Start ovulatie inductie juli 2019.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Louise11110, 15 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Hallo allemaal!

    Ik hoop hier wat meer lotgenootjes te vinden die ook starten met OI. Of recentelijk gestart zijn.

    Ik zal even kort mijn verhaal vertellen. Begin september vorig jaar ben ik gestopt met de pil. Na 2 lange maar regelmatige cyclussen bleef mijn menstruatie echter uit en niet omdat ik zwanger was. Toen heb ik besloten om in april naar de huisarts te gaan aangezien ik enorm lange cyclussen had. Sinds mei heb ik dus de diagnose PCOS. Ik had zo'n 25 kleine follikels per eierstok en ik zat toen inmiddels al op dag 40 van mijn cyclus. Dus op naar gyn om een plan te bepalen.

    Na een kuur Primolut mocht ik 3-7 starten met Clomid 50mg voor 5 dagen. Hierna heb ik 2 echo's gehad waarop niks te zien was, zelfs geen duidelijk pcos beeld. Morgen staat er weer een echo gepland.
    Omdat ik nieuwsgierig was ben ik gister begonnen met ovulatietesten. Vandaag was hij positief! Hopelijk is er morgen dus iets moois te zien op de echo:D

    Hopelijk willen er mensen meeschrijven die in hetzelfde schuitje zitten:)
     
  2. Bloemetje1993

    29 dec 2018
    49
    11
    8
    Vrouw
    Hoi Louise,

    Ik zit inmiddels in de tweede ronde met clomid 50mg. Eerste ronde een cyclus van 31 dagen gehad. Volgens de bloedwaarden ook een goede eisprong. Wel hebben ze 3 dagen na de eisprong deze waarde bepaalt, weet eigenlijk niet of dit dan alsnog als posifief wordt beschouwd..

    Zit nu in tweede ronde op cyclusdag 22 en waarschijnlijk mijn ei weer op dag 18 gehad.

    En ook ik heb PCOS helaas. Een onregelmatige cyclus en een kralenkrans.

    Hopelijl heb je inmiddels al goed nieuws gehad. Is je eitje gesprongen?
     
  3. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Hé wat fijn dat jelichaam wel goed reageer dop de clomid 50! Een eisprong is altijd goed toch?
    Krijg jij ook veel echo's om de follikels te meten etc?

    Ik heb vandaag een ovulatietest gedaan en die was negatief. Ziet er dus uit dat gisterochtend echt mijn LH piek is geweest.
    Op de echo was wel een spoortje vrij vocht in mijn buikholte te zien. Dit kan duiden op een eisprong maar omdat ze vrijdag op de echo nog niet echt iets kon zien vond de verpleegkundige dat gek. Dus ik moest door naar het lab om bloed te lagen prikken op hormoon waardes. Daar krijg ik donderdag de uitslag van!

    Het stomme is dat ik werk in het ziekenhuis waar ik behandeld word. Dus vandaag kwam ik mensen tegen die ik ken en waar ik mee werk. Ik ben maar snel doorgelopen:roflmao:

    Kom jij ook uit 1993? Dan zijn we even oud:D
    Heb jij ook ovulatietesten gedaan om te kijken wanneer je eisprong is? En zien ze bij jou wel goede groei van een follikel?
     
  4. Nanne92

    Nanne92 Actief lid

    5 mei 2019
    111
    89
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    ik schrijf graag met jullie mee!
    Ook ik ben in maart 2019 gediagnosticeerd met PCOS (al had ik mijn hele leven al het gevoel dat ik dit had). Omdat ik zelf al 5 maanden niet meer gemenstrueerd had heb ik primolut gekregen om de menstruatie op te wekken en vervolgens 3 rondes clomid gehad van 50, 100 en 150 mg. Deze deden helaas helemaal niks. Nu gestart met mijn eerste ronde gonal-f. Vrijdag de eerste echo, op hoop van zegen dat het met de gonal-f wel lukt! wat fijn bloemetje dat je goed reageert op de clomid 50! ik hoop voor je dat het deze ronde gelukt is! Wanneer is je NOD? Ik ben zelf huiverig om naast de echo's ook nog ovulatietesten te doen, hebben jullie het idee dat het toegevoegde waarde heeft over de follikelmetingen met de echo?

    Liefs Nanne
     
  5. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Welkom!!

    Wat vervelend dat de clomid niks deed! Moet je gonal f spuiten? En heb je al echo's gehad deze ronde?

