Start IVF/ICSI - april, mei, juni 2022

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Narcisje, 23 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Volgende week start ik met onze eerste IVF poging! Zijn er meiden die ook deze maand zijn begonnen of binnenkort zullen starten?
     
  2. Bvdm

    Bvdm Actief lid

    5 jul 2017
    198
    140
    43
    Vrouw
    Hi @Narcisje! Ook ik ga starten met IVF, gister eerste spuit Decapeptyl gezet, 2 mei uitgangsecho en dan hopelijk ook starten met Gonal F. Jij?
     
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Leuk, lopen we een beetje samen op!

    Ik verwacht donderdag ongesteld te worden en ik moet dan beginnen met synarel neusspray. Op dag 3 begin ik met Gonal F en dan rond dag 8 de eerste echo.

    Wij hebben trouwens ook een donor maar dan via ESB :)
     
  4. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.484
    2.993
    113
    Vrouw
    Ik heb volgende week, naar alle verwachting, mijn punctie, IVF+PGT ronde 2. Ik klets graag mee.
     
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Gezellig!

    Spannend dat je waarschijnlijk volgende week de punctie hebt. Wat is PGT?
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  6. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.484
    2.993
    113
    Vrouw
    Ja, heel spannend. Vandaag nog een controle-echo om te kijken of het allemaal echt goed is. Afgelopen vrijdag 10 follikels gemeten. Gisteren niet lekker kunnen lopen, last van mijn buik, dus ik geloof dat alles goed doorgroeit (want de last vergeleken met vrijdag is wel wat toegenomen).. We gaan het zien straks!

    PGT is pre-implantatie genetische test. Daarmee kan er een onderzoek worden uitgevoerd op de embryo's (cryo's) om te kijken of het embryo is aangedaan of niet. Ik heb zelf namelijk een syndroom welke ik wil laten uitsluiten, omdat ik het heftig vind als mijn kind dit ook zou krijgen. 50% kans op doorgeven, met PGT wordt de kans gereduceerd naar het normale 2% wat elke koppel zal hebben bij een zwangerschap. Er worden dan alleen gezonde cryo's teruggeplaatst.
     
  7. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Hoe was je echo gisteren?

    Oh PGT is dus ongeveer hetzelfde als PGD, die afkorting kende ik wel. Wel heftig hoor, sowieso is een IVF traject heftig maar ik kan me voorstellen dat er voor jullie nog wat meer lading op zit.

    Zelf dacht ik gisteravond ongesteld te worden maar na 1x een beetje bloedverlies is het alweer opgehouden en ik voel me ook nog niet ongesteld, dus ik wacht het maar weer af.
     
  8. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.484
    2.993
    113
    Vrouw
    PGT is precies hetzelfde als PGD, alleen de D is nu veranderd... Is nu T geworden. :roflmao: Is inderdaad wel pittig, maar we weten ook waarom we dit doen en waarom we niet gewoon 'ervoor' gaan. Dus ja... pff, spannend allemaal! Donderdag mag ik voor de punctie, dus vanmorgen de laatste twee reguliere spuitjes gezet. Vanavond Ovitrelle, vanmiddag weten we hoe laat ik moet prikken vanavond. Ik hoop niet al te laat, maar ik gok dat het een latertje wordt.

    En jeetje, wat spannend nog even met dat wel-geen bloedverlies!
     
  9. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Oh haha tja, je moet het maar weten met al die afkortingen :D Is het goed gegaan met prikken? En weet je al hoe laat je morgen de punctie hebt? Krijg je een roesje oid?

    Ik ben vannacht ongesteld geworden dus ik ben vanmorgen officieel gestart! Om 8.00 uur zat de eerste neusspray er in en dan vanaf vrijdag moet ik ook 2x per dag spuiten.
     
