Start traject zomer/najaar 2020

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Babywens95, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ja dat klopt, zaterdag nacht had ik ineens een bloeding dus gister kreeg ik een spoedecho om een bbz uit te sluiten en toen bleek dat ze allebei zijn blijven zitten (en het belangrijkste dat ze op de goede plek zitten). Ze zijn pas 5+4 dus nog geen kloppende hartjes maar ze lagen qua meting wel exact op schema. De 29e mag ik weer terug voor de officiele 1e echo :roflmao: De bloeding was te zien op de echo maar zat in de baarmoedermond en was onverklaard. Inmiddels is het bruinverlies ook gestopt en is alles weer helder. (Het lijkt of de linker leeg is op deze foto maar het vruchtje zat achter dus is hier niet te zien)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Cintje14, Mommy94, BB83 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ja het was best wel raar eigenlijk.. vorige keer had ik links een follikel van 17mm oid en rechts een wat grotere cyste. Nu (3 dagen later) is die links uitgegroeid tot een cyste, en zit er rechts een follikel van 17x13mm. Hij vroeg zich ook af of hij het verkeerd had opgeschreven vorige keer oid maar ik weet ook vrij zeker dat het vrijdag zo was..
    Ik moet nu over 10 dagen bloedprikken voor progesteron wat ik eigenlijk gek vind, had verwacht dat ze nog wel ff langer mee zouden kijken om te kijken wanneer die eisprong echt is, omdat dat bloedprikken een week erna is. Maar hij is er van overtuigd dat ie binnen 3 dagen springt (ik niet, ovu testen zijn nog volledig wit en zou echt vroeg zijn voor mij) en vrijdag was hij ook nog overtuigd dat dit weekend m’n ei zou springen..

    Maargoed besloten niet compleet in discussie te gaan, ik ga gewoon wel door met m’n ovu testen en prik wel bloed wanneer hij het wil en als het fout is moet het maar later nog een keer ofzo.. Ik word een dag na t bloedprikken gebeld dus stel dat m’n eisprong pas over n week is kan ik altijd dan nog een keer bloed prikken oid.

    Maar had eigenlijk met een cyclus meekijken toch wel minstens verwacht dat ze door zouden gaan met echo’s maken tot m’n eisprong daadwerkelijk geweest was..
     
  3. herfstmeisjeB

    herfstmeisjeB Bekend lid

    16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Hier word je toch gek van hè… dat het bijna niet lijkt te tellen dat jij dingen voelt aan je eigen lijf :confused: als het je echt dwarszit zou ik het wel zeggen en vragen om die extra echo’s. Lijkt me namelijk niet meer dan normaal!
     
  4. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ja ik heb nu maar besloten om gewoon me hierbij neer te leggen. Ovu test was ook vandaag nog helemaal blanco, dus als m’n eisprong (zoals ik verwacht) veel later is gaat die bloedwaarde niet kloppen. Als ik dan een positieve ovu test al heb gehad kan ik dat aangeven en wellicht nog een keer bloedprikken wel een week na ovulatie (ik word de dag na het bloedprikken al gebeld dus hoef in principe geen maand te wachten stel dat dat moet), en anders kan ik aangeven dat ik dan nog geen positieve ovu test heb gehad iig.
    Lijkt me de weg die mij de minste energie gaat kosten ipv weer enorm in discussie met die arts. Maar het was ook echt gek dat hij zeker wist dat het afgelopen weekend zou zijn en dat klopte niet, en nu weet hij weet zeker dat het nu gaat gebeuren.. je zou toch denken dat je dan nog even een echo doet ter controle vrijdag oid, dan weet je het tenminste zeker..
     
