Start ivf November, kort / lang protocol ervaringen gezocht ?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bo87, Oct 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

Jun 22, 2014
    1,679
    182
    63
    Helaas dames. Vlak voordat manlief thuis kwam om samen te testen had ik bij de toiletgang al rood bloedverlies, voor mij toch echt de bevestiging dat het niet gelukt is. Ook de zwangerschapstest was duidelijk negatief. We zijn erg verdrietig (ondanks dat ik zelf al het idee had dat het niet gelukt was de afgelopen dagen, toch hou je hoop). Ook angst: waarom zou het een volgende poging wel lukken? Maar goed, nu eerst de menstruatie verder afwachten en contact opnemen met het ziekenhuis hoe verder...

2. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

Sep 8, 2014
    1,256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Ah nee Jolanda wat vreselijk balen zeg !! :( echt een hele dikke tegenslag. Heel veel sterkte meid..

Ik tel af tot de 1e FM... donderdag. Superspannend !!

3. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

Jun 22, 2014
    1,679
    182
    63
    @ Bo: hoe is het met je? Morgen fm... spannend. Ik ben benieuwd hoeveel follikels er gegroeid zijn. Succes alvast!

4. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

Sep 8, 2014
    1,256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Ik ben even flink teleurgesteld. Er groeien 5 eitjes. 3 grote rechts en 2 kleine links. De gyn vind het een prima aantal, en zei dat dit ook veel beter is voor mn lichaam en de kwaliteit vd eitjes. ik ben minder enthousiast. Moet zaterdag terug voor FM 2 omdat ze net iets te klein waren. Naar verwachting is dat zaterdag wel oke. Rechts waren tussen de 17 en 19 mm. En links 12 en 11 mm. Ik had er meer van verwacht !!

5. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

Aug 19, 2014
    499
    0
    16
    Female
    militair
    Alblasserdam
    Hoi dames,

ook ik heb een kort protocol. De eerste poging was superkort: start op dag 5 met Menopur 150 ie en dag 6 kwam Orgalutran erbij. Het resultaat was dat er maar 1 follikel groeide.
    Poging 2 ben ik op dag 2 gestart met Menopur (weer 150 ie) en dag 6 met Orgalutran. Nu groeiden er wel meerdere follikels, een stuk of 10. Dit vond de arts een mooi aantal. Links deed niet echt mee, maar rechts zijn bij de punctie 6 follikels leeggezogen waar 4 eicellen uitgehaald zijn. Daarvan waren er 3 rijp en allen van goede kwaliteit. Helaas maar één bevruchting die niet tot een zwangerschap heeft geleid.
    Voor poging 3 heb ik om een ander protocol of hogere dosis gevraagd omdat ik het resultaat vond tegenvallen. Vanwege de vele 'voorloper-eiblaasjes' die ik heb (20-30 aan beide zijden, maar geen PCOS), zijn ze erg voorzichtig met een 'zwaarder' protocol; elke keer kan het lichaam anders reageren en de grens tussen weinig reactie en overstimulatie is flinterdun. Bij hetzelfde protocol kan er de ene maand niks gebeuren en de volgende maand ineens teveel. De arts vertelde mij dat met het korte protocol (in elk geval met de medicatie die ik heb) er weliswaar minder eicellen rijpen, maar dat de kwaliteit eigenlijk altijd beter is dan als er veel eicellen rijpen. Ze zijn al tevreden met 3 goede eicellen. Meestal zijn er dan 2 mooie embryo's.
    Voor de derde poging heb ik hetzelfde protocol gebruikt als voor de tweede poging en deze keer waren er na 14 dagen pas 3 follikels gegroeid (13 18 en 19mm), waarvan eentje dus heel klein en eentje niet mooi rond. De poging is daarom gestaakt. Wel heb ik nog Pregnyl gespoten om de eisprong op te wekken en mijn lijf te resetten.
    Gisteren heb ik de medicijnen opgehaald voor poging 4. Nu wordt wél de dosis verhoogd naar 225 ie Menopur (de rest blijft hetzelfde). Mocht ik overstimulatie krijgen, dan krijg ik geen Pregnyl maar een ander medicijn voor de eisprong en gaat de punctie gewoon door, maar worden de ontstane embryo's ingevroren om terug geplaatst te worden als ik hersteld ben. Bij het lange protocol was deze escape niet mogelijk, dan wordt de poging altijd afgebroken.
    Nu eerst maar mijn menstruatie afwachten (hopen dat 'ie uitblijft: ik heb nog wel een 3-dubbele eisprong gehad!

Share This Page