Start IUI(-D) zomer/najaar 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Fryskfamke21, 15 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fryskfamke21

    10 feb 2021
    28
    7
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Gezien ik hier nog niet een topic van kon vinden heb ik er zelf maar eentje aangemaakt.

    Mijn verhaal in het kort:
    2016 gestopt met de pil
    2021 feb Tese (helaas geen zaadcellen gevonden, geen genetische afwijkingen)
    2021 aug eerste IUI-D (zonder hormoon stimulatie)

    Ben benieuwd naar wie er allemaal nog meer net begonnen zijn met IUI(-D) en jullie verhalen

    Liefs,
     
  2. Fryskfamke21

    10 feb 2021
    28
    7
    3
    Vrouw
  3. marsha95

    marsha95 Actief lid

    18 aug 2021
    207
    217
    43
    Vrouw
    pedagogisch medewerker
    Hoi hoi,
    ik vind dit wel fijn forum alleen nog niet helemaal van toepassing voor mij.
    Ik en mijn vriend moeten het natuurlijk proberen tot oktober. Als het dan niet is gelukt gaan we aan IUI beginnen.
     
  4. Fryskfamke21

    10 feb 2021
    28
    7
    3
    Vrouw
    Aii spannend zeg! Hoelang zijn jullie al bezig?
    Laten we duimen dat het er helemaal niet van komt :D
     
    marsha95 vindt dit leuk.
  5. marsha95

    marsha95 Actief lid

    18 aug 2021
    207
    217
    43
    Vrouw
    pedagogisch medewerker
    Wij zijn nu bijna 1,5 jaar bezig. wij zijn na 1 jaar naar het ziekenhuis gegaan. allemaal testen laten doen. alles zag er goed uit dus wilde ze dat we nog een half jaar wachten met het starten aan IUI. wel tussen door 3 keer positieve testen gehad en alle 3 gelijk binnen een paar uur of paar dagen na positieve test toch gaan bloeden helaas..
     
  6. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Hee hallo, ja helaas zitten wij in exact hetzelfde schuitje.. inmiddels wel al een kindje verder en gaan nu voor een 2e. Ik heb dus ook iui-d in een natuurlijke cyclus gehad maar wel mbv follikelmetingen + een injectie om de eisprong op te wekken aangezien het bij mij met ovulatietesten niet zo lekker ging (een aantal x de piek gemist en dan sla je gelijk weer een maand over wat hartstikke zonde is). Toevallig afgelopen week op dag 11 mijn eerste meting gehad, maandag weer!
    Hoe gaat het nu bij jou @Fryskfamke21 ?
     
  7. Fryskfamke21

    10 feb 2021
    28
    7
    3
    Vrouw
    Oh wat spannend zeg! Hoop dat 't voor jullie via de normale weg mag slagen! Moet zeggen dat ik 5 jaar wachten zwaar vind, mar 3x een positieve test zonder dat 't blijft zitten lijkt me ook super frustrerend!!
     
  8. Fryskfamke21

    10 feb 2021
    28
    7
    3
    Vrouw

    Oh wat fijn dat het bij jullie al een keertje gelukt is! Hoeveel iui pogingen hadden jullie daar voor nodig?

    Ik heb een hele regelmatige cyclus dus ze hebben bij mij maar 1x een follikel meting gedaan (vorige maand) deze was toen 23mm. Die zelfde avond ook direct een hele positieve ovulatietest, helaas hadden was die maand nog geen optie om te beginnen..
    Die cyclus was ineens veel korter dan verwacht, 23 dagen ipv 26o_O Beetje onhandig als je denkt een stabiele cyclus te hebben voor iui :|
    Maargoed al met al 11 augustus positieve ovulatietest gehad (al was ie minder duidelijk dan de maand ervoor) en 12 augustus inseminatie... Ben mijn dagen aan het aftellen dus!!

    Hoe ging je follikelmeting?
     
  9. Fryskfamke21

    10 feb 2021
    28
    7
    3
    Vrouw
    Kortere cyclus kwam trouwens hoogstwaarschijnlijk door mijn corona vaccinatie :mad:
     
  10. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Ja het was een redelijk hobbelige weg ernaartoe hoor! De eerste 2 pogingen was ik sowieso niet zwanger dus die waren mislukt. Poging 3 was ik zwanger maar ons kindje bleek zwaar gehandicapt dus hebben we een vroeggeboorte gehad (bevalling opgewekt). Was overigens dikke vette pech en niet erfelijk gelukkig! De poging daarop was ik weer gelijk zwanger maar met 10 weken een miskraam gehad en de poging daarna was onze dochter.

    Ooo jij doet dus alleen met ovulatietesten? Dat durf ik niet meer aan.. Wij hebben rietjes uit Denemarken en die zijn alles behalve gratis dus ik wil iedere poging optimaal benutten.. ik heb wel bij die eerste 2 (mislukte) pogingen ovulatietesten gedaan maar zonder resultaat.. maar goed volgens mij werkt dat bij de een wel en bij de ander niet en bij mij dus blijkbaar niet!
    Vanmiddag dus die follikelmeting gehad, was 21mm dus gelijk een spuit ovitrelle gehad en morgen de inseminatie! En dan is het voor mij ook afwachten:rolleyes: spannend!!

    Oehhh maar wanneer ga jij testen? Je bent nu dus al zo'n 11 dagen verder dus mocht je zwanger zijn dan zou een test al positief kunnen zijn!!! Heel spannend! Ik zal voor je duimen:D
     
  11. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    O ja ik ben ook gevaccineerd, 2x,maar gelukkig helemaal niks gemerkt aan mijn cyclus. Nog steeds even regelmatig als altijd gelukkig. Jeetje wel balen van die kortere cyclus
     
  12. Fryskfamke21

    10 feb 2021
    28
    7
    3
    Vrouw
    Ooh jeetje wat heftig zeg!! Lijkt me ook wel extra spannend om voor een 2e te gaan ofniet?