    Ik denk dat ovulatietesten wel goed zijn. Ik heb daar namelijk mijn eisprong mee gemeten waar dus 4 dagen eerder op de echo nog niet echt een goed groeiend eitje was te zien. Op de echo van dinsdag was bij mij wel wat vocht te zien in mijn buikholte en dat wijst op een eisprong. Dus ik ben benieuwd!
     
  6. Nanne92

    Nanne92 Actief lid

    5 mei 2019
    111
    89
    28
    Vrouw
    Ja ik ben inderdaad gonal f aan het spuiten, nee heb vrijdag mijn eerste echo op cyclus dag 9! Ben dus erg benieuwd! Dan is het inderdaad maar goed dat je de ovulatietesten hebt gedaan, ga ik ook maar mee beginnen dan dit weekend voor de zekerheid, zou zo balen als ik het miste!
     
  7. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik begon op dag 14 met testen met de roze clear blue. Dag 15 was hij positief en dag 16, de dag van de echo, weer negatief.

    Ik hoop dat je hem kan vinden en dat de gonal f wat doet!
     
  8. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Net mijn bloeduitslagen te horen gekregen. Er is dus geen eisprong geweest en morgen moet ik terug voor een echo.
    Hoe kan die ovulatietest dan positief zijn geweest? Ik snap er niks meer van en baal hier dus echt van. Vooral omdat we dus op vakantie zijn en we morgen 4 uur moeten rijden voor een echo van 5 minuten..
     
  9. Bloemetje1993

    29 dec 2018
    49
    11
    8
    Vrouw

    Hoi Louise,

    Ik lees nu pas je berichtje. De afgelopen dagen erg druk gehad op het werk! Ik kom inderdaad ook uit 1993. Wat leuk!

    Ik heb de roze ovulatietesten van clearblue gebruikt, maar helaas geen positieve ovulatietest gehad. De eerste ronde reageerde ik goed op de 50mg. Hopen dat ik alsnog een eisprong heb gehad. Wat me wel opviel is dat ik constant een tweede streepje zag op de testen van clearblue. Krijg helaas geen echo’s of bloedtesten meer, moet alleen nog contact opnemen wanneer mijn cyclus langer dan 35 dagen duurt. Ik zit nu op cyclusdag 27. Maar heb het gevoel dat het niet raak is..

    Ik lees net dat je een posietieve ovulatietest hebt gehad en dat uit de bloedwaarden bijkt dat er geen eisprong is geweest. Voor zo ver ik weet moet je een week na de eisprong bloedprikken, omdat de progestronwaarde dan op z’n hoogst is. Hoeveel dagen na je positieve ovulatietest heb jij bloed laten prikken?
     
  10. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief


    Wat fijn dat clomid 50 wat doet! Waarom krijg je nu geen echo's meer? Puur omdat je nu voorbij je eisprong moet zitten?

    Ik had de 15de een positieve test en de 16de een echo+bloedafname. Uit de bloedwaarden kwam wel een LH piek maar geen verhoging van het oestradiol en progesteron wat ze ook wilde zien. Zoiets geloof ik:roflmao:
     
  11. Bloemetje1993

    29 dec 2018
    49
    11
    8
    Vrouw
    Hoi Louise,

    Ik heb tot nu toe geen echo gehad. Omdat het aanslaat mag ik een half jaar lang de clomid gebruiken.

    Na de positieve ovulatietest komt je eisprong ongeveer na 48 uur. Het is onmogelijk een dag na de postieve test te bepalen of jij wel of geen eisprong hebt gehad!!!

    Ik had in de eerste ronde tussen cd 12 en 18 veel last van krampen. Heb jij dit ook?
     
  12. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Wat fijn! Even geen ziekenhuis! Heb je wle een regelmatige cyclus?
    Ik heb afgelopen vrijdag op dag 19 nog een echo gehad waar ook echt niks op te zien was. Dus ze heeft me alvast provera en clomid 100 gegeven. Ik mag daar in principe morgen mee beginnen. Ik moet van te voren wel een zwangerschapstest doen maargoed, die is bij voorbaat al negatief.

    Zou jij langer wachten met starten provera? Ik weet hetnamelijk niet, ik doe braaf wat ze zeggen want ik heb geen flauw idee wat er gebeurd:roflmao:

    Die krampen heb ik regelmatig! Niet echt specifiek tussen dag 12 en 18. Ik heb sowieso snel buikpijn en de buikpijn van de echo's blijft soms 2 dagen hangen.
     