  5. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Omg van harte gefeliciteerd!!! Dubbele liefde :D:D:D
     
    Trassi vindt dit leuk.
  6. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Hmm, vreemd dat ie zegt dat je ei gaat springen terwijl er een fm eentje is van 17 mm, volgens mijn fertiliteitsarts groeit deze door tot 24-26 mm geloof ik. Dus met 17 mm is echt nog vroeg. Ik had vorige ronde op cd14 een fm, van 18 17 en 14,5 mm ik uiteindelijk pas op cd20 een positieve ovu test (woensdag) en op donderdagochtend geprikt voor progesteron om 8.00 uur in de ochtend waarbij de waarde nét was verhoogd. Ze kon dus zien dat mijn eisprong geweest was, maar wist niet of obv de waardes pas net was geweest, of al langer terug. Maar obv mijn verhaal van de positieve ovu test op woensdag, wist ze dus dat mijn eisprong net gehad had. De waarde van progesteron stijgt na je eisprong en daalt weer, dus ze kunnen na je ei dit vaststellen. Zie mijn waardes bijgevoegd.

    Anyway, ik begrijp dat je de discussie niet met je arts aangaat en het maar even afwacht. De echo voor controle van eisprong is bij mijn zkh ook niet protocol bij gebruik van letrozol, dus is niet zo vreemd dat je niet voor as vrijdag weer een echo hebt. Ik denk dat het in jouw geval meer gaat om het vertrouwen dat je hebt in de arts en dat mede afhankelijk is van hoe juist er wordt gecommuniceerd over je cyclus en bevestigen van je eisprong straks obv bloedprikken?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Heeft een van jullie wel eens een batch ovulatietesten gehad die niet goed werkte? Ik bleef maar negatieve testen houden dus heb maar voor de zekerheid testen gehaald van de Etos, waar die andere tests blanco blijft scoort die Etos nu 0.6 op Premom, best hoog dus.. Denk echt haast dat die batch niet goed is van die andere ovulatietesten, denk dat ongeveer sinds ik over ben op m’n nieuwe bestelling die ovulatietesten zo raar doen.. Terwijl ik dit merk al bijna een jaar gebruik zonder issues en het zijn wel ook echt LH testen, volgens het label enzo..
     
  8. herfstmeisjeB

    herfstmeisjeB Bekend lid

    16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Nooit gehad! Wat raar zeg. Misschien wel handig om de testen een beetje af te wisselen, ik heb ook vaker meerdere merken door elkaar gebruikt om het te controleren (en uiteindelijk de digitale clearblue om te bevestigen). Hopen dat het nu de goede kant opgaat! En inderdaad, zoals @BB83 zegt: het is echt heel normaal dat het nog even duurt met zo’n eitje. Ben benieuwd!
     
    BB83 vindt dit leuk.
  9. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Hmm vreemd zeg. Zijn de testen van ene merk even gevoelig als die van Etos? Soms is het contrast van de foto net niet goed genoeg en “ziet” Premom ook niet precies de waarde. Ik vond dit irritant worden bij de app, dus ben daarmee gestopt ;) moest telkens handmatig het balkje plaatsen bij de donkerte waarde zeg maar…

    Hier mijn ei weer gevonden! Dus kan vanaf morgen weer op het wachtbankje! Toch positief over het gebruik van letrozol, slaat goed aan dosering van 5 mg :)
    Nu alleen nog ff zwanger raken :roflmao:
     
  10. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    2FDE662F-276B-4338-A72E-11E8320F1264.png

    Kijk het ligt niet per se aan of de app de strepen goed pakt, ze zijn echt gewoon blanco bij de testlijn. Alleen die van dag 15 zou ik twijfelen of ie de streep goed gepakt heeft. Maar die groene zijn dus van de Etos en die blauwe de tests waarvan ik twijfel of ze wel goed zijn. Die blauwe is gevoeligheid 20, die groene 25 dus ze zouden eerder andersom moeten reageren..