    Ja 't kan inderdaad aardig in de kosten lopen allemaal:p Wij hebben mijn zwager als donor, maar ook de kosten daarvoor zijn niet perse mild (het opslaan en invriezen):roflmao:. Nu nog 11 rietjes over, dus hoop dat we daar voldoende aan hebben.

    Haha ik dacht hetzelfde, helaas vanochtend negatief getest, dus vrees niet dat 't deze maand iets wordt.. Helaas, maar 't is ook pas onze 1e poging!

    Succes met de inseminatie!!
     
  13. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Aaaah jammer!!! Maar 11 rietjes over dat is hartstikke veel, wat fijn ook dat je zwager donor is! Wij hebben er nu 2 en bestellen ze per 3 à 4.. maar 1 rietje kost bij ons al rond de 900 euro, ik vind 't bijna crimineel maar goed. En daar komen dan ook nog eens bezorgkosten, verwerkingskosten per bezorging en opslagkosten overheen.

    Maar eerlijk gezegd heb ik juist na mijn laatste zwangerschap wel weer vertrouwen en vind ik het minder spannend. De zwangerschap van mijn dochter ging gewoon voorspoedig en dat had ik ook wel even nodig na die achtbaan.. natuurlijk is het sowieso spannend om voor een kindje te gaan maar nu ik weet dat t ook gewoon goed kan gaan sta ik er redelijk nuchter en ontspannen in! Vanmiddag de inseminatie woehoeeee daar heb ik dan wel weer lichte zenuwen voor terwijl het natuurlijk geen reet voorsteld maar het idee dat ik hierna die slopende dagen moet wachten vooral haha.
     
  14. Fryskfamke21

    10 feb 2021
    28
    7
    3
    Vrouw
    Nou ik vond die inseminatie niet bepaald een pretje haha! Mijn baarmoederhals lag in een soort van S-vorm, dus kwamen ze er niet in.. Uiteindelijk door de gyn zelf en met echo + rechttrekken baarmoederhals wel gelukt :|:p
     
  15. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Ooo jeetje dat klinkt inderdaad niet zo fijn...
    Niet dat t bij mij wel prettig was hoor haha maar t is gelukt!!! Altijd zo ontzettend ongemakkelijk hoe je daar in de beugels hangt met een lamp op je doos gericht en iemand tussen je benen maar goed:o: Nu is het afwachten.. het ei was nog niet gesprongen en ik doe nu m'n best een eisprong te voelen maar ik heb m nog nooit gevoeld dus nu vast ook niet haha. Ik ga 6 september testen! Als ik het volhoud:|
     
  16. Fryskfamke21

    10 feb 2021
    28
    7
    3
    Vrouw
    Hahah jaa niet echt heel relaxed standje! Vooral niet om dat ik daar al met al bijna een uur heb gelegen :roflmao:

    Van de gynaecoloog mag ik morgen testen (heb natuurlijk al eerder testen gedaan, maar die waren wit..)
    Heb niet zoveel hoop meer, maar die testen van de kruidvat kosten toch bijna niks:p

    Officeel de 29e mijn NOD, begin 't nu wel wat spannend te vinden..!
     
  17. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Haha nee precies wat je zegt, niet zo relaxed en dan ook nogeens bijna een uur jeetje meid ik heb medelijden met je! Bij mij was het binnen 2 minuutjes gepiept en daarna nog even de echo om te kijken naar m'n ei.. al met al hooguit 5 minuutjes denk ik. Maarre ik weet niet of je de tip ook had gekregen, ze kunnen er schijnbaar beter bij als je een volle blaas hebt dus misschien dat je dat de volgende keer (als dat nog nodig is) kunt proberen! Ah ja die spanning ken ik nog wel, als je witte testen hebt dan weet je t bijna al maar als je dan ook nog ongesteld wordt dan is het definitief he.. maar misschien dat je gewoon straks wel een positieve test in handen hebt!!! Zou mooi zijn poging 1! Ik houd er al rekening mee dat t bij mij niet gelijk raak is, ik hoop t natuurlijk wel, maar de kans is niet super groot. Als het niet zo mag zijn is de teleurstelling er natuurlijk toch wel maar dan gaan we gewoon door! Ik zal voor je duimen:thumup:
     
  18. Fryskfamke21

    10 feb 2021
    28
    7
    3
    Vrouw
    Hahah dankje, ik reken er inderdaad niet meer op maar hoop 't natuurlijk wel:roflmao:!

    Ik moest vanochtend snel en heb dus nog wel een testje gedaan, maar niet te tijd gehad om er op te wachten.. Niet echt handig haha!

    Verder ga ik niet meer testen en gewoon wachten op de 29e!
     
  19. Fryskfamke21

    10 feb 2021
    28
    7
    3
    Vrouw
    Even een update, de 29e, op m'n NOD negatief getest, maar ook nog steeds geen menstruatie.. Normaal gesproken cyclus van 26, morgen wordt de 28e dag..
    Ik nie snappen nie:confused:
     
  20. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Oooo en hoe gaat t nu? Er zijn mensen die echt pas een aantal dagen na nod positief testen en tot die tijd negatief, misschien ben jij waar één van!!! Ik ga maandag testen... stiekem vanochtend al een testje gedaan en die was positief (wel licht maar niet tuur ofzo) alleen dat kan nog van de ovitrelle zijn dus ik heb m maar snel in de prullenbak gegooid en ik beschouw m als ongeldig.
     

Deel Deze Pagina