  10. Missdeph

    Missdeph Bekend lid

    19 feb 2022
    517
    942
    93
    Vrouw
    Hoi hoi,

    Ik schrijf graag met jullie mee..
    Ik ben 35 jaar, moeder van 3 wondertjes uit een eerdere relatie met een nieuwe kinderwens met huidige partner ❤

    Ipv dat ik afgelopen januari februari of maart zou starten ben ik 28 maart eerst geopereerd aan mijn eileiders (om mijn klemmetjes en eileiders te verwijderen)
    Nu zit ik nog steeds (sinds 20 april) te wachten op mijn menstruatie :rolleyes: zodat we kunnen bellen voor de uitgangsecho en mag starten met decapeptyl :)
    En mijn hormonen gieren door men lijf :cool: en ben niet te genieten..:D arme man hahaha

    Fijne koningsdag!
     
  11. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Welkom!

    Wel balen dat je zo lang hebt moeten wachten op de operatie en nu weer op je menstruatie... Hopelijk komt ie snel!
     
  12. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Wij hebben net officieel het donorzaad gekocht :) Toch een gekke aangelegenheid haha, maar het zal wel moeten. Wat dat betreft voelt vandaag wel als een nieuw begin en dat voelt fijn na 3 jaar ellende. Dus nu willen we alleen maar positiviteit :)
     
    Missdeph vindt dit leuk.
  13. Missdeph

    Missdeph Bekend lid

    19 feb 2022
    517
    942
    93
    Vrouw

    Wauw!!! Eerder dacht ik altijd dan doen ze alleen in films:| zaad kopen :D

    Spannend! Beetje leuke man uitgezocht;)


    Ja duurde heel lang voordat ik "onder het mes ging"
    Op 28 maart zouden we eigenlijk het 2de gesprek hebben :roflmao: voelde heel dubbel toen..

    Ik hoop ook dat men menstruatie snel komt.. al klinkt dat heel gek om te zeggen hihi :D
     
  14. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Haha nee in de werkelijkheid gebeurt het ook :DHet is een soort Tinder maar dan anders. We hebben geen foto's gezien van hoe hij nu is maar wel een paar kinderfoto's.

    Ja hopelijk is het snel zover bij jou! Dan kan je weer verder..
     
  15. Anna244

    Anna244 Lid

    11 apr 2022
    5
    4
    3
    Vrouw
    Hi,
    Ik klets ook graag mee. Ik ben vandaag gestart met Gonal F. Wij zitten in een ICSI traject omdat mijn man antistoffen tegen zijn eigen zaad aanmaakt. Vind het allemaal erg spannend!
     
    Narcisje en Missdeph vinden dit leuk.
  16. Missdeph

    Missdeph Bekend lid

    19 feb 2022
    517
    942
    93
    Vrouw
    Hai!!
    Wees welkom!
    Jeetje dat is ook wat als je eigen lichaam je zo tegenwerkt :$
    Gelukkig zijn er tegenwoordig nog andere manieren ;):)
    Heel veel succes! Is het je eerste ronde??
     
  17. Missdeph

    Missdeph Bekend lid

    19 feb 2022
    517
    942
    93
    Vrouw
    Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom jullie donorzaad gaan gebruiken? :)
     
  18. Anna244

    Anna244 Lid

    11 apr 2022
    5
    4
    3
    Vrouw
    Dankjewel! Ja, heel fijn inderdaad. Ben blij dat we in een tijd leven waarin er zoveel mogelijk is. Ja het is onze eerste ronde! We zijn al bezig sinds oktober 2019, dus eindelijk gaat er nu echt iets gebeuren.
     
    Missdeph vindt dit leuk.
  19. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Omdat ik getrouwd ben met een vrouw en we dus geen eigen zaad hebben ;) onze vorige pogingen hadden we een donor via het ziekenhuis waar we onder behandeling waren maar we zijn nu onder behandeling bij een Duitse kliniek en daar hebben ze geen eigen donorbank, dus vandaar dat we zelf op zoek moesten naar een donor.
     
    Missdeph vindt dit leuk.
  20. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.314
    6.896
    113
    Vrouw
    Welkom en heel veel succes! Het is ook heel spannend..
     

Deel Deze Pagina