    @BB83 fijn dat je je ei gevonden hebt! Fijn ook dat de letrozol goed lijkt te werken, ik duim voor je ❤️❤️
     
  11. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Dat is wel een verschil ja! Lijkt me dat je nog je ei gaat krijgen, maar de vraag is of je van een andere batch met die blauwe LH testen hetzelfde resultaat zou krijgen. Dan heb je een daadwerkelijke zuivere test of deze batch niet goed zou zijn. Als je ei kan vinden obv de blauwe dipsticks, dan zit het goed. Maar ik ken het gevoel, op cd 16 wil je ei een keer vinden ;)
     
  12. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Ja ik heb ook niet het idee dat m’n eisprong al geweest is, test nu eerst maar dubbel door met beide, ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren. Dag 16 valt voor mij mee hoor, mijn cyclussen zijn zo afwijkend. Tot nu toe altijd tussen dag 15 en 27. Maar omdat die gyn met de echo’s zo overtuigd was van z’n gelijk ga je toch twijfelen of hij dit keer niet eerder zou komen. :|
     
  13. Hopexx21

    Hopexx21 Lid

    15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad

    Gaat momenteel iets beter maar wat ze zagen was geen ei. Vroeg de arts al als ik ongesteld word dan is het toch geen ei? Ze zei dat mn oude arts niet precies wist wat ze zag.. maar zei dat het met de ongesteldheid er dan wel weer uit zou komen.. maar weet nog dat ik 1,5 jaar ziekenhuis liep omdat het toen dus niet uit zichzelf weg ging binnen 1maand tijd.

    dus nu moet ik wel alsnog verder aan de medicatie weet niet of het er nog zit ja of nee.

    dankjewel voor het vragen!
     
  14. Hopexx21

    Hopexx21 Lid

    15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad
    Goedemorgen dames xx

    wie is hier bekend mee, had altijd heel dik haar van mij zelf.. maar momenteel is mijn haar vooraan mijn hoofd aardig dun geworden en kan je er zowat doorheen kijken kan dit aan de letrozole liggen?

    Groetjesxx
     
  15. Hopexx21

    Hopexx21 Lid

    15 apr 2021
    65
    26
    18
    Vrouw
    Lelystad

    En enschede moet ik nog van horen wanneer wachtrij is 3maand zeiden ze
     
  16. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    9DB6AE6D-EDA6-49D1-AD23-BF5A89A13771.jpeg
    dit ook, is dezelfde urine (opgevangen in een potje, beide erin gedipt) Etos zegt duidelijk positieve ovulatietest, die ander zegt dat er echt niks gaande is.. Echt zo raar! Ga er nu maar vanuit dat dit m’n positieve ovutest is en ik dus morgen of overmorgen ovulatie heb. En ga maar even een bericht sturen naar de verkoper van die andere testen. Van mijn man mag ik dit merk nooit meer kopen want hij vertrouwt ze niet meer..
     
    herfstmeisjeB en BB83 vinden dit leuk.
  17. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Jeeej, je ei komt er aan! Veel plezier ;)
    En wat een verschil die testen zeg, echt vreemd… voel je verder aan je lichaam nog wat zodat je voelt dat die eisprong komt? En wanneer staat er ook alweer gepland voor je bloedprikken? Of was dat niet meer (ben het ff kwijt)
     
  18. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Krijg je medicatie om je ongesteldheid op te wekken dan? Was het dan een cyste wat ze zagen op de echo?
    Ga je nu 3 maanden door met letrozol tot je doorverwijzing of kun je nog iets anders proberen? Wat een gedoe allemaal voor je zeg, niet leuk :(
     
  19. kattenmama

    kattenmama Bekend lid

    14 okt 2020
    813
    628
    93
    Vrouw
    Heb niet m’n standaard ei-pijn gehad nog, wel wat buikpijn, beetje last van m’n darmen dus wie weet daardoor m’n ei pijn niet opgevallen. Ik moet donderdag bloedprikken. Dus dat is dan 3 of 4 dagen na m’n ei, dat is eigenlijk te vroeg voor progesteron (moet 5-7 dagen erna vgm) maar de arts belt vrijdag dus als t niet goed is zou ik altijd evt maandag nog een keer kunnen bloedprikken..
     
  20. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Waarom moet dat tussen 5-7 dgn? bij mij was het 1 dag / vlak na mijn eisprong en is verhoogde progesteron waarde vastgesteld, dat was het plaatje van de uitslag ik deelde een paar berichtjes geleden. Ik was ook bang dat ze het niet konden vaststellen, maar toch wel dus.
     

Deel Deze Pagina