zwanger mag worden van je overgebleven cryo’s.
    Wij hadden altijd in gedachte inderdaad als ons zoontje 1 wordt dan weer te gaan beginnen. Dan heb ik nu nog een paar maanden weer om verder te herstellen. Heb nu nog vooral last van stuitje. Heb wel alvast een verwijzing van de huisarts gekregen en ga over 2 weken de poli bellen. Voordat je aan de beurt bent en alle voorbereidingen moet doen ben je sowieso altijd wel paar weken verder dus dacht wil wel alvast op de lijst voor na de zomer.:)
     
  7. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Tja, misschien wel. Maar waar ik rondloop is het wel zo dat begin mei iedereen waarvan de behandeling is afgebroken als eerste zijn gebeld en er daarna pas verder wordt gekeken naar de rest. Opzich wel een goede en eerlijke zaak. In de zorg moeten ze natuurlijk ook nog oppassen en voorzichtig zijn, dus denk dat ze het nog wel rustig opbouwen. We gaan het horen aankomende week. Ik ben allang blij dat we een stapje dichterbij zijn. Cryo's of niet, de kans bestaat dat ik weer een heel nieuw traject moet aangaan als het ontdooien niet goed gaat.

    Verstandig dat jullie het op die manier doen. En de verwijzing is waarschijnlijk ook al bij het fertiliteitscentrum bekend, waardoor een afsprak zo is gemaakt. Spannend, spannend,spannend!
     
    Milkyway7 vindt dit leuk.
  8. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Hoi hoi, ik heb het gesprek gehad en mag bellen zodra ik een positieve ovulatietest heb. Of er dan daadwerkelijk ook plek is en ik kan komen hoor ik dan pas ivm het aantal patiënten dat mag komen.

    Ook is er bloed geprikt, over een week hoor ik de uitslag.
     
  9. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.425
    935
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    ohh wat spannend zeg. Ik hoop dat er dan plek voor je is :). Wel fijn dat er weer schot in de zaak zit. In ieder geval weer een stapje dichterbij. Spannende tijden. X
     
    Vally85 vindt dit leuk.
  10. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Heel spannend!
     
  11. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    206
    88
    28
    Vrouw
    Hoi! Het lijkt mij leuk om mee te schrijven.
    Zodra bij mij een nieuwe cyclus start (nod begin juli) beginnen wij aan de eerste iui poging. Ik heb zelf een normale cyclus, maar we krijgen iui met clomid, omdat dit de kansen zou verhogen. Ik vind het wel spannend, maar kijk er ook echt naar uit. Het idee dat we eindelijk een behandeling starten is fijn na 2,5 jaar zelf proberen zonder resultaat.
     
  12. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Hallo allemaal mag ik ook meeschrijven?
    Wij hebben volgende week de intake voor de start van hopelijk een ivf/icsi traject voor baby #4. Onze vorige zoontjes zijn ontstaan via KID maar omdat we nu nog maar 1 rietje over hebben en onze donor gestopt is wil ik graag ivf/icsi gaan doen in Gent. Dus dinsdag de intake bij het maasstad en 3 Augustus de intake bij gent. Hopelijk gaat het zoals we hopen en kunnen we eind dit jaar/begin volgend jaar starten met het traject
     
  13. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.425
    935
    113
    Vrouw
    Noord-holland

    Hoi hoi wees welkom :)
    Wat fijn dat je nu eindelijk mag starten na zo’n lange tijd! Wat kan wachten lang duren hè.. spannende tijd je die tegemoet gaat en ik hoop dat de iui behandeling een positief resultaat voor je gaat opleveren:)
     
  14. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.425
    935
    113
    Vrouw
    Noord-holland

    Hoi hoi
    Ook welkom :) Hoop ook dat het voorspoedig zal gaan en jullie kunnen starten met de behandeling. Spannend allemaal hé en nu dus een ander traject dan de vorige keren. Ik hoop voor ons allemaal dat onze wens in vervulling mag gaan!
     
  15. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Nou echt nieuw is het niet want voordat we begonnen met de Kid behandelingen hebben we ook al 2x icsi gehad alleen dan zonder resultaat (want man onvruchtbaar) Dus ik weet gelukkig al wat ik kan verwachten enzo
     
  16. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.425
    935
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Oh sorry. Ben niet thuis in alle termen en behandelingen ;) dan is het wel fijn dat je weet hoe dat traject eruit gaat zien.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  17. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    206
    88
    28
    Vrouw
    Bedankt! Ja het wachten duurt zo lang. Dat vind ik echt het zwaarste. Het wachten op resultaat zonder dat je weet of het ooit gaat lukken. Toen kwam ook corona nog even tussendoor. Ik hoop dat wij allemaal snel zwanger mogen raken. ;)

    Ik ben benieuwd hoe het straks gaat met regelmatige ziekenhuis bezoeken. Ik moet zelf ook voor de eisprong ovitrelle gaan spuiten. Ik ben alleen echt bang voor naalden dus ben benieuwd hoe dat gaat als ik mezelf moet spuiten :eek::eek:.
     
  18. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Als je het echt niet durft, overleg met je Huisarts. Soms kunnen.die iets doen. Of bijvoorbeeld een gezinslid instrueren. Zeker omdat het maar 1 spuit is.
     
  19. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.425
    935
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Dat is ook super zwaar! Heb zelf 3 jr moeten wachten en het was slopend. Een emotionele rollercoaster waar je in zit. Precies dat, of het ooit gaat lukken. Gelukkig is de kans klein dat je écht met lege handen blijft zitten. Dat was mijn focus maar om een beetje positief te blijven onder de hele situatie. Ik ben heel erg blij voor je dat er nu stappen gezet gaan worden. Weer iets dichterbij je wens.

    hihi dat is dan wellicht wat akelig in het begin ja met spuiten.
     

Deel Deze Pagina