Start IVF/ICSI jan/feb/maart 2022

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Delacour, 18 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Hoi allen!

    Misschien ben ik wat vroeg, maar zijn hier vrouwen die begin 2022 gaan starten met IVF/ICSI of nu in de onderzoeken zitten waaruit waarschijnlijk blijkt dat dit traject de weg is voor je/jullie?

    Misschien fijn om hier wat te kletsen en ervaringen te delen?
     
    Liissaa vindt dit leuk.
  2. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Helemaal niemand? jammer!
    Misschien dat er zich nog vrouwen melden als dit topic omhoog komt en anders mag ik me hopelijk aansluiten bij een ander groepje
     
  3. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Een cryo terugplaatsing.. Telt dat ook? Althans, dat is de planning. Er staan nog geen afspraken of iets dergelijks. Was van plan één deze dagen contact op te nemen met het ziekenhuis, maar kon het niet laten om weer even te snuffelen op het forum en weer gezellig met 'lotgenoten' te kletsen.
     
    Sass25 en Delacour vinden dit leuk.
  4. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Voor ons staat er ook een cryo terugplaatsing gepland voor eind januari / begin februari. Wij hebben een wat ander traject gehad ivm PGT (embryo selectie) begin januari horen wij of we gezonde embryo'(s) hebben voor terugplaatsing
     
  5. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Wij willen eind januari (afhankelijk van mijn cyclus) het laatste embryo van ICSI3 laten terugplaatsen. Ben zo bang dat deze niet goed ontdooid... Ik probeer mij niet te druk te maken, want ik heb er geen invloed op. Spannend dames!
     
  6. Liissaa

    Liissaa Actief lid

    30 dec 2021
    101
    266
    63
    Vrouw
    Hii!!

    Ik ben voor het eerst hier, en zag je bericht. Wij ‘beginnen’ januari met ons icsi traject. 5 januari de intake. Zoals het er nu naar uitziet zonder pil en beginnen met medicatie op dag 21 van cyclus.

    Spannend!
     
  7. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Tuurlijk geldt cryo tp ook! Wat spannend zeg voor jullie.

    @Natascha33 pgt nog niet van gehoord. Lijkt me ook heftig zeg. Heb even gegoogeld.

    ik heb mijn intake ook begin januari en zal 3/4 weken later met icsi beginnen. Vind het enorm spannend, want heb hiervoor nog nooit een dergelijk traject gevolgd.
     
  8. Roooz90

    Roooz90 Actief lid

    2 jan 2022
    137
    281
    63
    Vrouw
    Hi Allen!

    Wij hebben nog 1 ronde met hogere doseringen gonal f en iui te gaan als dat niet werkt en de waardes niet goed zijn ( progesteron elke keer laag en partner ook niet denderend) starten wij ook met ivf of ixci traject. Vind t allemaal maar wat dus lees graag mee voor alle ervaringen en tips en trucs!
     
    Kaaat, Delacour en Liissaa vinden dit leuk.
  9. Liissaa

    Liissaa Actief lid

    30 dec 2021
    101
    266
    63
    Vrouw
    Spannend!! Hopelijk lukt jullie laatste iui! Dat zou top zijn.

    Delacour heeft dit topic gestart en het zou super zijn als je ook aansluit, zodat we allemaal onze ervaringen en gedachtespinsels kunnen delen!

    Wanneer hebben jullie de laatste iui? Heb je al eerder terugplaatsingen gehad ondanks de lage waardes?
     
  10. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Spannend zeg @Roooz90
    Hopelijk is het die laatste ronde raak!
     
  11. Roooz90

    Roooz90 Actief lid

    2 jan 2022
    137
    281
    63
    Vrouw

    Ik heb nog nooit terugplaatsing gehad! Ook nog nooit iui ivm de lage hoeveelheid en kwaliteit. Nu 6 rondes met medicatie en getimede natuurlijke weg maar vanwege de lage progesteron is t onduidelijk of de kwaliteit van de eicellen goed genoeg is daarom nog een laatste kans met hogere doseringen en iui voor we overgaan op ivf of ixci. Ook lage amh dus willen niet doorgaan met iets wat mogelijk niet werkt. Uiteraard hopen dat t werkt en anders direct door.

    delacour en Liissaa jullie starten ergens deze maand toch spannend hoor! Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
     
    Liissaa vindt dit leuk.
  12. Coco17

    Coco17 Actief lid

    9 jul 2015
    170
    244
    43
    Hai,

    Ik sluit me ook graag aan. Even in het kort mijn verhaal:

    September 2020 is er azoospermie bij mijn man geconstateerd. In maart 2021 heeft hij een TESE gehad, waarbij 12 rietjes zijn ingevroren. Juni 2021 was onze eerste ICSI traject. Deze heb ik als zeer zwaar ervaren, had geen vertrouwen en dit bleek ook terecht. We hadden 'maar' drie eitjes bij de punctie. Deze zijn wel alle drie goed bevrucht. Één terugplaatsing gehad, deze is mislukt en de andere twee waren te slecht om in te vriezen. Nou dat was even slikken maar toch vol goeie moed in oktober begonnen met poging nummer twee.
    Hierbij bleek al snel dat er aan elke kant maar één follikel groeide. Deze poging dus gestaakt en geprobeerd om een door start te maken met verhoogde medicatie. Zo ver is het helaas niet gekomen. De twee follikels zijn namelijk niet geknapt en werden dus twee cystes.... Die poging moest dus worden afgebroken.
    Bij mijn volgende menstruatie (ongeveer 15 januari) mag ik weer beginnen. De punctie staat gepland op 1 februari.