  13. Bloemetje1993

    29 dec 2018
    49
    11
    8
    Vrouw
    Ja ik vind het vooral heel fijn dat ik niet naar het ziekenhuis moet. Een nadeel hiervan is dat ik niet zeker weet of ik nu een eisprong heb gehad maar wel van alles heb gevoeld tussen cyclusdag 12 en 18. Voordat ik was gestart met de pil had ik zeker een regelmatie cyclus tussen de 32 en 36 dagen. Helaas na gebruik van de pil steeds tussen de 40 en 60. Eerste ronde clomid heb een cyclus van 31 dagen gehad. Ik zou zeker wachten tot cyclusdag 35 in jouw geval. Op welk cyclusdag zit je nu?
     
  14. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik zit nu op dag 21. Met Clomid zou je tot dag 21 nog een eisprong kunnen hebben, aangezien ze niks op de echo's hebben zien groeien gaat er ook niks meer groeien/springen.
    Ik ga denk gewoon morgen starten met de provera aangezien ze dat hebben aanbevolen dus ik geloof ze maar!

    Ik had dat dus ook hé, voor de pil een prima cyclus en na een jaar pilgebruik weer gestopt en daarna helemaal ontregeld.
     
  15. Bloemetje1993

    29 dec 2018
    49
    11
    8
    Vrouw
    Klopt ze zeggen dat je tot ongever dag 22 een eisprong zou kunnen hebben. Als ze niks op de echo hebben kunnen zien begrijp ik dat je wil starten met provera. Spannend! Hoop dat je met 100mg wel een eisprong zal hebben.

    Ja dat is zo stom! Heb wel altijd veel pijn gehad tijdens mijn menstruatie. Ik heb alleen cysten op de eierstokken. Verder geen verstoring in de hormonen. Wat me wel opviel tijdens het gebruiken van ovulatietesten is dat ik altijd een tweede lichte streepje heb. Heb jij dit ook? Dit zou te maken kunnen hebben met PCOS.
    Als ik deze ronde geen ovulatie heb gehad mag ik ook starten met 100mg.
     
  16. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik heb ook altijd erg veel buikpijn rondom mijn menstruaties. Bij mij zijn het ook alleen de cystes op de eierstokken waardoor ik dus geen eisprong heb.
    Welke ovulatietesten gebruik je? Degene die streepjes geven die geven altijd een tweede streep. Pas als de tweede streep even duidelijk is als de controlestreep of zelfs donkerder San kan je van een LH piek uitgaan. Daarom gebruikte ik de ovulatietesten van clear blue. De roze moet je dan hebben niet de paarse. De roze worden ook aanbevolen door het ziekenhuis.

    Gaan ze met Clomid 100 wel je cyclus monitoren?
     
  17. Bloemetje1993

    29 dec 2018
    49
    11
    8
    Vrouw
    Ik heb de sensitest disptick gebruikt en nu ook de roze van clearblue, maar helaas dus geen positieve test gehad deze ronde. Ook met de 100mg gaan ze helaas mijn cyclus niet monitoren (alleen een week na eisprong bloedtest).

    Vind het vervelend dat ik de eerste ronde wel goed heb gereageerd op 50mg en nu in de tweede ronde niet:(
     
  18. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ja heel vervelend! Ik begrijp geloof ik nog steeds niet waarom ze het niet monitoren. Is dat omdat je de eerste ronde wel een eisprong had?
     
  19. Bloemetje1993

    29 dec 2018
    49
    11
    8
    Vrouw
    Ja ik vind het ook vervelend. Denk dat ik hier wel om zal vragen. Het wachten en de onzekerheid zorgt voor zoveel stress:( Eigenlijk hebben ze me nooit vertelt waarom ze het niet monitoren. Na het aanslaan van de clomid 50mg heeft ze gezegd dat ik komend half jaar deze mag gebruiken. Moest enkel contact opnemen wanneer ik na cd 35 nog niet ongesteld ben geweest.
     
  20. linde123

    linde123 Lid

    9 apr 2015
    70
    22
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Louise,

    Je kunt LH meten en geen eisprong hebben gehad. Daar is meer kans op bij pcos, want dan heb je sowieso een verhoogd LH. Hopelijk doet 100mg wel wat voor je!
     
    Louise11110 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina