Start icsi beetje angst of ik het wel kan

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Ikbengekkekim, 3 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbengekkekim

    21 feb 2020
    34
    19
    8
    Vrouw
    Hoi hoi allemaal,

    Ik ben Kim 35 jaar en ben nu begonnen met de pil om over 10 dagen te gaan beginnen met de eerste spuit.
    Ik sta er echt heel er positief, maar ik vind het heel erg spannend. Het feit dat ik eind deze maand wel genoeg eitjes heb? Of de bevruchtingen wel gaan lukken en er goede Emmy’s uitkomen? De punctie? De terugplaatsing?

    Ik werk zelf op een kdv dus ik zorg dagelijks voor de kostbaarste bezit van iemand.
    Maar ik krijg nu het gevoel, nu we echt begonnen zijn met de eerste poging, of ik wel een goede moeder zal zijn. En natuurlijk weet ik wel dat ik het kan, maar ik vind het toch een beetje eng.
    Kampen hier meerdere aanstaande moeders mee?

    Liefs,
    Kim
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.139
    1.938
    113
    Hoi Kim, van harte welkom op dit forum! Ik herken alles wat je schrijft. Ik heb zelf ook in het ICSI traject gezeten, en ik weet nog goed hoe ik me toen voelde. Knap van je dat je er positief in staat! Je weet nooit hoe het gaat lopen, het enige wat je kunt doen is hoop hebben, en houden. Een positieve mindset is heel belangrijk in een dergelijk traject. Verder goed op jezelf passen, veel rust nemen, gezond eten en regelmatig bewust bewegen. Ik denk dat 99% van alle aanstaande moeders twijfelen of ze wel een goede moeder zullen zijn (ik had die twijfels ook.. ). Ik denk dat dat ook heel logisch is, maar het komt goed hoor! Ik hoop dat het heel snel raak mag zijn, zet 'm op!
     
  3. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Welkom hier! Heel herkenbaar die angst hoor. Zeker kun je het ook al is het spannend en zie je er tegenop. Denk aan het doel dat je voor ogen hebt.
    Ik ben ook alleenstaand en een ICSI traject doorlopen. Nu 18 weken zwanger.
    Ik vond het best pittig inderdaad, het prikken de hormonen, steeds op en neer voor echo’s.. de punctie en steeds maar weer het wachten. Maar als ik er nu op terugkijk zou ik het zo nog een keer doen indien nodig.
    Hopelijk heb je wel een fijn netwerk net familie en vriendinnen die je steunen? Daar heb ik veel aan gehad.
    Mocht je meer info of gewoon even willen kletsen, stuur me rustig een pbtje
    Veel succes!
     
  4. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.945
    1.712
    113
    Hi Kim,
    Wat een rollercoaster aan gevoelens he! Heel herkenbaar hoor. Maar....je bent vast een heel stuk sterker dan jezelf nu denkt. Het is en blijft een heftig en vooral onzeker proces (vond ik zelf) maar alles gaat stap voor stap.

    Na 3 jaar wachten op een zwangerschap, was ik ook heel onzeker of ik wel een goede moeder zou zijn. Zelf 2 dagen voor de bevalling was ik nog bang dat ik het niet zou kunnen. En toen was de baby daar, en toen kwam het allemaal goed.

    Wees vooral lief voor jezelf tijdens de ICSI en doe die dingen die je normaal ook helpen. Bij mij is dat toch blijven sporten/bewegen, wel blijven afspreken met vriendinnen enz, Dan gaat het gewone leven ook door, ondanks dat je in onzeker weken zit.
    Zet hem op!
     
  5. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Hoi Kim,

    Wat fijn dat jij je verhaal deelt. Ik wil me graag bij je aansluiten. Als deze maand weer niet is gelukt gaan wij starten met ICSI. Aanstaande donderdag moeten we voor het gesprek over de uitslag van de TESE naar de uroloog/gyn. Ik verwacht dat we dan binnen een paar weken gaan starten en ik ben best bang!

    Misschien helemaal onterecht, maar ik hoop dat wij dit samen kunnen doen en dat wij allebei binnenkort zwanger zijn en een gezond kindje zullen krijgen! In welk zh ben jij?
     