    Ik merk aan mezelf dat ik het heel moeilijk vind om er positief in te staan. Hebben jullie dit ook? Zoals ik er nu over denk, is dit onze laatste poging. Eigenlijk zit ik zelfs nu nog te twijfelen of we deze poging wel moeten doen... Het valt me gewoon zwaar en ik vind het moeilijk om hier met mijn man of familie over te praten. Aan het forum heb ik echter wel veel!

    Zal ik proberen om een lijst te maken waarin onze namen staan, leeftijd, hoeveelste kindje, afspraken etc? Ik heb het nog nooit gedaan dus weet niet of het me lukt maar ga m'n best doen!
     
  13. Coco17

    Coco17 Actief lid

    9 jul 2015
    170
    244
    43
    IVF/ICSI/CRYO/IUI
    Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE

    Afspraken


    Testdatum


    *Deze lijst kopiëren en je eigen naam toevoegen
     
  14. Liissaa

    Liissaa Actief lid

    30 dec 2021
    101
    266
    63
    Vrouw
    #14 Liissaa, 3 jan 2022
    Laatst bewerkt: 3 jan 2022
    Die zal ik zeker delen Roooz. Woensdag heb ik de intake!

    Welkom Coco!! Wat een verhaal zeg! Ik snap dat het erg lastig is om positief te blijven in deze situatie. Toch hoor ik ook van veel mensen dat het de 3e poging alsnog gelukt is. Ik hoop het met heel mn hart voor jullie! Hoe komt het dat je er niet graag over praat?

    Lijstje lijkt me leuk.. ook wel spannend haha.
    Ik ben dus Lisa, 28 jaar en 2,5 jaar bezig met kinderwens voor ons eerste kindje waarvan nu 1jaar in het ziekenhuis. Ik ben redelijk vroeg begonnen ivm endometriose en adenomyose.

    IVF/ICSI/CRYO/IUI
    Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE
    Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI

    Afspraken
    Liissaa - Intake ICSI 1.0 - 05-01-22

    Testdatum
    *Deze lijst kopiëren en je eigen naam toevoegen
     
  15. Roooz90

    Roooz90 Actief lid

    2 jan 2022
    137
    281
    63
    Vrouw
    Fijn Coco dat je wel steun ervaart aan het forum. Ik merk ook wel dat het soms lastig is om er met anderen over te hebben, hoe goed bedoeld ook sommige antwoorden heb je nu eenmaal weinig aan, helemaal het “ach je bent nog jong en je moet ontspannen verhaal” raak ik inmiddels enigszins gefrustreerd van. Kan het er gelukkig wel goed over hebben met m’n partner.
    Ik herken het stukje moeilijk positief zijn ook wel al denk ik dat het ook een stukje zelfbescherming is als je al n jaar lang “slecht nieuws” krijgt. Maar probeer wel goede hoop te houden voor wat nog kan komen.
    Wij zijn in 2019 gestopt met anticonceptie ivm voorgevoel dat t wel eens lang zou kunnen duren en nu 8e maand zh dus hopelijk brengt 2022 goed nieuws, voor ons allemaal!

    IVF/ICSI/CRYO/IUI

    Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE
    Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI
    Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf

    Afspraken
    Liissaa - Intake ICSI 1.0 - 05-01-22

    Testdatum
    *Deze lijst kopiëren en je eigen naam toevoegen
     
    Liissaa vindt dit leuk.
  16. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    Wat een tegenslagen @Coco17. Kan me goed voorstellen dat de moed je helemaal in de schoenen is gezakt zeg. Hoop echt dat er toch een positieve uitkomst is voor jullie.
    Moeilijk dat je er niet over kan praten met naasten. Ik herken dat op zich niet, maar heb wel altijd het gevoel dat ze het niet echt snappen, ook al zeggen ze van wel...

    Hier op het forum heb ik dat gevoel niet en voel ik juist wel dat anderen het snappen. Dus goed dat je in deze groep komt :) hopelijk heb je er iets aan!
     
  17. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO/IUI
    Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE
    Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI
    Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf
    Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI

    Afspraken
    Liissaa - Intake ICSI 1.0 - 05-01-22
    Delacour - Intake ICSI 1.0 - 10-01-22

    Testdatum


    *Deze lijst kopiëren en je eigen naam toevoegen
     
  18. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    791
    1.081
    93
    Vrouw
    @Roooz90 Ik heb het lijstje even hersteld en jou toegevoegd. Als je in de lijst iets wil aanpassen moet je de voorganger quoten en vervolgens [QUOTE= aan het begin en einde van het stuk weghalen. Anders krijg je die kleurtjes volgens mij niet :)
     
  19. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    IVF/ICSI/CRYO/IUI
    Coco17 - 37 jaar - 1ste kindje - ISCI-TESE
    Liissaa - 28 jaar - 1ste kindje - IUI - ICSI
    Roooz90- 31 jaar-1e kindje - iui- ?? Ixci/ivf
    Delacour - 30 jaar - 1e kindje- ICSI
    Natascha33 - 29 jaar- 2e kindje -ICSI PGT

    Afspraken
    Liissaa - Intake ICSI 1.0 - 05-01-22
    Delacour - Intake ICSI 1.0 - 10-01-22

    Testdatum


    *Deze lijst kopiëren en je eigen naam toevoegen
     
  20. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Oh sorry de kleurtjes allemaal weg!

    Wij hebben komende vrijdag een belafspraak om te horen of we gezonde embryo's hebben. Liggen er 5 in de vriezer dus vind het mega spannend! Vanuit daar (als er een gezonde embryo bij zit) word dan verder gekeken voor we terugplaatsing eind januari begin februari
     
    Fruity90 en Sass25 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina