Start ivf-icsi juni/ juli/ augustus/ september 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door droomwens79, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    O, spannend weer meid. Ook deze keer ga ik weer keihard voor je duimen
     
    droomwens79 en Betsies vinden dit leuk.
  2. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Hoi!
    Mag ik hier meeschrijven?
    Vorig jaar oktober ben ik bevallen van onze zoon. Hij komt uit de verse tp van punctie 2 (ivf). Vanuit punctie 1 4tp’s gehad die niet waren gelukt.
    Maar, we hebben nog een cryo over en gaan die hopelijk deze maand laten terugplaatsen. Zo spannend! Aanstaande vrijdag hebben we de eerste meting, ik ben al urine aan t opvangen en had al een licht streepje. Ben benieuwd! Ik heb nog een hele onregelmatige cyclus ivm net stoppen met borstvoeding.
    Voor iedereen die aan t prikken is, haal de prik een half uur/3 kwartier van te voren uit de koelkast. Ik hoorde dat pas veeeel later en was echt een gouden tip dus vandaar ;)
     
    Betsies, droomwens79, Liesje2020 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    O, spannend. Net als jij ga ik ook een cryo in een natuurlijke cyclus terug laten plaatsen. Heb de ovulatietesten al besteld
    Wanneer moet jij het ziekenhuis bellen en weet je wat de kwaliteit van de cryo is?
     
    Lotje111 vindt dit leuk.
  4. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Spannend he?
    Wij hebben onze telefonische intake 18 mei gehad en op 25 mei ben ik naar t ziekenhuis geweest voor scratching. De maand voor ik zwanger raakte van mijn zoon ben ik ook gescratcht dus ja, dat wilde ik weer!
    Ik weet niet wat de kwaliteit is vd cryo maar dat wil ik ook eigenlijk niet weten. Je hoort zo vaak dat een embryo van perfecte kwaliteit niet innestelt en van slechte kwaliteit weer wel bijvoorbeeld o_O
    Zaterdag 30/5 ben ik ongesteld geworden en heb aanstaande vrijdag mn eerste meting. Gek idee
     
  5. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Weet iemand dit:

    Heb pregnyl gespoten en tijdens het inspuiten van de vloeistof druppelde er 2x een druppel vloeistof langs de spuit naar buiten.... Ik ga ervan uit dat er een soort van marge is en het niet van die 2 druppels zal afhangen. Maar zeker doe ik het niet.
    Begin nu wel te twijfelen of zo.....
     
  6. Lotje111

    Lotje111 Bekend lid

    18 jan 2015
    666
    491
    63
    Maak je geen zorgen! Die 2 druppels zullen t verschil niet maken :)
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  7. Liesje2020

    15 mrt 2020
    85
    111
    33
    Vrouw
    Ahh nee hè, weet je inmiddels al wat meer over de mogelijke terugplaatsing deze cyclus?


    @Maayaa heel veel succes met de punctie! Ben heel benieuwd naar je ervaring straks!
    Was de pregnyl injectie nog pijnlijk of weinig verschil met de kant en klare (remmende) hormoonspuitjes?


    @droomwens79 Heel fijn dat je mag starten! Zou je mijn 1e follikelmeting (17 juni) ook nog toe willen voegen aan het lijstje? :)

    Welkom @Lotje111 en @Betsies!
     
  8. NieuwelingDD

    NieuwelingDD Actief lid

    29 jul 2017
    116
    111
    43
    Vrouw

    Kan zeker geen kwaad! Hoe ging het prikken? Had jij ook 10.000
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  9. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Oké ben wat meer gerustgesteld haha.

    @Liesje2020 dank je, zal mijn ervaring met jullie delen!

    Wat betreft de Pregnyl, leek een beetje op de Fostimon qua klaarmaken en spuiten. Dus voor mij weinig verschil hoe het voelde :)
    Enige kant en klare spuit wat ik had was de Triptofem (hormoonremmer).

    Welke gebruik jij? Zijn dat van die pennen?

    Jij ook al een datum voor de 1e follikelmeting in zicht, spannend! Hoe ervaar jij het spuiten en qua hormonen?
     
  10. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Prikken ging goed verder! Ik had hem klaargemaakt 10 min van tevoren zodat ik STIPT op tijd kon prikken haha. Wilde geen minuut verspillen maar helaas verspilde ik een paar druppels :eek:

    Goed om van jullie te lezen dat het geen kwaad kan, had het wel gedacht maar ja eerste keer voor mij en ben beetje een controle freak :D

    Ik heb 5000IE geprikt, jij 10.000 begrijp ik? Hmm waarom dat verschil eigenlijk?
     
  11. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    #111 droomwens79, 10 jun 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2020
    ivf & icsi & cryo

    Juni - Juli

    2020
    Droomwens79: icsi traject, 2de kindje
    Maayaa: ivf traject, 1ste kindje
    Vogeltje123: icsi traject, 4de kindje
    Liesje2020: icsi traject, 1ste kindje
    Sooff30: icsi traject, 1ste kindje
    Vally85: ivf traject, 2de kindje
    NieuwelingDD: icsi traject, 1ste kindje

    Chrystal86: icsi traject, 2de kindje
    Betsies:
    icsi traject, 1ste kindje
    Lotje111:
    ivf traject, 2de kindje



    Afsprakenlijst:

    10 juni - follikelmeting Sooff30
    11 juni - punctie Maayaa
    12 juni - echo bms meting Betsies
    12 juni - echo bms meting Lotje111

    17 juni - echo bms meting Chrystal86
    17 juni - follikelmeting Liesje2020

    18 juni - follikelmeting Droomwens79



    Testdatum na terugplaatsing:

    11 juni - Vogeltje123
    22 juni - NieuwelingDD
     
  12. Vally85

    Vally85 Fanatiek lid

    21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Heel spannend. Eerst was ik er wel redelijk nuchter over maar nu het voor mij dichterbij komt ben ik toch wel zenuwachtig voor wat komen gaat.