  6. Ikbengekkekim

    21 feb 2020
    34
    19
    8
    Vrouw
    Wij zijn in behandeling van het amphia ziekenhuis. Het is wel zo dat ik daar de punctie heb, maar met de eitjes naar het Elisabeth tweesteden ziekenhuis in Tilburg moet.

    Ik ben misschien in het verhaal beetje onduidelijk geweest. Ik heb wel een super lieve man, dus we gaan het avontuur samen aan.
    ik vind het spannend, want alles komt zo dichtbij.
    Je weet wanneer je gaat spuiten, wanneer ongeveer je laatst menstruatie zal zijn, wanneer de punctie is etc etc. Zijn er genoeg eitjes? Gaat het mijn man lukken om “onder druk” zijn taak te verrichten. Aan alles hangt nu ongeveer een datum. Ik weet gewoon dat ik half april een test moet doen hopende dat deze positief zal zijn. Mits er tijdens het hele traject natuurlijk positief verloopt.

    Mijn man heeft sinds 2 jaar hartfalen (ontdekt toen hij 33 was) dus alle medicatie is niet bevorderlijk om onder druk te presteren.

    Maar ook spannend zeg... wat verwacht je zelf van dit onderzoek? Als die test van je man nog positief uitpakt bestaat de kans nog op iui of wordt dan ivf?

    Liefs Kim
     
    Maan84 vindt dit leuk.
  7. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    De TESE is gelukt, 5 rietjes van zeer goede kwaliteit. Omdat mijn zwangerschapstest inmiddels blanco blijft wordt het sowieso ICSI. met 5 rietjes is IUI te riskant.
    Bij ons is alles in het UMCU, maar ik heb nog helemaal geen prikinstructie ofzo gehad.

    Ik begrijp jouw spanning volledig, ik heb precies hetzelfde. Wanneer staat jouw eerstvolgende afspraak?
     
  8. Ikbengekkekim

    21 feb 2020
    34
    19
    8
    Vrouw
    Wat super fijn zeg! En fijn ook meteen icsi. Ik denk dat de kans ook iets meer aanwezig is dan bij iui.

    ik ben inmiddels begonnen met de pil en aankomende donderdag ga ik beginnen met decapeptyl spuiten. Zondag stoppen met de pil en wachten tot ik menstrueer en beginnen met fostimon. Dan de poli bellen en zal er een afspraak gemaakt worden voor de eerste echo.

    Als je nagaat dat ik 18 feb de prikinstructies had dan gaat het allemaal super snel. Althans in het amphia.
     
  9. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede

    Wow dat gaat inderdaad snel. Wat is precies de volgorde vanaf het moment dat je gaat menstrueren, wil je mij daar wat meer over vertellen?
     
  10. Ikbengekkekim

    21 feb 2020
    34
    19
    8
    Vrouw
    op 2-3 werd ik ongesteld en toen mocht ik beginnen met de pil.
    Op dag 11 start ik met de decapeptyl spuiten. Op de dag 14 slik in de laatste pil en blijf ik spuiten. Als ik weer menstrueer moet ik de poli bellen en mag ik starten met de fostimon en wordt er een afspraak gemaakt voor een echo. Deze wordt op de 10e dag van de cyclus gedaan. Daarna zullen er nog enkele echo’s plaats vinden. Rond de 16e dag wordt er een punctie gedaan (ik moet dan iig precies 36 uur van te voren een andere spuit zetten)
    Precies weet je het natuurlijk niet. Dat is nog een beetje de natuur die zijn werk moet doen.

    heb wel de poli gebeld vandaag ivm het Corona virus

    vooralsnog blijft de poli open dus ik mocht kiezen of ik ga starten met spuiten of het wil uitstellen.
    Ik heb gekozen om door te pakken. Mocht de poli sluiten vanwege Corona dan is het zo, maar dan ben ik geen poging kwijt.
     
  11. Maan84

    Maan84 Fanatiek lid

    6 mrt 2020
    1.558
    866
    113
    Ede
    Dankjewel voor deze uitleg. Super dat je me zo helpt!

    Goed dat je doorpakt, hopelijk levert het iets moois op!!!
     

Deel Deze Pagina