    Wat is scratchen? En wat fijn dat je nu al weer dat je vrijdag mag komen. Als ik een streepje zag bij de test moest ik dezelfde dag gelijk komen. Niet altijd even makkelijk.
     
  13. Liesje2020

    15 mrt 2020
    85
    111
    33
    Vrouw
    .

    Ahh oke, grappig dat hier zoveel verschil in zit. Ik gebruik inderdaad voor stimulatie die kant en klare pennen (Gonal F), die vind ik prettiger dan de kant en klare decapeptyl spuit. De enige spuit die ik zelf klaar moet maken straks is de Pregnyl Het spuiten gaat opzich wel goed, natuurlijk niet prettig, maar we weten allemaal waar we het voor doen ❤️. Van de hormonen heb ik wel klachten, hoe gaat dit bij jou?
     
  14. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Welke klachten ervaar jij van de hormonen?

    Ik had in het begin veel last van vermoeidheid en hoofdpijn wat ik nooit heb. En paar opvliegers gehad. Weet nu ook hoe dat voelt.....:D En emo buien naar mijn man toe, arme stakker.
    Gelukkig voelde ik me de afgelopen week goed! Geen klachten meer alsof mijn lichaam aan de hormonen wende.

    Wat pregnyl betreft voel ik vandaag wel een beurse plek waar ik geprikt heb. Dat had ik niet bij die andere prikjes.

    En voelde me vanmorgen een beetje flauw en misselijk en krijg ook beetje last van mijn borsten nu.
    Misselijkheid is weer over.

    Allemaal voor een goed doel inderdaad :thumup:

    @Sooff30 succes vandaag met je 2e follikelmeting!
     
  15. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
  16. Liesje2020

    15 mrt 2020
    85
    111
    33
    Vrouw
    ;);)
    Wat hormonen al dan niet met je lichaam kunnen doen hé... Gelukkig voelde je je de afgelopen week goed. Balen dat je je vanmorgen niet goed voelde, denk dat de spanning natuurlijk ook niet mee werkt. Hopelijk voel je je snel weer wat beter en valt de punctie je mee! :)

    Inderdaad een beetje dezelfde klachten die jij benoemd, erg moe, vaak hoofdpijn en een zeurende buikpijn. Zelf probeer ik op mijn vrije dagen ook echt mn rust te pakken, dan gaat het redelijk goed gelukkig ;).

    Morgen de punctie hé??
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  17. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Haha echt hè. Je hebt gelijk vind het ook spannend allemaal omdat het de 1e keer is en niet weet wat ik kan verwachten. Zal jij misschien ook wel hebben?

    Ik heb zo een afspraak voor hypnotherapie. Klinkt heel zweverig maar is het niet. Is meer voor mezelf om even de rust te herpakken voor de komende dagen. Heb het eerder gedaan een paar jaar geleden en voelde me daarna echt goed.

    Over een week mag jij de follikels laten meten, nu nog "even" doorprikken om ze te laten groeien. Die buikpijn wat zegt herken ik ook wel indd.

    Fijn dat je op je vrije dagen rust kan pakken. Zijn je collegas op de hoogte?
     
  18. NieuwelingDD

    NieuwelingDD Actief lid

    29 jul 2017
    116
    111
    43
    Vrouw
    Ja ik 10.000IE maar ik lees overal dat het te maken heeft met het ziekenhuis waar je loopt. Maar dat de werking gewoon t zelfde is bij de 5000 en de 10.000

    Misschien even een tip mbt de punctie morgen. Mocht je een ontbijt-mens zijn.. zorg dat je voor t slapen gaan misschien nog iets van een kwark en een beetje fruit eet. Je dient nuchter te zijn en het duurt ook wel even voordat je een ontbijtje krijgt. Ze doen eerst een aantal controles achteraf voordat je weer mag eten. Ik weet niet of iedereen dit zo ervaren heeft, maar dit was wel zo in mijn geval.
     
    Maayaa vindt dit leuk.
  19. Chrystal86

    Chrystal86 Bekend lid

    13 mei 2020
    617
    672
    93
    Vrouw
    Ik mocht voor de punctie dan weer wel gewoon ontbijten.
    Vind al die verschillende protocollen maar vreemd je zou zeggen dat het binnen een land toch ongeveer hetzelfde zou zijn.
    Zolang het allemaal maar werkt is het natuurlijk prima.
     
    NieuwelingDD en Maayaa vinden dit leuk.
  20. Maayaa

    Maayaa Actief lid

    26 mei 2020
    483
    570
    93
    Vrouw
    Dank voor de tip @NieuwelingDD. Bij mij hebben ze gezegd dat ik mijn eigen lunchpakket mee moet nemen voor na de punctie. Denk dat ze vanwege corona geen eten uitdelen of zo? Beetje apart maar neem lekker mijn eigen broodje mee.

    @Chrystal86 Ja heel apart die verschillende protocollen. Wat voor pijnmedicatie kreeg jij? Misschien dat het daaraan ligt?
    Ik moet wel nuchter zijn en krijg vooraf valium en paracetamol en tijdens een infuus met morfine. Van deze combi kun je misselijk en dizzy worden dus kan op braken.
     

Deel Deze Pagina